Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 19. januar 2007, 09:21

Hej..

Jeg har glemt mit kodeord til mit windows login :(
Der kommer kun mit brugernavn frem, og når jeg prøver at indtaste min kode, logger den ikke inde, fordi koden åbenbart er forkert.

Er der nogen der har oplevet lign? og hvad kan jeg gøre for at komme inde til mine filer??! jeg har mit speciale gemt på min pc, og tusin andre opgaver fra mit studie som jeg IKKE har lavet backup på..

Plz nogen hjælp..

2

fredag, 19. januar 2007, 09:27

prøv at lede på google eller diverse torrentsites efter Hiren's boot cd, den har vist en password resetter... og en masse andet.

ellers få fat på roadstarter cd, den har en version af Hiren's boot cd, den understøtter dog ikke SATA lige pt.

roadstarter 2.0 udkommer snart, og inkluderer en ny udgave af Hiren's boot der understøtter SATA

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

3

fredag, 19. januar 2007, 09:58

Hej og tak for dit svar..

Men jeg forstod ikke særlig meget af det..

Er der ingen IT forretninger her i København, som kan ordne sådan noget? Uden at jeg mister mine filer osv=?

4

fredag, 19. januar 2007, 10:39

Hiren's boot cd er en cd du starter computeren op med. Den indeholder en del programmer, inklusive et program der sletter det nuværende password, sådan at du kan komme ind uden at bruge password. Derefter kan du så tildele et nyt password til din bruger.

du mister ingen filer ved dette.

Hiren's boot cd kan være lidt svær at bruge for uerfarne, men værktøjerne er forholdsvis nemme at gå til.

det du skal bruger er et torrent program (fx. uTorrent) og et program der kan brænde ISO filer (fx. Nero)

Jeg ved ikke om der er nogle IT forretninger der kan eller må, men du kan altid spørge de mindre computerbutikker ad. De store kæder (fx. merlin og fona) yder ikke nogen form for reparation af produkter de ikke sælger.

note til admin: Hiren's boot cd er ikke ulovlig.

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

5

fredag, 19. januar 2007, 11:02

Altså jeg henter programmet, gemmer den på en Cd, sætter Cd´en inde i den pc som jeg har glemt koden på, kan cden så starte uden at jeg kommer inde i selveste windows? Altså er det en boot able cd(Tror nok det hedder det)

6

fredag, 19. januar 2007, 11:23

Citeret

Originally posted by badip_
Altså jeg henter programmet, gemmer den på en Cd, sætter Cd´en inde i den pc som jeg har glemt koden på, kan cden så starte uden at jeg kommer inde i selveste windows? Altså er det en boot able cd(Tror nok det hedder det)

Ja, deraf navnet "boot cd" ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.