HeavyClaus

Gæst

1

lørdag, 27. september 2003, 01:24

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til at åbne nogen porte i min router. Det er en D-link DI-604.
skal der bruges mere info :rolleyes: så sig, vil meget gerne have svar.

Har prøvet google og fandt intet nyttigt, manualen er kun til simpel opsætning. Og deres hjemmeside gir kun support til de amerikanske og ikke europæiske versioner af routeren. X(

På forhånd tak!

2

lørdag, 27. september 2003, 04:09

står der ikke en ip adresse i manual?
den kan man vist bare fyre ind i explorer og så dukker der et fint webinterface op, hvor du kan konfigurere din router..

EVGA 680i SLI | Intel E6600 | SLI 8800GTX | ST75ZF 750W

3

lørdag, 27. september 2003, 10:56

gå ind i internet explorer og skriv : 192.168.0.1

du logger ind.. (føste gang skriver du bare admin i den øverste del af login'et - derefter skulle den komme ud med et lave et nyt login hvor du bare laver et nyt password)

Derefter gÅr du ned i LAN som er på den venstre menubar og trykker derefter videre ved at klikke på clients list.

Du finder ud af at du måske har fået tildelt - 192.168.0.130 .. og derefter trykker du så på topbaren , hvor der står advanced ..

Der skriver du i den første del den port du vil åbne - f.eks port 80 som er http porten.. bagefter går du længere hen af linien og skriver den allersidste del af din ip.. mit tilfælde var det 130 .. - trykker apply og derefter restart router

Nu er der en port der er åbnet... og så kan du bare gøre det samme hele vejen igennem..

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "supahmuN_" (27.09.2003, 11:09)

4

lørdag, 27. september 2003, 14:39

hjalp det ?

HeavyClaus

Gæst

5

lørdag, 27. september 2003, 14:47

værdsætter hjælpen. men det hjalp desværre ikke :(

Min router hedder: 192.168.0.1
min pc hedder 192.168.0.2

Der står ikke noget under clients list.

Hvis jeg går i cmd og skriver netstat -n så står de porte jeg prøver at åbne der heller ikke :(

6

lørdag, 27. september 2003, 15:27

du har sat din computer til at hente ip auto ik?? .. ellers prøv at skrive 2 i advanced som den sidste ip. og se om det virker ..

7

lørdag, 27. september 2003, 16:13

Det er forskellig fra firmware til firmware .
De nyere firmware har en anden opsætning.

The_Unforgiven

HeavyClaus

Gæst

8

lørdag, 27. september 2003, 19:16

Hey igen.

så fik jeg det løst :D :D :D :D

1.

Først gik jeg ind i advance, også virtuel server.

Her trykkede jeg ved de to første de porte som jeg sku bruge: 6112 (warcraft3) og 27015 (cs) under service port.
derefter skrev jeg min pc ip (192.168.0.2) under server ip. også enable.

2.

Dernæst gik jeg til tools og der under så Misc. Der trykkede jeg min pc's ip ind under DMZ host. også enable.
Til sidst genstartede jeg den.

Så virkede det sgu. 8)
JEg tror faktisk at punkt et kan springes over (har læst et sted at DMZ åbner alle porte) men skrev det lige alligevel. :]

Tak for hjælpen til alle :D

9

lørdag, 27. september 2003, 19:29

så har hackere jo oxo en MEGET størere changse for at komme ind på din pc.. lad vær med at åbne dmz åben bare de port du skal istædet.. og desuden kan du ikke arbejnde hjemmefra.. hvis din far/mor/dig selv arbejder hjemmefra

10

lørdag, 27. september 2003, 22:10

nu ved jeg ikke men jeg ender altså i virtuel server når jeg trykker på advanced..og det var det jeg fortalte dig før.. og btw luk dmz.. eller installer firewall

Edit : det havde måske også været nemmere at forstå hvis jeg havde lavet en billed guide

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "supahmuN_" (27.09.2003, 22:13)

HeavyClaus

Gæst

11

søndag, 28. september 2003, 15:40

Citeret

Originally posted by supahmuN_
nu ved jeg ikke men jeg ender altså i virtuel server når jeg trykker på advanced..og det var det jeg fortalte dig før.. og btw luk dmz.. eller installer firewall

Edit : det havde måske også været nemmere at forstå hvis jeg havde lavet en billed guide

Det gør jeg også men hvordan det virker bare ikke sådan. Nogen der kan hjælpe mig, hvis jeg ike skal åbne DMZ porten.

HeavyClaus

Gæst

12

søndag, 28. september 2003, 20:17

Slet ingen? Der ved hvordan man åbner en eller to bestemte porte? Hvsi man ikke skal åbne DMZ?

HJÆLP :O

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.