Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 13. marts 2007, 08:06

Jeg har 2 bærbare computere med et Intel Pro Wireless 3945 netkort installeret. Jeg har oprettet et trådløst netværk på en Netgear router, men mine 2 bærbare kan ikke finde det trådløse net. Jeg har været i indstillinger og tændt for kortet og indstillet det på den rigtige kanal, ellers står alt andet til standard.
Skal måske lige siges at den ene kører XP og den anden Vista.

Jeg har prøvet at tilslutte et Sandberg USB netkort og det havde ingen problemer med at finde nettet og logge på.

Er der nogle der har erfaringer med opsætning af dette kort, så hører jeg meget gerne fra jer.

2

tirsdag, 13. marts 2007, 08:13

Citeret

Originally posted by ManU4ever
Jeg har 2 bærbare computere med et Intel Pro Wireless 3945 netkort installeret. Jeg har oprettet et trådløst netværk på en Netgear router, men mine 2 bærbare kan ikke finde det trådløse net. Jeg har været i indstillinger og tændt for kortet og indstillet det på den rigtige kanal, ellers står alt andet til standard.
Skal måske lige siges at den ene kører XP og den anden Vista.

Jeg har prøvet at tilslutte et Sandberg USB netkort og det havde ingen problemer med at finde nettet og logge på.

Er der nogle der har erfaringer med opsætning af dette kort, så hører jeg meget gerne fra jer.

Har du nyeste driver fra Intel?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

3

tirsdag, 13. marts 2007, 09:02

Citeret

Har du nyeste driver fra Intel?

Det aner jeg ikke. Tror den bruger den driver der fulgte med XP og Vista.

4

tirsdag, 13. marts 2007, 09:06

Sidder der en kontakt på computeren, til W-LAN?

Evt. en Fn-genvej på tastaturet til at tænde for det.

Hvilken bærbar er det?

EOS 400D | Sony PlayStation 3 | Noka 8600 aka Luna | Skullcandy Hesh
På vej:Apple iPod touch | Ultimate Ears super.fi 5 Pro

5

tirsdag, 13. marts 2007, 09:36

Bruger du Windows's indbyggede program til søgning efter netværk eller bruger du et, der fulgte med PC'en?

Prøv programmet her: http://www.netstumbler.com/ det kan fortælle dig hvilke trådløse net, der er i nærheden af dig.

6

tirsdag, 13. marts 2007, 09:47

Citeret

Sidder der en kontakt på computeren, til W-LAN?

Ikke umiddelbart.

Citeret

Evt. en Fn-genvej på tastaturet til at tænde for det.

Det har jeg faktisk ikke set efter.

Citeret

Hvilken bærbar er det?

Den ene er en acer travelmate som kører XP
Den anden er en HP (købt i Netto) som kører Vista.

Citeret

Bruger du Windows's indbyggede program til søgning efter netværk eller bruger du et, der fulgte med PC'en?

Ja jeg bruger det indbyggede i windows.

Det skal lige siges at det ikke er mine computere, men min egen finder fint netværk gennem XP´s egen. Så tror ikke det er det der er fejlen.

7

tirsdag, 13. marts 2007, 10:24

Citeret

Ikke umiddelbart.

På HP Pavilion dv2000, dv6000 og dv9000 sidder der en skyde-knap nede i venstre hjørne ved dioderne. Der sidder altså en ekstra diode, hvis den lyser blå er det ikke det der er galt, hvis den lyser rød skal du enten rykke på knappen, hvis det heller ikke virker så er det nok en hardware fejl (dvs. ind til rep).
Hvis det er en Pavilion dv1000, dv5000 og dv8000 så sidder der en knap oppe i toppen lige under skærmen, med et lille billede af en antenne på og en aflang blåt-lysende diode (hvis de trådløse enheder er tændte).

Citeret

Det har jeg faktisk ikke set efter.

Tjek i hvert fald Acer'en, for dem kender jeg ikke til.

EOS 400D | Sony PlayStation 3 | Noka 8600 aka Luna | Skullcandy Hesh
På vej:Apple iPod touch | Ultimate Ears super.fi 5 Pro

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.