Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 9. februar 2007, 15:58

Så har jeg altså seriøst brug for nogle proffers hjælp.

Jeg skal have ny bærbar.
Har en ibm t22 som snart ligner noget der er løgn, flækket i hmm hvad hedder det :boxed:...kassen.. osv osv

- Nå men jeg skal bruge en, frem for alt driftssikker, bærbar.
den skal ikke bruges til spil, men til

-opgaveskrivning
-dvd brænding
-at se film på
-video og billed redigering.
der skal være mega meget plads til billeder og video.
-meget gerne støjsvag.
-max 15,4 skærm.
- trådløst netværk
-gerne webcam

der skal være mediacenter i, ( er ikke så hooked på vista da jeg hører at det bruger alt for meget plads ?)

-

- Jeg har netop fået ny fladskærm i soveværelset og ville gerne kunne tilsluttet pc til den.
hmm så kommer måske et dumt spørgsmål:
jeg har en hylde under min fladskærm hvor jeg jo regner med at mine nye fine bærbar med mediacenter skal stå, MEN MEN MEN hvordan betjener jeg den bærbar fra min seng???? skal jeg have et trådløst tastatur ( og i så fald, hvordan kommunikere det med den bærbar ?? er det bluetooth eller hvad??) eller skal man have en fjernbetjening til den bærbar ( hvis ja kan man så få fjernbetjening til alle bærbar?)

- Kan man få et ophæng så den bærbar kan hænge på væggen ?

- Jeg har kigget meget på zepto men kan ikke gennemskue om den er for "overkvalificeret" til mine behov?

- er der nogen mærker jeg skal holde mig fra... nu tænker jeg på driftsikkerheden og at den skal være rimlig robust?

Den må koste max 10.000 kr.

Håber virkelig at der er nogen der vil hjælpe mig da hjælpen i diverse pc forretninger har været yderst sparsom og 10.000 kr er yderst mange penge for en sygeplejestuderende, så vil gerne træffe et godt valg :-)

på forhånd tak for hjælpen :clap:

2

fredag, 9. februar 2007, 16:10

Hvis du skal have maximum kvalitet på "kassen" (kabinettet:) ), så er der ingen vej udenom Lenovo:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250731

Jeg ville sige at den der er et rigtig godt bud; bygget i magnesium og med masser af power til det du skal bruge den til;)

Tror ikke du kan få ophæng til bærbaren, men du kan købe en docking station som måske kan modificeres til det du ønsker:D

Dennis Hansen, dehan.dk

3

fredag, 9. februar 2007, 16:26

må gi DeH ret den ser alså lidt for nice ud, men vil så tage en zepto som jeg gerne vil ha som min næste bærbar men det blir så uden styresystem da jeg har en original xp og så kan få lidt kraftere hw

4

fredag, 9. februar 2007, 17:05

uha uha tak indtil videre :-)
kan man få sådan en dockingstation til alle bærbar ?

husk nu ikke for mange svære pcord, da jeg ikke taler dette svære sprog :-)

5

fredag, 9. februar 2007, 17:07

Citeret

Originally posted by solling
uha uha tak indtil videre :-)
kan man få sådan en dockingstation til alle bærbar ?

husk nu ikke for mange svære pcord, da jeg ikke taler dette svære sprog :-)

mit svar må være ja jeg har set det til acer, asus, dell, lenovo, Fujitsu-Siemens, Zepto og Vega mon ik der er mange flere os? ;)

6

fredag, 9. februar 2007, 17:20

hmmm jeg ved godt at man IKKE må sige det jeg siger nu, MEN den er altså godt nok grim den der lenovo/ibm....den ligner fuldstændg min egen gamle smadderkasse...

er der virkelig ikke andet end ibm/lenovo der leverer kvalitet og driftssikkerhed ..........

7

fredag, 9. februar 2007, 17:31

jo det gør HP vist os så vidt jeg har hørt men ellers kontakt dell måske de kan hjælpe dig lidt os ;)

8

fredag, 9. februar 2007, 17:36

Citeret

hmmm jeg ved godt at man IKKE må sige det jeg siger nu, MEN den er altså godt nok grim den der lenovo/ibm....den ligner fuldstændg min egen gamle smadderkasse...

er der virkelig ikke andet end ibm/lenovo der leverer kvalitet og driftssikkerhed ..........

Sådan skal de se ud:D
I mine øjne er det nogle virkelig lækre maskiner der slår de poppede design med mange længder:)
Men jo de ligner hinanden ret meget de Lenovo/IBM maskiner.. Lenovo har nemlig købt IBM's bærbar afdeling.
Hvis jeg ikke skulle vælge den Lenovo der, så ville det næstbedste være HP Compaq's "Business" serie "nx", og denne model:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=239548
Også rigtig god kvalitet, og ligesom Lenovoen lang batterilevetid og lavt støjniveau (hvilket jeg ikke fik nævnt da jeg skrev det første svar!)

Du spurgte også om noget med Windows Vista, og nej det tager ikke ekstremt meget plads.. 10-15gb er vist helt normalt, og det er ikke så meget hvis du har en 80gb harddisk:)

Dennis Hansen, dehan.dk

9

fredag, 9. februar 2007, 17:37

Citeret

Originally posted by puma99dk|
jo det gør HP vist os så vidt jeg har hørt men ellers kontakt dell måske de kan hjælpe dig lidt os ;)

Naaah.. hun skal ikke tage en Dell når hun kun har 10k :)

Dennis Hansen, dehan.dk

10

fredag, 9. februar 2007, 17:44

kommer jo anpå hvor meget plads hendes skolearbejde & Backup (dvd, film m.m) bruger jo DeH, men ellers er xp vel os noget du kan anbefalde DeH?

11

fredag, 9. februar 2007, 17:52

Citeret

Originally posted by puma99dk|
kommer jo anpå hvor meget plads hendes skolearbejde & Backup (dvd, film m.m) bruger jo DeH, men ellers er xp vel os noget du kan anbefalde DeH?

Jo selvfølgelig kan XP anbefales:)
Meen hendes skoleting fylder nok ikke 50gb, mine fylder omkring 2-3 gb, og jeg har pænt mange opgave liggende

Dennis Hansen, dehan.dk

12

fredag, 9. februar 2007, 18:03

hæ hæ syntes nu heller ikke den der hp er særlig pæn :-) og altså kvinder må godt ha lov til at have det som en prioritet :-)

nå men altså mht harddisk så var jeg selv oppe på omkring 120 , men det er altså alt for meget eller hvad...

mine billeder fylder 12 alene....og regner da med at udvide samlingen :-)

sådan nogle asus bærbare...er de ikke gode ???

13

lørdag, 10. februar 2007, 08:31

Citeret

hæ hæ syntes nu heller ikke den der hp er særlig pæn :-) og altså kvinder må godt ha lov til at have det som en prioritet :-)

nå men altså mht harddisk så var jeg selv oppe på omkring 120 , men det er altså alt for meget eller hvad...

De nyere modeller er - De ældre er noget skrammel. Ville holde mig til Levono(IBM) eller HP. Selvom de måske ikke er de pæneste i verden, er det sgu noget der virker.

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

14

lørdag, 10. februar 2007, 09:57

Citeret

Det er helt i orden du har udseende af den bærbare som høj priotet, men hvad der skuffer mig meget er at der ikke er nogen her inde der har nævnt noget om RMA og rperation.

Bærbare i snit i DK bliver repareret 2 gange i løbet af de 2 års garanti der er på.
Stod på newz lidt før jul mener jeg.

Never the less, så kan vi jo se at så gælder det os om at finde et mærke som prioterer reparation højt ved deres kunder.
For det er skide træls at der sker noget, og så pludselgi har man ikke sin com i 2 mdr.

Nå, men jeg kan ihvertfald anbefale følgende mærker pga. personlig erfaring:

Lenovo, min fars skulle til reparation, den blev sendt ind, og 4 dage efter fik vi en mail om at de havde repareret den, og den var på vej tilbage.

HP Business, skulle køre en rma sag for en kammerat der aldrig havde gjort det før, og det tog som ved lenovo ingen tid, og der blev sendt en pakkeseddel så vi ikke engang skulle tænke på betaling af fragt den ene vej. Det tog meget få dage før vi havde den igen.

Acer, igen en kammerat der skulle have sin bærbar reppet efter problemer med skærmen, det tog 14 dage da de manglede flere af den slags skærme, det gav så lige en stang 256 mb ram ekstra i den uden nogen form for betaling.

Zepto - hold dig fra dem!!!

Asus - har hørt meget skidt om deres RMA politik.

Dell - den gamle tekniske skole jeg gik på, havde ikke andet end smadder med rma på lærerenes bærbare. De kunne have dem op til 2 mdr, og så skrev de at der ik var noget i vejen.

Men det er bare _MIN_ mening! ....

15

lørdag, 10. februar 2007, 10:06

Citeret

Originally posted by FlexQ

Hvad er der galt med Zepto? Jeg har en bærbar som der røg noget sodavand ned i da jeg var ude i hård sø/orkan på arbejdet. Da jeg kom til Danmark igen tog jeg direkte ud til Zepto.

Han tog maskinen, kom tilbage 2 minutter efter og sagde at bundkortet var brændt af, men de kunne ikke nå at skifte bundkortet mens jeg ventede. Jeg var kommet 10 minutter før lukketid. Istedet ville han ringe næste dag når den var færdig, og næste formiddag kom opkaldet.

Så ikke nok med at de var rigtig hurtige så skiftede de også bundkortet indenfor garantien selv om det var min egen skyld at det gik i stykker (det skal lige siges at jeg "glemte" at nævne at jeg havde spildt sodavand i :$)

Det er ganske vist ca. 2 år siden, men er servicen virkelig dalet så meget siden?

- Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

16

lørdag, 10. februar 2007, 10:13

Dell InspironTM 9400, 9450,-

- media center, dvd brænder, stor hdd (120Gb), fint grafikkort (256MB ATI Mobility Radeon X1400), 1 års "collect and return" ved fejl.
Link til Dell
Det er ellers et fint bud.
Ville ellers gerne have en af deres XPS modeller de er fede.. damn..

/Avartar

17

lørdag, 10. februar 2007, 11:22

Citeret

Har fået rep'et min da jeg tabte den, gik der en uge med,
Fået skiftet et defekt stik, tog 20 minutter
Min kammerat oplevede en af deres lidt travlere RMA perioder, hvor der endte med at gå 4 uger før de fik et nyt GFX og mobo til hans, det resulterede i 2GB ram istedet for 1..
Min bror har ikke oplevet det midste problem med sin udover at de ikke kan køre linux.
Kan ikke se problemet med Zepto kontra alle andre? Til tider laver de fejl som alle andre, det gør alles højt elskede IBM også..

Citeret

Asus - har hørt meget skidt om deres RMA politik.

De har til tider problemer ja, og er ikke altid lige smarte når de designer bærbare, på et tidspunkt havde de en 12" serie der brændte sammen pga. manglende kølepasta.. Har selv en 12" liggende der larmer for meget IMO, men derudover er det en lækker bærbar der ikke har været problemer med.

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "teko" (10.02.2007, 11:25)

18

lørdag, 10. februar 2007, 15:04

åhhh hvor er det svært ....

hvad skal jeg vælge af processer ?

hvad er forskellen på AMD og det der INTEL ?????

19

lørdag, 10. februar 2007, 15:17

Citeret

Det bliver alt for teknisk hvis du skal til at vide det også, og det ville du jo ikke havde det blev:D
Man kan ikke bare sige hvem af AMD og Intel der er bedst, for de producerer mange forskellige modeller!

Du sagde du ville have en god (lækker) bærbar; her er nogle som jeg ville tage hvis jeg ikke skulle tage de 2 andre:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=249127
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306083
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=257098

Dennis Hansen, dehan.dk

20

lørdag, 10. februar 2007, 15:21

Citeret

Du skal vælge Core 2 Duo processor fra Intel

AMD og Intel er to forskellige producenter af processore mm.

edit: Lenovo er ikke særlig køn, har en T60 (trør jeg) på arbejde. HP er nok mere en "pigemodel" Den første DeH linker til er fin, har set den tæt på

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Pvt.P.Nutz" (10.02.2007, 15:25)

Seneste tests og artikler

0

Xtrfy XG1-R LED mekanisk gamer tastatur

Det kan være svært for produce
Læs Mere

2

Sapphire Radeon R9 290 Tri-X 4 GB

Vi skal i dag se lidt på et Ra
Læs Mere

0

Corsair Graphite 380T

Vi skal i denne test tage et k
Læs Mere

0

In Win 901 - Mini-ITX tower

In Win kender de fleste nok fr
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Flere NVIDIA GeForce GTX 980 informationer

NVIDIAs næste high end grafikk
Læs Mere

0

Nyt In Win D-Frame Mini kabinet

In Win har lanceret deres nye
Læs Mere

0

Første trailer til The Hunger Games - Mockingjay Del 1

Første trailer til den tredje
Læs Mere

0

Masser af billeder af NVIDIA GeForce GTX 980

Der er dukket mere end en hånd
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.