Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 23. september 2003, 23:02

Ey derude ..

Så engang en tråd herinde, hvor i nævnte den bedste fladskærm. Eller den var blevet kåret til det, tror jeg nok ..

Ville bare høre om i har nogle links til en god fladskærm, nogle tests etc.

Skal bare se nogle priser, og vil da godt lige fastslå den ikke skal koste mere end min ene nyre !

2

tirsdag, 23. september 2003, 23:17

haha - "...koste mer end din ene nyre"?? :))

det kunne godt lyde som om du overvejer et nyre-sacrafice, bare for noed 'cool' IT-grej... ;)

det ka du ik mene...
desuden er to nyrer bedre en EN! det GØR en forskel! eller var man nok ik født med den vel?
den sørger for at du holder dig sundere...
-kan ik forklare det anderledes... :)

3

tirsdag, 23. september 2003, 23:23

Citeret

Originally posted by Comp-n00ben

det kunne godt lyde som om du overvejer et nyre-sacrafice, bare for noed 'cool' IT-grej... ;)

det ka du ik mene...
desuden er to nyrer bedre en EN! det GØR en forskel! eller var man nok ik født med den vel?

Det var så et metafor, men okay ! ... Ergo, mente ikke skærmen skulle koster sygt meget !

Og dit indlæg er vidst rimelig useriøst ? .. Det har intet med fladskærme at gøre, så vil da godt lige opfordrer andre til at holde deres flade kommentare væk, skal bare have nogle fakta omkring fladskærme !! X(

4

tirsdag, 23. september 2003, 23:47

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

det ka du ik mene...

Det var så et metafor, men okay ! ... Ergo, mente ikke skærmen skulle koster sygt meget !

Og dit indlæg er vidst rimelig useriøst ? .. Det har intet med fladskærme at gøre, så vil da godt lige opfordrer andre til at holde deres flade kommentare væk, skal bare have nogle fakta omkring fladskærme !! X(

jaja - det var en joke...du kan godt falde ned på jorden igen...

iøvrigt kan du kigge på www.prcdata.dk, du kender den nok godt, men alligevel...der har de i hvert fald et stort udvalg af modeller + kundernes vurderinger oveni....

5

onsdag, 24. september 2003, 00:00

Meget muligt, men man bliver omend ikke lidt sur, når man har oprettet tråden for noget info og ikke en træls kommentar ...

6

onsdag, 24. september 2003, 00:06

Citeret

Meget muligt, men man bliver omend ikke lidt sur, når man har oprettet tråden for noget info og ikke en træls kommentar ...

jaeh okay...sry then... 8)

7

onsdag, 24. september 2003, 00:36

Citeret

Citeret

jaeh okay...sry then... 8)

Iorden

8

onsdag, 24. september 2003, 01:00

øj du er da lidt sur er du ikke ;)
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Et smil gør hverdagen lettere

Btw hvorfor vil du have fladskærm du ofrer en del billedkvalitet ved at gå over til flad

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

9

onsdag, 24. september 2003, 01:13

Min kammerat har lige købt den her

Acer 17" AL732

Den står rigtig godt - flot billede og har den hurtigste opdatering jeg har set til dato. (Og ja ja firmaer skriver at de har 0.16ms i opdatering og i de fleste tilfælde er det jo løgn). Men den her har jeg set klare alt fra Quake 3 , BF1942 og Call of Duty til et 13 tal.

At den så har fedt design og kun koster 3999,- hos f.eks Midtdata gør det jo bare endnu bedre.

Overvejer selv at sælge min og købe 2 af dem ;) NAM NAM
Elsker personligt alt der hedder noget med DUAL :)

10

onsdag, 24. september 2003, 01:38

Citeret

Originally posted by Aerial

Acer 17" AL732

Den står rigtig godt - flot billede og har den hurtigste opdatering jeg har set til dato. (Og ja ja firmaer skriver at de har 0.16ms i opdatering og i de fleste tilfælde er det jo løgn). Men den her har jeg set klare alt fra Quake 3 , BF1942 og Call of Duty til et 13 tal.

At den så har fedt design og kun koster 3999,- hos f.eks Midtdata gør det jo bare endnu bedre.

Overvejde faktisk den skærm da jeg skulle købe TFT. Men jeg tror sgu at min outperformer den Acer. Testvinder hos Tom, så jeg er nok ikke gået helt galt i byen....
Kig i signatur for TFT

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

11

onsdag, 24. september 2003, 01:44

Citeret

Originally posted by Bauner

Citeret

Acer 17" AL732

Overvejde faktisk den skærm da jeg skulle købe TFT. Men jeg tror sgu at min outperformer den Acer. Testvinder hos Tom, så jeg er nok ikke gået helt galt i byen....
Kig i signatur for TFT

Tja - har ikke set den i aktion - og det bliver man sg* nødt til med de løgnehistorier fabrikanterne smider på spec-listen. Kan ikke lige huske hvor de havde lavet det review, hvor det viste at producenterne lyver helt vildt omkring deres skærme. Hvordan kan en skærmproducent skrive 16ms i opdatering og så bliver den målt til omkring 30 ?? :evil:

Derfor vil jeg helst lige prøve at sidde med skærmen foran mig før jeg køber noget ;)

12

onsdag, 24. september 2003, 08:17

Citeret

Originally posted by Johnny

Btw hvorfor vil du have fladskærm du ofrer en del billedkvalitet ved at gå over til flad

Det var da pokkers, bare fordi man ikke gider useriøse og dumme kommentare, men har behov for et par hurtige fakts, så er man sur ... Nice :rolleyes:

13

onsdag, 24. september 2003, 08:18

Citeret

Acer 17" AL732

Hehe, nice nok :)

14

onsdag, 24. september 2003, 09:32

Hvilken størrelse? 17", 18", 19" eller 24" måske?
Det vigtigste er dog hvilket panel, der sidder i.
IPS og S-IPS paneler er langt overlegne i forhold til TN+ (Acer 732), MVA og PVA (Samsung) også selvom de på papiret ofte har noget dårligere specs.

Se fx mine tidligere post om emnet:
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=7618&sid=
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=6841&sid=

Eller besøg nyhedsgruppen dk.edb.hardware.skaerm, der sidder en række eksperter som kan hjælpe dig igennem junglen.

15

onsdag, 24. september 2003, 11:06

Citeret

Originally posted by Johnny

En god fladskærm kan altså godt følge med en CRT.... X(

275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

16

onsdag, 24. september 2003, 11:15

Citeret

Citeret

Citeret

Acer 17" AL732

Kig i signatur for TFT

Tja - har ikke set den i aktion - og det bliver man sg* nødt til med de løgnehistorier fabrikanterne smider på spec-listen. Kan ikke lige huske hvor de havde lavet det review, hvor det viste at producenterne lyver helt vildt omkring deres skærme. Hvordan kan en skærmproducent skrive 16ms i opdatering og så bliver den målt til omkring 30 ?? :evil:

Derfor vil jeg helst lige prøve at sidde med skærmen foran mig før jeg køber noget ;)

Skræmmende som man kan blive røvrendt af diverse producenter og forhandlere.

Jeg fik en af mine venner til at teste min. Han er hardcore-gamer og installerede en masse spil på min spand og spillede et par timer på den. Han var tydeligvis imponeret og overvejer at købe en selv. Eneste problem jeg kan komme i tanke om er selve synsvinklen. Billedet står altså bedst hvis man sidder lige foran den.

Og et andet problem kan være opløsningen, da en TFT SKAL køre i max. opløsning. Hos mig er det så 1280 * 1024, og hvis man så har et skod gfx der ikke kan trække, så har man altså et problem.

Jeg kan kun anbefale TFT - det ser jo nice ud 8o

17

onsdag, 24. september 2003, 11:29

Citeret

Jeg kan kun anbefale TFT - det ser jo nice ud 8o

Yup - jeg skal finde et ophæng til min så den kan komme op på væggen - det bliver for lækkert hvis jeg så lige fixer sådan nogle Chrome farvede uplight-lamper, der kan sidde ved siden på hver side af skærmen.

Det skal jo gerne ligne et helt alter ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Aerial" (24.09.2003, 11:29)

18

onsdag, 24. september 2003, 12:14

tak for hjælpen !

Vil da kigge nærmere på den nyhedsgruppe ..

19

onsdag, 24. september 2003, 13:36

Citeret

tak for hjælpen !

Brug fx groups.google.com til at søge efter indlæg med lignende spørgsmål, da det har været oppe at vende mange gange før.

20

torsdag, 25. september 2003, 00:08

Citeret

Originally posted by Zulu

Citeret

tak for hjælpen !

Brug fx groups.google.com til at søge efter indlæg med lignende spørgsmål, da det har været oppe at vende mange gange før.

Oki fair nok, så skal jeg se om jeg kan hitte ud af at det nyhedsgruppe halløj !

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.