Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 20. august 2006, 19:16

Hej,
Jeg sidder og kigger efter en ny bærbar, eftersom min gamle er brændt sammen.
Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg har behov for?

Det jeg skal bruge den til, er at surfe, skrive, og så lave noget photoshop og dreamveawer. Det skal derfor IKKE være en bærbar til at spille på.

Har jeg så behov for en Core Duo, eller kan jeg nøjes med en stor Pentium Mobile CPU? Og jeg har vel heller ikke det store behov for et stort grafikkort?

Hvilken bærbar ville i anbefale mig?

2

søndag, 20. august 2006, 19:17

Citeret

Originally posted by lunde
Hej,
Jeg sidder og kigger efter en ny bærbar, eftersom min gamle er brændt sammen.
Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg har behov for?

Det jeg skal bruge den til, er at surfe, skrive, og så lave noget photoshop og dreamveawer. Det skal derfor IKKE være en bærbar til at spille på.

Har jeg så behov for en Core Duo, eller kan jeg nøjes med en stor Pentium Mobile CPU? Og jeg har vel heller ikke det store behov for et stort grafikkort?

Hvilken bærbar ville i anbefale mig?

Jamen hvor mange penge har du tilrådighed?

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

3

søndag, 20. august 2006, 19:19

Prisen er ikke et emne, jeg betaler det den koster, men vel bare ikke betale for noget som jeg ikke får brug for...

Jeg er bare ikke så meget inde i hvilke mærker jeg skal kigge efter osv.

4

søndag, 20. august 2006, 19:21

Citeret

Prisen er ikke et emne, jeg betaler det den koster, men vel bare ikke betale for noget som jeg ikke får brug for...

Jamen jeg tror den her er noget for dig. Den har en ok skærm, og hvis du smider 1gb ram mere i så er du rigtig godt kørende!
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=216194

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

5

søndag, 20. august 2006, 19:22

Citeret

Originally posted by FlowingLil

Citeret

Jamen jeg tror den her er noget for dig. Den har en ok skærm, og hvis du smider 1gb ram mere i så er du rigtig godt kørende!

Jeg kan se at den bærbar har en Intel Core Duo 1.66 GHz processor, men hvordan er denne i forhold til eks. en 1.83 Mobile processor?

6

søndag, 20. august 2006, 19:24

Citeret

Citeret

Originally posted by FlowingLil

Citeret

Jeg kan se at den bærbar har en Intel Core Duo 1.66 GHz processor, men hvordan er denne i forhold til eks. en 1.83 Mobile processor?

Altså hvis du mener 1.86 ghz pentium m er den hurtigere, men hvis det er en core duo 1.86 så er den hurtigere....

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

7

søndag, 20. august 2006, 19:26

Har kigget på denne, som jeg syntes ser rigtig lækker ud:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=168939

8

søndag, 20. august 2006, 19:35

Citeret

Har kigget på denne, som jeg syntes ser rigtig lækker ud:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=168939

Det er med den gamle pentium M. Det er en single core, den anden er en dual core. Jeg ville vælge den hp istedet. Men hvis du selv skal kigge lidt kan jeg da lige liste lidt krav.

Intel Core duo
Minnimum et intel gma 950 grafik kort.
Ellers kan geforce go7300 og op efter bruges. Eller ati x1300.
1-2gb ram

EDIT: Crystal Clear skærme kan klart anbefaldes. Den gør farverne meget mere spændende....

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FlowingLil" (20.08.2006, 19:36)

9

søndag, 20. august 2006, 21:27

og irriterer øjnene og sidder man i solen er det nærmest umuligt at se...så står den i et hjærne så er det ok, men tager man den rundt alle mulige steder (bl.a. udendørs) så er det ikke helt smart.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

10

søndag, 20. august 2006, 23:03

Jeg ville kigge efter en Vega M31 hvis du kun har de behov der.
Virkelig lækkert maskine:)

http://www.laptopworld.dk/index.php?id=286

Dennis Hansen, dehan.dk

11

søndag, 20. august 2006, 23:51

Citeret

Originally posted by DeH
Jeg ville kigge efter en Vega M31 hvis du kun har de behov der.
Virkelig lækkert maskine:)

http://www.laptopworld.dk/index.php?id=286

Bliver en 13" ikke for lille at arbejde med?

Havde en 14,1" på den gamle, og syntes godt der at eg kunne bruge lidt mere skrivebordsplads (Kunne max køre 1024x768), så derfor havde jeg tænkt på en 15,4" skærm, eller bare en mindre skærm der kan klare en højere opløsning...

12

mandag, 21. august 2006, 00:06

Nææ jeg kan sagtens nøjes med den 13" der er på M31'ern. Den er lidt bredere end normale widescreen fladskærme, og har en opløsning på 1280x768 - ganske behagelig at arbejde på:)

Dennis Hansen, dehan.dk

14

mandag, 21. august 2006, 00:23

Citeret

Originally posted by The_Unforgiven
Jeg ville vælge den HP som der er linket til.

The_Unforgiven

Ja - jeg tror nu også det er et meget godt valg. :)

Og DeH: Den Vega har du snart anbefalet til alle der spørger til råds på Tweak, om køb af bærbare. Hvad med at tilpasse dine råd til den enkelte brugers egentlige behov?

En 13" er jo primært til folk der har brug for noget let og småt, hvis de fx er meget på farten, til daglig - Ikke til folk som bare har brug for en simpel bærbar som kan surfe og lave lidt billidbehandling i fx Photoshop.

15

mandag, 21. august 2006, 00:33

Ja og du får meget maskine for rimelige penge.
En der kan lidt af hvert.
Ang mere ram , mere kan man altid bruge , men jeg har 1024mb i min bærbar og mangler ikke synes jeg selv.
Min er en HP med 1024mb ram , 2x 80 gb sata , 1.83 Centrino Duo og 7400GO gfx og 17" skærm crystal clear.

The_Unforgiven

16

mandag, 21. august 2006, 00:36

Citeret

Originally posted by Mikkel

Citeret

The_Unforgiven

Og DeH: Den Vega har du snart anbefalet til alle der spørger til råds på Tweak, om køb af bærbare. Hvad med at tilpasse dine råd til den enkelte brugers egentlige behov?

En 13" er jo primært til folk der har brug for noget let og småt, hvis de fx er meget på farten, til daglig - Ikke til folk som bare har brug for en simpel bærbar som kan surfe og lave lidt billidbehandling i fx Photoshop.

Tro mig Mikkel, hvis du havde prøvet M31'ern så ville du også anbefale den.
Og ja jeg ved godt jeg anbefaler den en del, men det er heller ikke uden grund og det er en skam at der er så få der kender til modellen.
13" er rigeligt til photoshop, jeg kan da ihvertfald sagtens få noget ud af programmet på min M31'er.

Og det med at tilpasse mine råd - det gør jeg skam også - jeg foreslår forskellige konfigurationer med CPU, RAM, Harddisk osv, osv.. Det er jo der en af Vega's "Forcer" ligger, nemlig at man selv kan konfigurere sin bærbar efter behov - ligesom man kan ved zepto.

Hvis jeg skulle anbefale en anden maskine, ville jeg kigge efter en Fujitsu Siemens, fx en Amilo Pa1510 (ved ikke om den er udkommet endnu?) som koster 7000 kr for en Turion X2 ML-50 (1600 mhz), 1 gb ddr2 ram, 100gb harddisk, ATI Xpress 1100.

Men den HP der ser heller ikke dårlig ud;)

Dennis Hansen, dehan.dk

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DeH" (21.08.2006, 00:39)

17

mandag, 21. august 2006, 00:39

Citeret

Originally posted by DeH

Citeret

Originally posted by Mikkel

Citeret

The_Unforgiven

Tro mig Mikkel, hvis du havde prøvet M31'ern så ville du også anbefale den.
Og ja jeg ved godt jeg anbefaler den en del, men det er heller ikke uden grund og det er en skam at der er så få der kender til modellen.
13" er rigeligt til photoshop, jeg kan da ihvertfald sagtens få noget ud af programmet på min M31'er.

Og det med at tilpasse mine råd - det gør jeg skam også - jeg foreslår forskellige konfigurationer med CPU, RAM, Harddisk osv, osv.. Det er jo der en af Vega's "Forcer" ligger, nemlig at man selv kan konfigurere sin bærbar efter behov - ligesom man kan ved zepto

Næsten.
Jeg kan IKKE få Nvidia i en Vega.
Og nej , jeg vil ikke have ATI.
Ellers tog jeg også en Vega.

The_Unforgiven

18

mandag, 21. august 2006, 00:41

Citeret

Næsten.

The_Unforgiven

Du kan godt få en enkelt Vega model med Geforce G0 6600, men de ATI grafikkort er nu heller ikke helt ringe IMO

Dennis Hansen, dehan.dk

19

mandag, 21. august 2006, 00:42

Citeret

Originally posted by DeH

Citeret

Næsten.

The_Unforgiven

Du kan godt få en enkelt Vega model med Geforce G0 6600, men de ATI grafikkort er nu heller ikke helt ringe IMO

Nææææ måske , jeg er bare ikke vild med ATI , den jeg vil have er model 72 og den fåes kun med ATI , synd , den er fed.

The_Unforgiven

20

mandag, 21. august 2006, 00:50

Citeret

Citeret

Originally posted by DeH

Citeret

Næsten.

The_Unforgiven

Nææææ måske , jeg er bare ikke vild med ATI , den jeg vil have er model 72 og den fåes kun med ATI , synd , den er fed.

The_Unforgiven

Den er rigtig fed ja, den ligger også på mit skrivebord;)
Også selvom den er med Radeon X1600 - det kort yder faktisk pænt godt (ca 6500 points i 3DMark03).
Selve maskinen larmer ikke en yard, selv under fuld belastning er den lydløs.
Hvis det har interresse, så kommer der en anmeldelse af den ud imorgen omkring 8-9 tiden:)

Dennis Hansen, dehan.dk

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "DeH" (21.08.2006, 01:01)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.