1

fredag, 19. januar 2007, 17:05

Hej Alle sammen,

Jeg har en Mediecenter PC hvor jeg lige har skiftet mobo (bundkort) til
et Asus M2N-SLI Deluxe.

Efter at have installeret Windows XP Media Center Edition, konstaterede jeg at lyden ofte manglede. Under opstart låste den jævnligt.

Jeg opdaterede BIOS og installerede de nyeste nForce drivere fra nVidia samt den nyeste udgave af SoundMAX fra Asus. Nu tydede det på at lyden forsvandt hver anden gang jeg startede op.

Min tanke var, at moboet var defekt, men først ville jeg prøve at se, hvordan den agerede på MSDN udgaven af Vista, så den har jeg netop installeret og sat op. I øvrigt et yderst flot styresystem.

Det spøjse var nu, at jeg enten fik lyd ud gennem det analoge kabel jeg havde sat til mit TV eller det digitale (Toslink) jeg havde sat til min forstærker. Jeg forsøgte mig lidt frem.

Umiddelbart er min konklussion, at det lydinterface som sidder monteret i moboet og som Asus i øvrigt bruger på størsteparten af deres mobos, ikke kan sende lyd til både den analoge og den digitale del. Det var årsagen til mine problemer med Windows XP. Vista er åbenbart lidt mere genial på dette punkt.

Kan det passe at lyden enten sendes digitalt eller analogt og at begge dele ikke er muligt?

If you eliminate the impossible, whatever remains - however improbable - must be the truth.

- Capt. Spock, Star Trek IV.

2

fredag, 19. januar 2007, 19:42

Citeret

Originally posted by mn.petersen
Kan det passe at lyden enten sendes digitalt eller analogt og at begge dele ikke er muligt?

Ja, det er meget normalt. Nogle få lydkort kan. (kan ikkel lige huske navne)

3

fredag, 19. januar 2007, 21:38

HDA Digital X-MYSTIQUE 7.1 GOLD

Dette kort kan spille gennem både det analoge og den digitale udgang.

Tak for hjælpen.

If you eliminate the impossible, whatever remains - however improbable - must be the truth.

- Capt. Spock, Star Trek IV.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.