1

onsdag, 27. december 2006, 22:22

Projekt IT Netværk…

Goddag..

Jeg vi har i huset, 3 stationære computere, samt 3 bærbare. Disse vil vi gerne have på nettet, alle sammen, helst samtidigt.

1 af de stationære fungerer som Media Center. De 2 andre bruges som alm. Computere, men der ses også film på disse.

Vi har vores internetmodtager placeret meget dårligt, og det er desværre ikke muligt at flytte denne. Så derfor vil jeg trække et kabel, op til 1. sal, hvor de 3 stationære befinder sig.

Så her kommer min løsningside:

En trådløs router på nede ved vores modtager, et kabel herfra op igennem gulvet hen til et skab, hvor bla printer står. Dette kabel skal så sættes i en router, og denne går så ud til de 3 stationære computere. I denne router vil jeg så også sætte en printer, og en NAS, hvor der skal gemmes lidt film, musik og billeder. Film og musik skal primært tilgåes fra de stationære mens billedes skal kunne tilgåes fra alle computere.

Er dette muligt ?

Er der andre ideer ?

På forhånd tak…

MVH Nicholas

PS. Der skal ses film i god kvalitet over netværket, også noget HD, på min. media centret. Er det muligt at streame dette fra en NAS og har i en anbefaling til en sådan ?

2

torsdag, 28. december 2006, 12:04

personligt ville jeg undgår mere end en router, så vidt jeg kan forstå vil du have 2 på?
men hvorfor køre kabel ovenpå hvis routeren er trådløs?
normalt holder jeg mig fra trådløse netværk, hvis du skal til at streame film fra flere computere osv. på netværket, så skal du ihvertfald sørge for at du får en router der har 108Mbit standarden, ville ikke risikere så meget trafik på en 54Mbit forbindelse.

3

torsdag, 28. december 2006, 12:13

Det nemmeste vil være at sætte den trådløse router på først og lade den styre alt hvad er heder routing og tildeling af IP-er, herfra så trække ét kabel til der hvor de stationære skal bruge forbindelse og her have en switch stående som du kobler disse samt NAS og evt. printserver på.

Det er evt værd at overveje hvor det trådløse accespoint står bedst placeret og så trække lidt ekstra kabel, evt have det hele stående i skabet på 1. sal

Mvh
Jacob Ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

4

torsdag, 28. december 2006, 15:12

Citeret

Originally posted by jacobask
Det nemmeste vil være at sætte den trådløse router på først og lade den styre alt hvad er heder routing og tildeling af IP-er, herfra så trække ét kabel til der hvor de stationære skal bruge forbindelse og her have en switch stående som du kobler disse samt NAS og evt. printserver på.

Det er evt værd at overveje hvor det trådløse accespoint står bedst placeret og så trække lidt ekstra kabel, evt have det hele stående i skabet på 1. sal

Mvh
Jacob Ask

ja eller købe en WRT54GL, smide 1 kabel fra modem op til hvor de 3 stationære står, sætte routeren til der...den har 4 ports switch indbygget samt trådløst.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

5

torsdag, 28. december 2006, 15:30

netværket herhjemme er noget i retning af det samme.

Vores TDCboksen står placeret på 1. sal, hvor vi så har trådløs router med 4 porte. Den trådløse router bliver brugt til 2 Stationære på første sal, hvor de er forbundet via kabel. Jeg har derudover trukket Netværkskabel ned i kælderen, hvor jeg har placeret et accespoint, som kan dække Stuen og forreste del af haven, mens den trådløse router ovenpå dækker 1. sal og den bagerste del af haven.

Jeg har desuden erhvervet mig en Printserver fra Iogear, som bliver brugt til vores HP printer/scanner/kopimaskine.

Hvad angår NASserver, vil jeg anbefale dig følgende istedet: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209265

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.