Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 29. november 2006, 09:54

Hej alle herinde,

jeg ville høre om det kan skade min bærbar eller min forstærker hvis jeg kobler disse sammen ??

2

onsdag, 29. november 2006, 10:08

Nej da..
Bruger det selv..

Gennem sådan en fætter:

Så det kan du roligt gøre..

3

onsdag, 29. november 2006, 10:10

Nej det kan det ikke, altså du skal bare bruge et mine-jackstik i din bærbar som til høretelefoner.
Sådan et stik:

Bubbi var hurtigst :P

Lehn

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Kenny" (29.11.2006, 10:11)

4

onsdag, 29. november 2006, 10:40

Citeret

Originally posted by Dyzio
Hej alle herinde,

jeg ville høre om det kan skade min bærbar eller min forstærker hvis jeg kobler disse sammen ??

Hvis du kobler udstyret sammen mens det er tændt kan du risikere at brænde noget af (som regel indgangen på forstærkeren, men højtalerne kan også tage skade).

DC-pops (de knald der kommer i højtalerne fx når du tænder og slukker din PC mens forstærkeren er tændt) er også skadelige for både forstærker og højtalere.

Så tænd forstærkeren efter PC'en og sluk den før. Så undgår du DC-pops.

Hvis du har mulighed for optisk digital udgang på din bærbare og en tilsvarende indgang på din forstærker, så vil jeg anbefale at benytte denne.

Da lyset der overføres i et sådan kabel ikke er elektrisk (ligger lidt i navnet...) vil du undgå ovennævnte problemer.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (29.11.2006, 10:42)

5

torsdag, 30. november 2006, 12:20

Citeret

Originally posted by Bubbi
Nej da..
Bruger det selv..

Gennem sådan en fætter:

Så det kan du roligt gøre..

ja bruger selv sådan en... :)

6

torsdag, 30. november 2006, 12:20

Citeret

Originally posted by Zulu

Citeret

Originally posted by Dyzio
Hej alle herinde,

Hvis du kobler udstyret sammen mens det er tændt kan du risikere at brænde noget af (som regel indgangen på forstærkeren, men højtalerne kan også tage skade).

DC-pops (de knald der kommer i højtalerne fx når du tænder og slukker din PC mens forstærkeren er tændt) er også skadelige for både forstærker og højtalere.

Så tænd forstærkeren efter PC'en og sluk den før. Så undgår du DC-pops.

Hvis du har mulighed for optisk digital udgang på din bærbare og en tilsvarende indgang på din forstærker, så vil jeg anbefale at benytte denne.

Da lyset der overføres i et sådan kabel ikke er elektrisk (ligger lidt i navnet...) vil du undgå ovennævnte problemer.

hvordan kan jeg se om min bærbar har det ??

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.