Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

onsdag, 27. december 2006, 20:57

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Citeret

Originally posted by Bentzin
Har selv kigget efter et godt LCD og i denne tråd: http://tweak.dk/forum/thread.php?threadi…ilightuser=1375 - er der måske lidt henvisninger og kommentarer der kan bruges -hvis det sku' være. :cheers:

Er stadig selv i tvivl, om jeg skal vente el. købe nyt nu.

Men Sharps og Toshiba's 32" modeller er helt sikkert et godt valg lige her og nu, hvis det skal holdes under 10k.

Ellers ville jeg snuppe dette Philips: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=236850
Tror ikke man får bedre tv til den pris.

Edit: Et lille huskeråd jeg fik af én, der har fortand på det med LCD TV: Hvis man sidder f.eks. 3 m væk så er 32" alt rigeligt. For jo større skærm og for lille afstand = et ikke særlig godt billede.

For 15000,- kan du få det 37" sharp jeg linker til og alene forskellen fra halv hd til full hd er nok for mig til at jeg ikke skal have det phillips. Den forskel er simpelthen for stor i mine øjne.

Citeret

Måske det var en go' idé, at vente (hvis du kan) for der er forlydender om at LCD-tv vil falde: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subac...e=&start_from=&

Ellers tak for linket men det er postet engang i tråden :)

Citeret

Kig på afsnit omkring plasma vs lcd, tror jeg ville selv tage et plasma...

Har lige været i en hifiklub i dag og de siger at det er ren lcd i dag og de har heller ikke andet stående i butikkerne. De havde en del fjernsyn men ikke et eneste plasma.

Set mit link.. Du må egentlig selv helt om du gider læse det folk prøver at hjælpe dig med - det går kun ud over dig selv :)

22

onsdag, 27. december 2006, 21:10

Citeret

Originally posted by Happy^

Citeret

Citeret

Har selv kigget efter et godt LCD og i denne tråd: http://tweak.dk/forum/thread.php?threadi…ilightuser=1375 - er der måske lidt henvisninger og kommentarer der kan bruges -hvis det sku' være. :cheers:

Men Sharps og Toshiba's 32" modeller er helt sikkert et godt valg lige her og nu, hvis det skal holdes under 10k.

Ellers ville jeg snuppe dette Philips: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=236850

Edit: Et lille huskeråd jeg fik af én, der har fortand på det med LCD TV: Hvis man sidder f.eks. 3 m væk så er 32" alt rigeligt. For jo større skærm og for lille afstand = et ikke særlig godt billede.

For 15000,- kan du få det 37" sharp jeg linker til og alene forskellen fra halv hd til full hd er nok for mig til at jeg ikke skal have det phillips. Den forskel er simpelthen for stor i mine øjne.

Citeret

Måske det var en go' idé, at vente (hvis du kan) for der er forlydender om at LCD-tv vil falde: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subac...e=&start_from=&

Citeret

Har lige været i en hifiklub i dag og de siger at det er ren lcd i dag og de har heller ikke andet stående i butikkerne. De havde en del fjernsyn men ikke et eneste plasma.

Set mit link.. Du må egentlig selv helt om du gider læse det folk prøver at hjælpe dig med - det går kun ud over dig selv :)

Jep har set det også derfor jeg skriver til bentzin det er postet engang :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

23

onsdag, 27. december 2006, 21:15

Citeret

Citeret

Vil det sige at de ikke længere vil stå ved hvad de skriver? Eller er det fordi brugerne VIL have LCD?

24

onsdag, 27. december 2006, 22:18

Citeret

Originally posted by DC-Freak

Citeret

Citeret

Vil det sige at de ikke længere vil stå ved hvad de skriver? Eller er det fordi brugerne VIL have LCD?

'
Tror det skyldes at det dokument du linker til er af ældre dato og ikke er blevet opdateret. Det er selvfølgelig ikke så smart, men hva heller en god service i butik og gode produkter :)

De har tidligere holdt på plasma fordi det havde fordele men de er blevet overhalet af lcd nu.

25

torsdag, 28. december 2006, 00:58

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Sorry - havde lige overset det link. :$

26

torsdag, 28. december 2006, 01:09

LCD er til 32" og under, plasma er til 37" op efter. Og hvis du vil udnytte full-HD skal du nok over 40" for at se forskel.
Opløsningen skal du ikke hænge dig så meget op i, især ikke hvis du køber plasma.

Noget du også skal overveje, er at der ikke er noget der hedder betragtningsvinkel, opdateringshastighed eller lav kontrast på plasma skærme, men til gengæld er LCD'er bedre i meget lyse rum og små størrelser.

Jeg vil mene at du får det bedste billede med plasma, hvis du skal se film osv.
Tag fx det Panasonic PV60, som jeg har. Det står super godt på alt fra dvd til antenne, og xbox360 med HD-gaming, er en klasse for sig! Og det er til 10.000kr. (inklusiv 2 år garanti hvis du køber hos TapeConnection)!

Men tag ned i TapeConnection, i enten Århus eller KBH. Der kan du tage din egen film med og se den på et tv, hvis det er det du vil. Kanon service generelt, og stort udvalg af BÅDE LCD og plasma.

Til net-research har Recordere.dk et rigtig godt aktivt forum!

Happy hunting!

27

torsdag, 28. december 2006, 08:40

Plasma skærme kan ikke engang køre halv HD så de er helt ude af billedet allerede nu. Jeg havde to 37" stående lige ved siden af hinanden hvor den ene kørte 1366x768 og den anden 1920x1080 og jeg kan love dig med man kan se forskel på dem, MEGET tydeligt endda. Egentlig heller ikke så mærkeligt opløsningen er jo dobbelt så høj :)

En ting er jeg da kommet frem til med alt mit læssen og spørgen til det her. De tal som man ser i kataloger, reklamer og på hjemmesider om kontrast, ms osv osv kan man sgu ikke bruge til en skid :(

Ville egentlig også heller vide noget om deres framerate konvertering og sådan noget men det er der ingen der skriver :(

28

torsdag, 28. december 2006, 09:31

Citeret

Originally posted by Jonathan
LCD er til 32" og under, plasma er til 37" op efter. Og hvis du vil udnytte full-HD skal du nok over 40" for at se forskel.
Opløsningen skal du ikke hænge dig så meget op i, især ikke hvis du køber plasma.

Noget du også skal overveje, er at der ikke er noget der hedder betragtningsvinkel, opdateringshastighed eller lav kontrast på plasma skærme, men til gengæld er LCD'er bedre i meget lyse rum og små størrelser.

Jeg vil mene at du får det bedste billede med plasma, hvis du skal se film osv.
Tag fx det Panasonic PV60, som jeg har. Det står super godt på alt fra dvd til antenne, og xbox360 med HD-gaming, er en klasse for sig! Og det er til 10.000kr. (inklusiv 2 år garanti hvis du køber hos TapeConnection)!

Men tag ned i TapeConnection, i enten Århus eller KBH. Der kan du tage din egen film med og se den på et tv, hvis det er det du vil. Kanon service generelt, og stort udvalg af BÅDE LCD og plasma.

Til net-research har Recordere.dk et rigtig godt aktivt forum!

Happy hunting!

Tapeconnection har jo nærmest et religiøst forhold til plasma. Jeg har set pana pv60 ved siden af philips pf9731 og der er imo ingen tvivl om at philips var meget bedre. ( Den koster også 22000 hvor panaèn kan fåes til 11500)

MSI K9N sli platinum
AMD 3800+ x2
Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
WD Caviar SE16 320 gb
2*1 kingston value pc5300
Asus EAH 3650 HDMI
Samsung SH-S203B dvd brænder
Toshiba HD DVD drev
Acer 17" AL1714MS,8ms
Logitech z 3e

29

torsdag, 28. december 2006, 10:08

Hvis jeg var _WHAT_ ville jeg vente og se hvad 2007 byder.. Flere og flere siger at priserne på LCD-TV vil falde op til 40%!

Dette har Sony blandt andet udtalt - Så lidt rigtig må det jo være!

Hvis dette passer, synes jeg det er en rigtig god grund til at vente!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

30

torsdag, 28. december 2006, 17:55

Citeret

Originally posted by Tarantula
Hvis jeg var _WHAT_ ville jeg vente og se hvad 2007 byder.. Flere og flere siger at priserne på LCD-TV vil falde op til 40%!

Dette har Sony blandt andet udtalt - Så lidt rigtig må det jo være!

Hvis dette passer, synes jeg det er en rigtig god grund til at vente!

Som det ser ud lige nu tror jeg også lige jeg venter lidt og ser hvad der sker. Men nu er jeg da kommet i gang med at blive lidt klogere :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.