Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

fredag, 8. september 2006, 02:01

Måske overvej:

Kabinet, med extrem airflow ( hvis f.eks en 12cm blæser, 12db northq monteres bagpå): http://www.tweak.dk/tests2.php?id=862

Bundkort: nvidia 5 chipset (topmodel) Med audigy lydkort indbygget i.

Cpu amd x2 4,6ghz ( du kan selvfølgelig bare vælge intel, hvis det er det du helst vil )

Cpu køler: Zalman 9700 monteret, så den blæser luft til bagenden af kabinettet, hvor 12 cm blæser leder luft ud af kabinettet)

Grafikkort: asus 7900gt silence

Dvd rw dl lightskribe

harddisk m 16mb cache

min 400w 12db chill strømforsyning eller 530w strømforsyning (hvis du tænker sli)

Windows 64 bit. ( cpu køre både 32bit og 64 bit, derfor kan du ligesågodt tænke 64 bit)

Fordelen ved denne system, er at den er ret så effectiv til fuft kølet system, og f.eks grafikkortet, er meget effectiv til overclock, med effectiv luft strøm.

Du skal ikke regne med at du gider bruge kabinetet, med de store blæsere i højeste omdrejninger, men de er meget effecteve, ved laveste omdrejninger, sammenlignet med f.eks 12cm blæsere

22

fredag, 8. september 2006, 08:59

Citeret

Originally posted by Mr Rius
Måske overvej:

Kabinet, med extrem airflow ( hvis f.eks en 12cm blæser, 12db northq monteres bagpå): http://www.tweak.dk/tests2.php?id=862

Bundkort: nvidia 5 chipset (topmodel) Med audigy lydkort indbygget i.

Cpu amd x2 4,6ghz ( du kan selvfølgelig bare vælge intel, hvis det er det du helst vil )

Cpu køler: Zalman 9700 monteret, så den blæser luft til bagenden af kabinettet, hvor 12 cm blæser leder luft ud af kabinettet)

Grafikkort: asus 7900gt silence

Dvd rw dl lightskribe

harddisk m 16mb cache

min 400w 12db chill strømforsyning eller 530w strømforsyning (hvis du tænker sli)

Windows 64 bit. ( cpu køre både 32bit og 64 bit, derfor kan du ligesågodt tænke 64 bit)

Fordelen ved denne system, er at den er ret så effectiv til fuft kølet system, og f.eks grafikkortet, er meget effectiv til overclock, med effectiv luft strøm.

Du skal ikke regne med at du gider bruge kabinetet, med de store blæsere i højeste omdrejninger, men de er meget effecteve, ved laveste omdrejninger, sammenlignet med f.eks 12cm blæsere
hva er pointen i det sys ??? I forhold til det Conroe han oprindelig havde kig på, for der kan AMD x 2 ligeså godt gå hjem og sove branderten ud, Og hva skal han med et 7900GT når han d 14 kan få et 7950GT for samme pris. hva skal han med et totalt overkill kabinet, når du kan opnå udemærket airflow i mange andre kabinetter der er billigere, og som efter min mening også er pænere, Chill PSU ... WHY ?? i really dont get this... Vil han endelig ha et kabinet med en monster blæser i som INTET siger, så sku han da vælge SHG'S model istedet til 399 med 25 cm blæser i døren..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "XaVieR" (08.09.2006, 09:00)

23

fredag, 8. september 2006, 09:13

Citeret

Originally posted by XaVieR
Ville helt sikkert vente med at købe grafikkort til d 14 ca.. der kommer 7950GT til samme penge som 7900GT koster. :)
Og ja så ville jeg nok vælge et Asus bundkort frem for det du har valgt.. og istedet for 1 stk 250 GB disc.. ville jeg nok vælge 3 x 80 eller 2 x 160 GB og smække noget raid op..
Ram der ville jeg nok vælge G-Skill Extreme pc 6400 fra EDBPRISER 2 x 1 GB koster ca det samme som Corsair
PSU der ville jeg vælge en Enermax liberty, eller en a de nye fra Corsair

My side of the story.. :)

lyder rimeligt fornuftigt..dog ville jeg snuppe en wd2500KS hdd..dobbelt så meget cache kan mærkes.

psu...antec 500w skulle fint kunne trække det..og den er ikke meget dyrere..

DQ6 er også et godt oc bundkort...MEN det giver ikke samme ydelse ved samme hastighed som asus fx har....

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

24

fredag, 8. september 2006, 10:39

øf.. der sagde du jo lige noget med harddisc jeg IKKE havde tænkt over.. WD m 16 mb på vej til mig. smækker 3 x 160 GB WD sata2 i Raid. :) ska nok blive morsomt.
Sådan 3 stk her.. beregnet til servere 24 timer i døgnet (Står der da ihvertfald.)
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=420628

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "XaVieR" (08.09.2006, 11:13)

25

fredag, 8. september 2006, 13:54

Citeret

Jamen det ville jo nok komme til at se nogenlunde sådan her ud så.. det overstiger dit budget en smule, men du kan jo selv klippe og klistre lidt i det.. evt vælge 3 x 80 GB hd's istedet. osv osv..
Hvis link til kabinet får dig til at lande på forsiden hos studiedata. så tryk på link igen..

SHG:http://img123.imageshack.us/img123/3579/computertweakpq5.jpg

Kabinet: http://www.studiedata.dk/product_info.ph…a4089a32404c9ad Billedet yder på ingen måder kabinettet retfærdighed, det er RIGTIG fedt.. har selv lige købt det.

RAM: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215639

PSU: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217541 PSU er selvf med modulære kabler. og den er RIGTIG fed

Ret irriterende den Scalere i billedet fra shg så det ik er til at læse hva der står.. (NB: Gem billedet på din comp og åbn det. så kan du se det helt tydeligt)

er der mulighed for at smide en tripple radiator i det kabinet

26

fredag, 8. september 2006, 15:33

Nej jeg tror ikke der er mulighed for at smække en Tripple Radiator i det kabinet desværre...
MEN der findes jo så mange forskellige kabinetter, så det er egentlig bare at kigge på edbpriser og så kigge på alle kabinetter i galleri visning og vælge det man kan li.. :)

27

fredag, 8. september 2006, 15:38

Citeret

Nej jeg tror ikke der er mulighed for at smække en Tripple Radiator i det kabinet desværre...
MEN der findes jo så mange forskellige kabinetter, så det er egentlig bare at kigge på edbpriser og så kigge på alle kabinetter i galleri visning og vælge det man kan li.. :)

ja der var så det stacker som jeg linkede til i mit sidste forslag som jeg holder mig til da at jeg vil ha den allendale cpu der da at den skulle overclocke ret ondt

28

fredag, 8. september 2006, 16:02

Stacker er også et utrolig lækkert kabinet.. har selv haft et. og fortrød egentlig jeg solgte det .. :) håber du får et fedt sys op og køre, du må jo lige bippe en tråd herinde med det endelige resultat. :)

29

fredag, 8. september 2006, 16:33

Citeret

Stacker er også et utrolig lækkert kabinet.. har selv haft et. og fortrød egentlig jeg solgte det .. :) håber du får et fedt sys op og køre, du må jo lige bippe en tråd herinde med det endelige resultat. :)

det skal jeg osse nok gøre

30

fredag, 8. september 2006, 17:41

Citeret

Originally posted by Mjensen

Citeret

ja der var så det stacker som jeg linkede til i mit sidste forslag som jeg holder mig til da at jeg vil ha den allendale cpu der da at den skulle overclocke ret ondt

Hvilken CPU? Link gerne da...

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

32

fredag, 8. september 2006, 18:56

Citeret

core 2 duo allendale e6300 http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=321284
Du ved vel det er en E6300 Du linker til ik, har kun 2 mb cashe i forhold til E6600 med 4 MB Cashe, MHT til oc så tror jeg du kan få lige så meget ud a en E6600. EVT spørg Fragman, han ved hva det drejer sig om på det område

33

fredag, 8. september 2006, 19:49

Citeret

Citeret

core 2 duo allendale e6300 http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=321284
Du ved vel det er en E6300 Du linker til ik, har kun 2 mb cashe i forhold til E6600 med 4 MB Cashe, MHT til oc så tror jeg du kan få lige så meget ud a en E6600. EVT spørg Fragman, han ved hva det drejer sig om på det område

Cachen gør ikke SÅ stor forskel. Men den har en ret lav multiplier, det er ikke mange bundkort der er gode nok til at maxe dem. Desuden clocker de ikke højere end de andre, men flere %.

34

fredag, 8. september 2006, 21:07

tak for hjælpen alle sammen... det var dejligt at i hjalp mig så meget...
så nu skal jeg bare ha taget mig sammen til atsælge min medion computer og købe en core2duo istedet ....

så nu er tråden lukket

35

fredag, 8. september 2006, 22:03

Hehe så husk og luk den. :):)

36

fredag, 8. september 2006, 22:46

så er der ikke mere at diskutere om

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.