Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 22. december 2006, 19:31

Min bror sidder med en Antec 500W Smart Power-ting, og pludselig kunne computeren ikke starte. Jeg konstaterede at det skyldes PSU, da det virkede med min PSU. Den røg tilbage, men de erklærede at der ingen fejl var på den. Den virkede dog også da den røg tilbage i pc'en.

Nu er hans computer begyndt at sige at gfx ikke for tilstrækkelig power, så det ikke har neddroslet sig, for ikke det tager skade. Jeg har tjekket stikkende, og det fejler intet.

Senest er begge hans cd-rom dreve begyndt at opfører sig meget underligt. Den tænker og tænker og kan man kan ikke åbne cd'erne - og så fryser den.

Havde jeg ret i første gerning da jeg smed PSU til RMA? - Hvis ikke, hvad fanden sker der så??

Green

EDIT: Han kører 7900GT og ASUS A8N SLi SE

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Green" (22.12.2006, 19:32)

2

fredag, 22. december 2006, 19:35

Smid et multimeter på dyret, og tjek hvordan spændingerne ligger.
Skaf evt. også et watt-meter og se hvor meget den trækker fra lysnettet.

Hvis du finder ud af det, så kan vi afgøre om PSU ikke kan levere nok. Umiddelbart vil jeg tro at den fint kan levere det.

3

fredag, 22. december 2006, 19:35

jeg er ret sikker på i har ret i at psuen ER defekt......tror bare de har kunnet se at den kunne starte og så har smidt den tilbage som ok.....men prøv at tænde den ved at kortslutte den grønne og en sort...hvis det gør at den kører uden probs er det enten kabinettets knap til at tænde og slukke på der laver vrøvl, eller noget andet bundkortrelateret...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

4

fredag, 22. december 2006, 19:42

Citeret

Originally posted by Fragman
jeg er ret sikker på i har ret i at psuen ER defekt......tror bare de har kunnet se at den kunne starte og så har smidt den tilbage som ok.....men prøv at tænde den ved at kortslutte den grønne og en sort...hvis det gør at den kører uden probs er det enten kabinettets knap til at tænde og slukke på der laver vrøvl, eller noget andet bundkortrelateret...

Hvis computeren kan tænde og kan sige at den har droslet grafikkortets ydelse ned, så må strømforsyning ihverfald i én forstand virke. Men om den bliver belastet for meget, kan vi kun sige hvis han måler spændingerne og effekten.

5

fredag, 22. december 2006, 20:48

- Det skal siges at den har kørt upåklageligt en måned or so, inden den blev smidt til rma. Så tror ikke helt på at den ikke lan levere det fornødne power- med mindre den er blevet beskadiget og ikke længere kan levere det den skal.

- Det skal også siges at de både testede den i et system, men også målte spædingerne med multimeter osv. og konstaterede, at den levere det den skulle.

6

fredag, 22. december 2006, 23:04

Hvad med at prøve at smide PSU i en anden comp?....for at tjekke om det er den det er galt med. Hvis i kan finde en der vil lægge comp. til altså ;)

,

7

fredag, 22. december 2006, 23:34

Citeret

Originally posted by H@rdcore
Hvad med at prøve at smide PSU i en anden comp?....for at tjekke om det er den det er galt med. Hvis i kan finde en der vil lægge comp. til altså ;)

Ja et er jo lige præcis det.. jeg tør sku ikke.. Gider ikke have smadret mit hw.

Men det ville da være interessant at se om den ter' sig på samme måde hvis jeg smider min enermax 500w i? det må jeg lige have gjort og se om problemet er det samme..

Virker bare underligt at den lige pludselig ikke kan levere strøm nok.. og så smadre den 2x DVD'drev.. den ene virker lidt, det andet er fuldstændig dødt..

8

lørdag, 23. december 2006, 00:41

En ven havde nogenlunde samme problem. Computeren ville ikke tænde, medmindre man skubbede cd-rom drevet ud samtidigt med. Pludseligt virkede cd-rom drevet ikke, så kom der ikke noget op på skærmen, så virkede genstart ikke og tilsidst begyndte harddisk og kølere automatisk at køre bare der kom strøm til computeren. Det skyldtes defekt CPU, da der blev købt en ny kørte maskinen som en drøm :)

Mvh.

Johann Strønæs Steffensen

9

lørdag, 23. december 2006, 01:32

Den antec er en skod PSU. Har hørt om så mange 500w smartpower der er brændt af, og min egen stod af efter 1½ måned.

Har købt en Seasonic nu (og har en til salg) og den virker glimragende =). Mit råd er at købe en solid psu enermax, seasonic , ocz.

10

lørdag, 23. december 2006, 10:42

Citeret

Originally posted by Psykopat-Asiat
Den antec er en skod PSU. Har hørt om så mange 500w smartpower der er brændt af, og min egen stod af efter 1½ måned.

Har købt en Seasonic nu (og har en til salg) og den virker glimragende =). Mit råd er at købe en solid psu enermax, seasonic , ocz.

det er ikke en skod-psu ...men de har haft en serie nu her der har været en del defekte imellem. earthpower serien er ny og uden de problemer fx....formodentligt har de skiftet leverandør af et eller andet i psuen, der så ikke har leveret den påkrævede kvalitet, for det ligner slet ikke antec.

11

søndag, 24. december 2006, 14:03

Lide updates:

Jeg smed min enermax 500w i, og de samme problemer opstod: Grafikkort manglede strøm, og begge dvd-drev opførte sig underligt..
Dog kan han godt spille spil, selvom ydelsen er sat ned.. meget mærkeligt.

Bagefter satte jeg hans PSU til igen, men så lånte jeg hans grafikkort (7900GT) og smed i min, for at se om det stadig manglede strøm - Det gjorde det stadigvæk!!

Nå. Lagde også mærke til at inde i enhedshåndtering stod kortet som 7900GT/GTO? Hvorfor nu det??

Har PSU smadret både gfx og 2xdvd-drev?

Green

12

søndag, 24. december 2006, 14:12

hvis du sad hans PSU i og det ikke var det er det vel bundkortet eller hvad, der fucker strømmen op til gfx

Lian Li 2 x triple rad + 1 x dual, 3 x 120mm fans + 2 x 120mm + 3 x 120mm - Intel 2600k@4.6 1,33 vcore watercooled - 8GB Crucial ELITE ram - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition.

13

søndag, 24. december 2006, 14:13

det kan godt være et defekt gfx kort ihvertfald.......dem har der været mange af i 7900GT serien.

14

søndag, 24. december 2006, 16:16

Citeret

Originally posted by hot_fifty
hvis du sad hans PSU i og det ikke var det er det vel bundkortet eller hvad, der fucker strømmen op til gfx

Tror mere det er gfx som "hot_fifty" og siger.. Fordi det fucker op med to forskellige mobo, da jeg jo testede det i min comp også. Og så fuckede det også op i hans mobo med min PSU.. For at kryds-tjekke det burde man smide mit GFX i hans comp for at sikre at der er gfx er der fucked up.

Men hvad fanden er forklaringen på de 2 dvd-drev??

Seneste tests og artikler

0

Sapphire Radeon R9 290 Tri-X 4 GB

Vi skal i dag se lidt på et Ra
Læs Mere

0

Corsair Graphite 380T

Vi skal i denne test tage et k
Læs Mere

0

In Win 901 - Mini-ITX tower

In Win kender de fleste nok fr
Læs Mere

0

MSI X99S XPower AC

Tweak.dk har lige gennemført v
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Første trailer til The Hunger Games - Mockingjay Del 1

Første trailer til den tredje
Læs Mere

0

Masser af billeder af NVIDIA GeForce GTX 980

Der er dukket mere end en hånd
Læs Mere

0

NVIDIA kommer med GeForce GTX 960

NVIDIA arbejder på at lancere
Læs Mere

0

Nyt Sigma 150-600 F5-6.3 DG OS HSM S objektiv

Sigma har lanceret et nyt stor
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.