Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 11. marts 2007, 19:11

Jeg har et mindre, eller et faktisk ret stort problem.. Når jeg spiller spil som fx, diablo 2 eller warcraft 3, (er lige startet på wow her har jeg ikke oplevet problemet endnu) slukker min computer bare midt i det hele, trykker jeg på start knappe lige bagefter tænder min computer ikke, kun lampen som lyser når computeren er tændt begynder, men slukker igen efter 5 sekunder.. Jeg har prøvet at pille 1 af ram blokkende ud men dette hjalp ikke, jeg har skiftet en jumper på min HD, ( ved det er en sata hd, men der sad en jumper hvor den stod at den nu ville køre med 1,5 gb/s) andet har jeg ikke prøvet.. nogle som kunne have en ide til hvad problemet kunne være..

PS, jeg kan spille cs 8 timer uden problemer med computeren .. :rolleyes:

Amd 3800+Link
MSI K9N Ultra Link
2x 1GB KingstonLink
Nvidia 7900 gt kan ikke finde et link, med det er et BFG 7900 gt grafik kort
Maxtor 200 gb (sata)Link
SHG psu 400 WLink
Zalman socket am2 Link

Jeg har lige pillet min cpu køler af og sat noget nyt pasta på for at se om det var det, der efter har jeg også støvsuget min køler osv .. men mine temps:

GFX : 54
CPU: 33

Jeg har også tjekket min cpu, og den gør nogle meget mærkelige ting .. :boxed: se her

og sammen med Cpu-z Link

kan godt være det er lidt rodet .. :p men har en tråd inde på et andet forum , så tog det bare lige i storer træk der inde fra.. Håber nogle der kan finde ud af det .. :9xo

2

mandag, 12. marts 2007, 01:20

skulle det være noget hardwaremæssigt ville mit gæt være på enten varmeproblemer for cpu eller gfx kort eller på psuen generelt.....men har du nyeste patches osv ?

Asus Rampage RoG x48, QX9770 @ 3,6ghz, pc8000/8500/ 4*2Gb, Seasonic 750W PSU,
Sapphire R9 270X 4GB OC Corsair H80, orthos stable 24/7.

3

mandag, 12. marts 2007, 08:01

Ja jeg har sådan et program til mit bund kort, som hedder MSI live update, skulle mene at den har opdateret .. men jeg regner da med det er noget hardware, siden jeg kan spille nogle spil, og når jeg så begynder at spille nogle andre så slukker den .. /:

4

mandag, 12. marts 2007, 12:16

det kan da også være selve spillene der giver problemer hvis det ikke sker i alle spil jo.....så du kan ikke regne emd at det er hardware 100% .....og msi live har itnet med spilpatches at gøre jo...

Asus Rampage RoG x48, QX9770 @ 3,6ghz, pc8000/8500/ 4*2Gb, Seasonic 750W PSU,
Sapphire R9 270X 4GB OC Corsair H80, orthos stable 24/7.

5

mandag, 12. marts 2007, 15:08

Nu sker det ikke kun i et specielt spil, men når min computer for meget at lave.. fx virus scan og noget musik mens jeg er på nettet, så kan den også lave samme nummer.. Så har en mistanke om det er noget med hardwaren .. ;)

6

mandag, 12. marts 2007, 15:29

Prøv lige at hold lidt øje med dine temperaturer mens du presser den lidt. Lyder meget som et temperatur-problem, specielt idet den ikke kan startes lige umidelbart efter at den har lukket ned.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Seneste tests og artikler

0

Logitech G240 og Logitech G600 video review

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere

2

MSI Radeon R9 270 Gaming OC Edition 2GB

Så er Tweak.dk endnu en gang k
Læs Mere

4

Thermalright High Riser series HR-22

Vi kender alle serierne af luf
Læs Mere

0

Ozone RAGE ST headset

Så er det blevet tid til, at j
Læs Mere
Seneste nyheder

0

HIS R9 295X2 LiquidCooler grafikkort

HIS er bedre sent end aldrig k
Læs Mere

0

ASUS Striker GTX 760 Platinum 4GB grafikkort

ASUS er klar med et helt nyt G
Læs Mere

0

Daglig Hardware Roundup 2014-04-18

Dagens hardware roundup, inklu
Læs Mere

0

En gennemgang af film og serie streamingtjenester - HBO Nordic

I vores føljeton om streamingt
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.