1

søndag, 24. december 2006, 00:41

Hej jeg vil meget gerne kunne have både min computer og min xbox 360 sluttet til mit dejlige hdtv på sammentid. For at gøre det bruger jeg min reciever der kan om skifte mellem RGB component. Dette virker fint nok med min xbox da hd-kablet allerede er RGB component. Men mit problem er at det ikke virker når den er sluttet over på min pc, da den bare siger at signalet ikke er understøttet. Skal man sætte noget op på sin computer for at få det til at virke? eller kan et pc signal bare ikke konverteres til RGB component??

mvh
Bjarke

2

søndag, 24. december 2006, 04:17

Jeg tvivler på at din receiver kan konvertere fra DVI til component - derfor får du ikke noget signal igennem.

Har dit TV ikke en DVI- eller HDMI-indgang, så du kan sætte din PC til den vej?

Hvilket TV er det forresten?
Mange TV (bl.a. Samsungs) kan kun opnå 1:1 pixelmapping via VGA, så der er det at foretrække frem for DVI/ HDMI.

3

søndag, 24. december 2006, 15:41

Mit fjernsyn er et Medion fra Aldi, og problemet er at der kun er EN HD indgang, nemlig DVI. Har lavet en meget smuk tegning i "photoshop" der forklarer hvordan det er sat op.

mvh
Bjarke

5

tirsdag, 26. december 2006, 02:49

Kører du component (tre stik) ud af din receiver til DVI på TV'et?
Det lyder lidt spøjst i mine ører, men det er måske et specielt kabel som sender component ind på de analoge ben i DVI-stikket?

Hvilken receiver er det?
Og du har vel ikke tilfældigvis en side hvor man kan se specs for dit TV?
Har TV'et ikke også en VGA-indgang? Så kunne du jo bruge den fra PC'en.

6

tirsdag, 26. december 2006, 11:40

Både mit tv og min reciever er fra aldi.
Det er den her reciever
Kan dog ikke sige mere om mit tv end at det er et 40" LCD TV fra Medion og har kun DVI + en masse ubrugelige indgange (scart X()

7

tirsdag, 26. december 2006, 11:47

Nu ved jeg ikke om dette kan kaste lys over problemet, men Compnent og RGB er altså to meget forskellige ting.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Boris" (26.12.2006, 11:48)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.