Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 25. september 2003, 02:51

Hej jeg har et Hercules Radeon 9800PRO, som jeg skal have flashet biosen på ,men jeg kan ikke få lov til det, jeg for en fejl melding hver gang jeg prøver!!
Er der nogle der kan hjælpe mig?
Jeg kan sagtens gemme den originale bios, der er på kortet men, ikke flashe det med den nye bios. Under oplysningerne af biosen står der at den er locked!!
Jeg har prøvet med 3 forskellige 9800pro bioser men uden held og jeg har også prøvet 3 forskellige flash programmer!!
Please hjælp mig hvis i kan? ?( ;(

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "riska" (25.09.2003, 02:52)

2

torsdag, 25. september 2003, 12:46

Hvad er det du vil have den flashet til..? Bare en nyere version af kortets bios? Eller hvad?

3

torsdag, 25. september 2003, 13:04

Ja. Da den bios der er på er noget shit det er et af de aller første 9800gfxer der kom på markedet så biosen er ikke så god!

4

torsdag, 25. september 2003, 15:33

Er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig?

5

torsdag, 25. september 2003, 16:44

Hvor gøres det henne ? I Windows eller i DOS ?

Jeg tænker på driver/hardware konflikter ...

6

torsdag, 25. september 2003, 17:39

I dos ligesom at flashe en bios på et mobo bare med nogle andre programmer!

7

torsdag, 25. september 2003, 18:29

Har du et PCI kort, som kan sidde og lave ballade ? Et en speciel feature slået til i BIOS ...

8

torsdag, 25. september 2003, 19:53

Nope
Jeg kan sagtens finde gfxet i flash programmet og sagtens tage en backup af den originale bios der er på men så snart jeg vil flashe den med den nye bios for jeg en fejlmelding 0FL01 error!
Hvad kan det være?
Når jeg ser efter bios datane står der i flashprogrammet at min bios er locked!

9

lørdag, 27. september 2003, 13:16

Hallo er der ingen som ved hvordan man flasher et Hercules gfx??

10

lørdag, 27. september 2003, 17:36

hvilket flash program bruger du? jeg vil personligt anbefale flashrom. du siger at den skriver bios er låst, j mener at man nogle gange kan låse den op ved at skrive et eller andet med -l lisom når du gemmer bios (-s). kan ikke helt huske hvad det er... hvilken bios er det du prøver at flashe med? hvis du ikke har været der kan du prøve at kigge på www.ocfaq.com/softmod/bios.php
Men pas nu på med bios flashing! har lige sendt mit r9500np til RMA pga. det...

Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
Playstation 3
Samsung Galaxy SII

11

lørdag, 27. september 2003, 19:55

Det er en standard 9800pro bios men bare 3-4 måneder nyere!
Jeg har prøvet flashrom men med samme resualtat!

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.