P35 OC resultater

  • Så er Intels nye chipset dukket op på edbpriser.dk


    LINK


    Eftersom jeg skal have nye board, vil jeg da lige se disse an. Jeg kan ikke finde nogen ordentlig test endnu, men vil folk ikke dele jeres viden og pros/cons ang. dette chipset.


    Jeg ved at de bruger 65nm hvilket er det hidtil mindste = mindre strøm = mindre varme = bedre oc potentiale.


    Gigabytes P35 DS3P lokker meget, hvis det altså er et ordentligt board...


    EDIT Billeder: Kæft det ser galt ud :D


    Gigabyte GA-P35-DS3P
    [Blocked Image: http://img5.pcpop.com/ProductImages/640x480/0/351/000351214.jpg]


    Gigabyte GA-P35-DS4
    [Blocked Image: http://img5.pcpop.com/ProductImages/640x480/0/351/000351200.jpg]


    Gigabyte GA-P35-DQ6
    [Blocked Image: http://img5.pcpop.com/ProductImages/640x480/0/351/000351198.jpg]


    Konklusion på mit DS4:


    Pros:


    Fantastisk OC
    Stabilitet
    Ingen grund til at køle chipset yderligere (Selv når jeg giver det næsten max spænding)
    Nem BIOS med meget høje spændings muligheder. Har endnu ikke haft brug for at cleare CMOS. Dual BIOS
    Indtil videre ingen bugs, og medfølgende BIOS fungere fint. Dog BIOS F4 over 412fsb ved mit tilfælde.
    Overraskende godt lydkort m. bl.a. DTS - Dog måler det sig ikke med X-Fi eller lign.
    Pris ca 1200



    Cons:


    Hmm... "Middel" bundle..
    Kun ét netværksstik
    Og jo (GrillRotten), jeg må erkende at der ikke er vandvittigt meget plads omkring sokkel. Self. rigeligt til vand, men kan godt forestille mig de helt grande kan have problemer.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet 5 gange, sidst af Søndergård ().

  • ret seriøs chipset køling? :D

    AMD64 3500+ @ Scythe Ninja @ 2650 mhz (265*10)
    Asus A8n-sli SE
    2x512 mb Kingston HyperX pc3500 @ 221 mhz
    Galaxy 7600gs Zalman Edition @ 660/840 mhz
    Chill-Innovation 450w
    WD 320 gb
    samlet i et Raidmax Ninja

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    ja nice køling.. og så har det 1333FSB og DDR2 800 som standart-clock til E6X50


    Det har mit også, og så mange andre! :D


    Det er da fedt at se Gigabyte rigtige er aktive på mobo markedet for overclockere!

  • Quote

    Originally posted by Sethos
    Undskyld, men består afdeling for farvelægning af en flok hyperaktive børn med en spand farvekridt?


    Hehe...Ja det havde været lidt mere stilet at holde sig til et par fede farver, istedet for hele paletten fra de glade 80´ere!

  • det må de jo om. Tror nogle godt kan lide de crazy farver. Hver sin smag

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Ikke nogen billeder at se her...


    Jeg venter sgu lige lidt med at skifte over skal lige have de værste børne sygdomme væk før jeg handler noget.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

    • Ligner lort
    • Ingen plads omkring soklen
    • Overflødige SE & PAR-porte
    • Molex-stik på bundkortet .... til hvad ?
    • 4 pin på MB ... hvorfor ikke 8 ?


    Håber sgu der er en producent der vil gøre det bedre end det der ... for nøj det er ringe :boxed:

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten

    • Ligner lort
    • Ingen plads omkring soklen
    • Overflødige SE & PAR-porte
    • Molex-stik på bundkortet .... til hvad ?
    • 4 pin på MB ... hvorfor ikke 8 ?


    Håber sgu der er en producent der vil gøre det bedre end det der ... for nøj det er ringe :boxed:


    Ja, farverne er heller ikke mig!
    Ingen plads? Vel ikke mindre end så mange andre. Mon ikke der er plads til markedets highend kølere. Det tror du ikke GB har tænkt på?
    Hvordan kan det være negativt at der er extra SE & PAR porte?
    Molex-stik - på mit board er det til at give extra stabil strøm i tilfælde af Crossfire. Hvis ikke, så kan det vel ikke skade i tilfælde af en 120mm blæser til CPU køleren..
    4 pin? Nej, det er 8 pin - der er bare prop i de sidste 4 pin...


    Jeg tror sq det er mit kommende board eftersom jeg allerede er begyndt at forsvare det :))


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().


  • Der findes bundkort hvor der ikke kan sidde visse kølere på, så det er jo nok en dårlig idé at gå ud fra at en producent "automatisk" har tænkt på alt ... Det er jo ønsketænkning da der jo findes mange producenter som tænker med røven. Eller rettere sagt ... Alle gør det en gang imellem ... nogle gør det bare mere end andre :crazyeyes:


    Kan ikke lige se hvorfor de caps skal sidde lige ved siden af soklen ?? ... Nu har visse producenter endeligt lært at de skal holde pladsen omkring soklen fri... og så kommer gigabyte fandme og smider caps der ind ... :roller: ... Altid noget at de ikke er så høje igen ... men alligevel ...


    Hvornår har du sidst haft udstyr som krævede en extern SE eller PAR-port ??


    Nå ja med hensyn til de 8pin ... Pudsede lige brillerne og kiggede ordenligt efter. Kan godt se det lille stykke sorte gummi ... Lyspunkt :))


    Men molex-stikket er vel unødvendigt ??

  • Jaja, vi får se du - vi får se. Jeg vil æde min hat på at langt de fleste high-end kølere på markedet passer fremragende på det kort.


    Selv om du ser de extra ting (Molex & SE - PAR) som unødvendige og negative, kan jeg nu aldrig se noget negativt i at få noget extra nu hvor der alligevel er plads til det.


    Men ak ja, jeg må vente og se hvad det kan. Måske er boardet en total fiasko... Husk lige at smide en test hvis I falder over en på nettet...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Jaja, vi får se du - vi får se. Jeg vil æde min hat på at langt de fleste high-end kølere på markedet passer fremragende på det kort.


    Selv om du ser de extra ting (Molex & SE - PAR) som unødvendige og negative, kan jeg nu aldrig se noget negativt i at få noget extra nu hvor der alligevel er plads til det.


    Men ak ja, jeg må vente og se hvad det kan. Måske er boardet en total fiasko... Husk lige at smide en test hvis I falder over en på nettet...


    Der er understøttelse for flere USB-porte, så at smide SE & PAR-porte på istedet for flere USB er da underligt ? :O


    Hæver du FSB´en på et P965 kort, så får du jo nok samme ydelse ud af det :$ ... og til at begynde med, så clocker P35 jo nok ikke så godt som man gerne vil at det skal.


    Søg på nettet ? :O


    Quote

    Originally posted by DonRon
    ja nice køling.. og så har det 1333FSB og DDR2 800 som standart-clock til E6X50


    ja, wauu ... kan du mærke ironien ? :))


  • |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • Yes, mit valg ville også ende på DS3 pga det har den mindste chipsetkøler som skal skiftes ud med vand... Dog er jeg vildt imponeret over deres opfindsomhed ang. kølingen og tror mange luftfolk vil frydes...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Yes, mit valg ville også ende på DS3 pga det har den mindste chipsetkøler som skal skiftes ud med vand... Dog er jeg vildt imponeret over deres opfindsomhed ang. kølingen og tror mange luftfolk vil frydes...


    Også ? ... Det er sgu ikke Gigabyte´s DS3 :finger:


    ... Det er Abit´s IP35
    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/forum/atta…p?attachmentid=13025&sid=]


    [Blocked Image: http://img363.imageshack.us/img363/1353/ip35ly9.th.jpg]



    Men ja, den "sjove" køler passer da til den her ... :crazyeyes: ... Hvis man er til sådan noget :crazyeyes:


    [Blocked Image: http://img184.imageshack.us/im…3655053667872fsua2.th.jpg]


  • C'mon! "Også" fordi DS3P (P35) har en lille chipsetkøler og uden Heatpipes (Ligesom den profil du viser), hvilket betyder at jeg nemt kan rykke det af og smide vand på. Men også fordi jeg sparer lidt knaster.


    Det er en Win-Win situation :))


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|