RMA af bundkort

  • EDIT!!! D. 16/05-2007
    Som i kan se er denne tråd af lidt ældre dato.
    Har stadig ikke hørt et kvæk fra dem, og de gange jeg har skrevet til dem, har svaret været:
    "Vi afventer stadig svar fra ASUS."
    Er det mig som er utålmodig, eller er det temmelig meget for dårligt.?


    Her sidder jeg og spiller..
    Pludselig dukker der en blå skærm op.
    -Okay tænker jeg, det nok rammene der er presset lidt for meget.
    Jeg slukker og tænder computeren, sætter den på auto under timings, hopper lige ind og clocker den op fra 1599 til 1610, og sætter Vcore til 1.35V, da jeg mindes om at den normalt kører med 1.32V.
    Jeg tænder computeren, der kommer en svag lugt af varm elektronik, og nu står blæserne bare og kører..
    Jeg tager GFX fra.. tænder, og den gør det samme.
    Jeg nulstiller bios på mange sjove måder, den gør det samme..
    Jeg tager det meste fra, den gør det samme..
    Jeg læser i manualen, og der står


    VCore Voltage går fra 0,83125V - 1.90000V
    CPU VTT Voltage går fra 1.20V - 1.55V


    Er det den forkerte jeg har instillet?
    Og er det så 100% sikkert at CPU er brændt af?


    EDIT: FEJLEN ER FUNDET!
    -Og det tager forhandleren sig forhåbentlig af.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

  • Den stod bare på auto..
    Og der er en Zalman på


    Hvis Vcore stod på 0.90000 i Bios, havde jeg naturligvis ikke sat den til 1.3500V :D .
    Men da den stod på Auto, kunne jeg ikke se hvad den kørte på da jeg lavede den om

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Kan desuden sige at hvis jeg tager køleren af, tænder computeren, og mærker på CPU efter 20sek, så er den blevet lun, så noget spænding må der jo ryge igennem.


    Når jeg tænder for den, starter blæserne i kabi, på CPU og PSU, derefter tænder harddsikene, og til sidst grafikkortblæseren, og så sker der ikke mere. Den siger ike engang det klassiske Bib.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Originally posted by xt0m
    Hva stod der på den bsod? :P


    bsod?? Hva dælen er det?


    Og det er liiiidt sure penge, men hvis jeg kan være sikker på det er CPU, så må jeg jo ned og købe mig en ny.
    Synes bare ikke jeg har lyst hvis det ikke er den

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Originally posted by urbananen


    bsod?? Hva dælen er det?


    Og det er liiiidt sure penge, men hvis jeg kan være sikker på det er CPU, så må jeg jo ned og købe mig en ny.
    Synes bare ikke jeg har lyst hvis det ikke er den


    Jeg ville nok nærmere sætte mine penge på det er bundkortet.. 14½ sek. på google viser den har sine problemer rundt om :boxed:

  • Nåede ikke at se på den blå skærm før end den genstartede..


    Og hvad skull der ha været sket med bundkortet?
    Det eneste problem jeg har fundet med det, er at den ikke er så glad for diverse ramblokke

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

  • Her drøner man ned i Zitech..
    Køber ny CPU,
    Drøner hjem igen
    Sætter den nye CPU i, og det virker stadig ikke.


    Så tager jeg bundkortet ud, og det første jeg ser er en "misfarvet" IC-dims, eller hvad det nu er..
    En sort firkant som har en fin hvid brændt plet.. 8o
    Håber godt nok garantien klarer den, og håber godt nok også jeg kan få pengene tilbage for den anden CPU.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by xt0m


    Huh..? :D


    Du ka jo bare sige det er et fejlkøb, så får du nok gysserne tilbage - bundkortet tror jeg oss du får RMA'et..


    Ja, det havde jeg også i tankerne at sige, men inden jeg købte cpuen, sagde de at jeg ikke måtte åbne den, hvis jeg skulle ha pengene tilbage..
    -Men nu må vi se.. Den blev åbnet så mildt at man næsten ikke kan se det.. Men.. Også kun næsten..



    HVIS jeg har mulighed for at få et andet bundkort, er det så værd at bruge lidt knaster på Asus Striker Extreme i stedet??

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Så kom det sgu til RMA.. Og så håber jeg på de betaler.


    Ham i DataWorld skulle jo lige nævne at det nok var pga. overclock, men da jeg ikke har clocket særlig meget, vil jeg bestemt ikke mene det var det.


    Men jeg sælger det når det kommer tilbage, og har lige bestilt mig et Striker Extreme i stedet.


    Salgstråd:
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=81955&sid=

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Originally posted by xt0m


    Det syns jeg da er en noget overmodig betragtning..
    http://forums.extremeoverclock…m/showthread.php?t=222020


    http://www.airsoftzone.org/picsv2/Asus-P5N32-SLi.jpg


    Lader til jeg ikke er den eneste der har problemer med afbrændt bundkort.
    -Håber jeg Asus er klar over.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • alt for dårligt. Der er snart gået 2mdr. Måske du kan true med noget forbrugerstyrelse, eller kontakte dem ihvertfald. De siger jo "inden for rimelig tid", hvilket desværre er ret relativt. Andre firmaer har jeg set giver nyt eller reparerer det inden for hvertfald en mdr.
    BAD BAD BAD Dataworld :boxing:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • forresten brænder en cpu sjælden af, den bliver ustabil og slukker.

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.