1

søndag, 28. september 2003, 23:36

Okay, for et stykke tid siden rippede jeg 4 blæsere fra 2 gamle skod PC'er... men "hovederne/stikkene" er ikke nogle der passer til nutidens FAN-STIK..

Så jeg tænkte, om man ikke kunne lodde blæsernes 2 ledninger fast til et HD stik,

Den røde fra blæseren, til den gule fra HD'en (Går ud fra den ikke skal bruge mere end 5v)

???
er det muligt?

2

søndag, 28. september 2003, 23:39

Ja, det er da muligt, men spørgsmålet er jo bare om den kan køre på 5v.... og hvis den kan, så er der sgu ikke ret meget luft der kommer igennem der...

7 volt er nok at fortrække...

4

mandag, 29. september 2003, 00:01

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Ja, det er da muligt, men spørgsmålet er jo bare om den kan køre på 5v.... og hvis den kan, så er der sgu ikke ret meget luft der kommer igennem der...

7 volt er nok at fortrække...

Enig - 5v er for lidt X( X( set ud fra, at jeg har prøvet med nogle gamle blæsere og de drejede ikke engang rundt med 5v. De fleste kan med 7v :)) :))

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

5

mandag, 29. september 2003, 00:14

Her er en fin guide med tegninger og det hele:
http://www.cyberbox.dk/guide/stik.php

6

mandag, 29. september 2003, 01:00

Ja ZULU, det er jo stadig et spørgsmål om 5 eller 12v..

Men hvordan kan man "skærer" en 12v, ned til 7?... eller skal man bare lodde dem til en 12v'er og håbe på deet bedste? ;)

7

mandag, 29. september 2003, 04:15

Citeret

Originally posted by Noobie
Ja ZULU, det er jo stadig et spørgsmål om 5 eller 12v..

Men hvordan kan man "skærer" en 12v, ned til 7?... eller skal man bare lodde dem til en 12v'er og håbe på deet bedste? ;)

jeg har sat nogle gamle 80 mm blæser i min de kommer der strømforsining og en gammel (??? tror at det var noget fax) men skal ikke kunne sige det men jeg har gjort det at jeg klippet ledningerne og samlet det men samlemuffer..... jeg bruger dem som hd køler og kører 5v på dem for jeg syntes at de larmet for meget på 12v og her virker det fint de køler da mine hdér jeg ved godt at det ikke er optimalt men for mig er dét ok :D

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.