1

onsdag, 27. december 2006, 13:51

Jeg synes det er en tråd værd for sig selv, så det ikke ødelægger andet topic hvor den blev vendt..

Det har irriteret mig det sidste korte stykke tid at jeg simpelthen ikke kan forstå udledningen af en række formler...
http://en.wikipedia.org/wiki/Electromigration

Jeg har snakket med adskellige folk om dette, men det lader til det ikke er så lige til, sågar SoddemFX(irrelevant hvem han er, for udefra stående) har ikke kunne forklare det, blot informeret om han har prøvet at høre en del lektioner på universitetet om netop dette emne, men på trods af det, er de udledninger fra artiklen "over my head too"

- Hipro5 har ikke svaret endnu, men var udminbart mit bedste bud på en der kunne besvare sådanne...

Men har vi nogle ingeniøre, on-site, som har speciale indenfor området, eller blot er bekendt med det som er istand til at belyse emnet???

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

2

onsdag, 27. december 2006, 16:03

Jeg hopper med på tråden her, jeg har også et par spørgsmål hehe

bla hvad er værdien af "Blech lenght", har ikke kunnet finde andet end nogle formler som heller ikke siger mig det store :)

Blech length
There is a lower limit for the length of the interconnect that will allow electromigration to occur. It is known as “Blech length”, and any wire that has a length below this limit will not fail by electromigration. Here, a mechanical stress buildup causes a reversed migration process which reduces or even compensates the effective material flow towards the anode. The Blech length must be considered when designing test structures for electromigration.

http://www.msm.cam.ac.uk/doitpoms/tlplib…lech_length.php

Kunne være ret interessant at se hvor småt vi skal ned for at transistorerne får "evigt liv" (imod electromigration) :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Malk" (27.12.2006, 16:06)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.