1

tirsdag, 26. december 2006, 11:32

Hej .

Mit spørgsmål lyder sikkert dumt for jer tweakere :D Anyways ..

På en bærbar pc sidder der en lille blæser som køre rundt en gang i mellem, ikke hele tiden på nogen pc'er. Så jeg tænkte jeg jo på om det ikke var muligt at lave noget på en stationer pc ?

Har også hørt at der sidder en cobber eller alu "rør" eller hvad man skal kalde det, som rører cpu'en overflade i en bærbar også når den blev for varm skal blæseren lige starte lidt også slukke igen ? Bærbare processor er heller ikke lige så kraftig men.. Kan man ikke lave noget hvor en stationer pc 's blæser ikke skal køre 24/7 ?

:rules:

2

tirsdag, 26. december 2006, 11:39

Du kan bare udskifte din nuværende blæser med en ekstremt lydløs blæser.
Og installere sådan nogle lydtætte måtter rundt omkring kabinettet, altså inden i det.

Ellers hvis du tør;

Få bygget dig et MEGET stor kobber profil. Og monter en blæser oven på den, men i stedet for at lade blæseren køre 24/7 kan du få bygget dig lidt elektronik med en termostat . Hvis Termostaten måler over fx 50 grader skal den give strøm til blæseren.

Det burde godt kunne lade sig gøre. Tag en snak med din lokale elektronik butik, og hør om de kan skaffe noget termostat og hvad der ellers skal kobles til.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

3

tirsdag, 26. december 2006, 13:03

:clap:

okay .. tænkte nok at man kunne ..

takker :D

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.