Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 8. august 2006, 22:27

Så nu gjorde min computer det igen:(

Har lige fået nye Patriot ram, og da jeg installede dem første gang, måtte jeg resette bios og cmos (ved at tage batteriet ud) for at få det til at fungere.
Men problemet blev dog, at de ikke ville køre dual, kun single.
Så her til aften, prøvede jeg igen. Jeg resettede bios og slukkede for computeren. Derefter satte jeg rammene i dual stilling, (port 1 og 3) og tog batteriet ud. Ventede i et par min, og startede igen. MEN.. Nu var der ingen billede. Jeg prøvede at sætte dem i single igen 1 og 2, men stadig intet billlede (også selvom jeg har prøvet at reset Cmos på samme måde igen). Jeg kan heller ikke få den til at starte op med kun en ram stang.

Hvad kan der være galt / sket?

...

2

tirsdag, 8. august 2006, 22:48

Citeret

Originally posted by shack
Så nu gjorde min computer det igen:(

Har lige fået nye Patriot ram, og da jeg installede dem første gang, måtte jeg resette bios og cmos (ved at tage batteriet ud) for at få det til at fungere.
Men problemet blev dog, at de ikke ville køre dual, kun single.
Så her til aften, prøvede jeg igen. Jeg resettede bios og slukkede for computeren. Derefter satte jeg rammene i dual stilling, (port 1 og 3) og tog batteriet ud. Ventede i et par min, og startede igen. MEN.. Nu var der ingen billede. Jeg prøvede at sætte dem i single igen 1 og 2, men stadig intet billlede (også selvom jeg har prøvet at reset Cmos på samme måde igen). Jeg kan heller ikke få den til at starte op med kun en ram stang.

Hvad kan der være galt / sket?

Tror ikke det er det men, prøv at teste hver ramstang om de kan starte op i windows.

Intel Core i7 920 D0 @ 4.1 ghz 21*196 cooled by TRUE Black - Asus P6T SE modded - Sapphire 4870x2 -
Corsair 750TX - 128 SSD - 74 GB WD Raptor - Antec P182 - Iiyama Prolite 24' 2ms

3

tirsdag, 8. august 2006, 22:49

Jamen som jeg også skriver, kan jeg slet ikke få nogle af ram-stængerne til at starte op i windows lige nu... Men det kunne jeg heller ikke dengang, indtil jeg fik resettet Cmos, men det virker ikke denne gang

...

4

tirsdag, 8. august 2006, 23:07

prøv at have batteriet ude i 10 min hvis det ikke hjælper så prøve at flytte jumperen

5

tirsdag, 8. august 2006, 23:14

hvilken jumper?

...

6

tirsdag, 8. august 2006, 23:16

ja cmos jumperen du skal flytte den fra 1+2 til 2+3 og der skal den sidde i 5 sek. og så til bage til 1+2.

Det er den der sidder nede i højre hjørne næsten

Kig i din manual hvis du er i tvivl

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Simon Bay" (08.08.2006, 23:16)

7

tirsdag, 8. august 2006, 23:39

regner med det bare skulle gøres mens der var strøm til computeren? (uden den var tændt)? Virkede desværre ikke:(

Men har altid kunne høre HD boote hvilket er lidt mærkeligt.

...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "shack" (08.08.2006, 23:46)

8

tirsdag, 8. august 2006, 23:46

ALT strøm fra

9

tirsdag, 8. august 2006, 23:52

okay, lidt dumt / underligt..

Det virkede faktisk, jeg fik den til at starte med en ramblok (for det var hvad der sad i den). Jeg slukkede derefter, og prøvede igen med to. = Intet billede.

Jeg prøvede så at flytte jumperen igen (efter jeg havde taget den ene blok ud), men nu ville det ikke virke.

Skal jeg så have batteriet ud i 30 sek, og flytte jumperen igen, eller hvad gør jeg?

...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "shack" (08.08.2006, 23:52)

10

tirsdag, 8. august 2006, 23:58

Alle ram i, tag bateri ud og så i igen og start.. tryk del og gå ind i bios save og boot om igen. så skulde den være der.. ;)

Asus rampage II extreme x58
Intel I7 965 Bloomfield 3.2 @ 4.0 ghz socket 1366 H2o
Asus GeForce 2 x 660 i SLI
c: OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
Crousial dominator 6 x 1 gb 1866 Mhz m blæser
ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 7, 64 bit
Lån FTP Regler hvis du er oprettet, PM navn/kode. Så opretter jeg dig. Blog

11

onsdag, 9. august 2006, 00:04

måske skal de have lidt mere volt end standard.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

12

onsdag, 9. august 2006, 00:13

virkede desværre ikke...

Satte begge blokke i, tog batteriet ud i 30 sekunder og prøvede igen. Ingen skærmbillede.

Så flyttede jeg jumperen, men stadig ingen skærmbillede.

Nogen bud?

...

13

onsdag, 9. august 2006, 00:35

1. tag alt strøm fra....dvs psuens stik af....

2. fjern batteriet

3. sæt cmos clr jumperen på pin 2-3 i 5 sekunder

4. sæt den tilbage

5. vent 10 minutter og sæt alt til..start op med 1 ramstang i...og gå ind i bios og sæt vdimm op med 0,2 .....det kan de alle klare. derefter tryk f10 og reboot..sluk og tag den anden ramklods i igen....

14

onsdag, 9. august 2006, 11:36

virker desværre ikke:(

Gjorde nøjagtig som fragman sagde, men jeg kan slet ikke få den til at vise billede med en ramblok i.
Men kan stadig høre at HD booter, og jeg kan se på temp måler at CPU går igang.

Jeg går ud fra at idet du skriver fjernbatteriet, skal jeg også sætte det tilbage igen, inden jeg flytter jumperen? (har dog også prøvet det modsatte)

...

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "shack" (09.08.2006, 13:14)

15

onsdag, 9. august 2006, 15:06

ingen der har et bud på hvad der kan være galt, eller hvad jeg kan prøe at gøre :boxed:

...

16

onsdag, 9. august 2006, 15:55

Citeret

Originally posted by shack
ingen der har et bud på hvad der kan være galt, eller hvad jeg kan prøe at gøre :boxed:

Har du tjekket at alle strømstik, kabler og tilsutninger sidder som de skal ? Har du prøvet med andre ram i ?

17

onsdag, 9. august 2006, 17:04

Ja, ja og ja...

Havde et ekstra sæt ram liggende, som heller ikke vil fungere. Og ved alle stik sider i, idet den jo pludselig, efter at have resettet jumperen, virkede igår. Men nu reagerer den ikke på samme "behandling"

...

18

onsdag, 9. august 2006, 19:24

du kan have kommet til at vippe til gfx kortet fx da du har taget ram ud....prøv at tage det op og genstarte...derefter slukker du og kommer gfx kortet i igen.....husk eventuelle ekstra strømkabler til gfx skal sidde ordentligt også.

19

onsdag, 9. august 2006, 19:52

forstår ikke helt hvad du mener?

Jeg skal tage det ud, tænde for computeren, slukke den igen, og så putte det i?

edit

hmm ikke godt.
Jeg prøvede bare at tage det ud og sætte I igen, mens den var slukket, og så prøvede at starte PC'en igen = stadig ingenting.
Men jeg tror vi med 99%'s sikkerhed kan sige at det er grafikkortet. For hvis jeg starter den op, og trykket f1 (den fejlkode der altid kommer frem idet jeg er vandkølet) begynder HD'en at arbejde (det gør den ikke hvis jeg trykker f1). Efter lidt tid holder den op, og jeg går dermed ud fra den har indlæst windows og er inde. Dette er også underbygget af at hvis jeg trykker på slukknappen efter alt det der med f1, tager den lige lidt tid om at lukke ned inden den slukker. Men jeg hvis trykker på slukknappen, uden at have rørt f1, slukker den med det samme.

Men synes dog det er lidt mærkeligt at jeg bøvlede med at få den til at køre igår, hvorefter den "pludselig" kom med en ram-blok. Men derefter ville den ikke virke med to. Den pejer jo ikke ligefrem på grafikkortet.

Hvad gør jeg dog nu? Finder en vens computer at teste kortet i, eller?

...

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "shack" (09.08.2006, 21:08)

20

onsdag, 9. august 2006, 21:31

okay, der er lige en lille update..

Det med at den ikke booter op, medmindre jeg trykker f1 passer ikke helt. Det lader til at den gør det lige gyldigt hvad, hvilket jeg ikke forstår i den altid vil komme med CPU fan error :boxed:
Men er måske ikke så sikker på grafikkortet alligevel. Jeg prøvede at sætte den til en CRT skærm, og idet jeg tænder kommer der den velkendte lyd af en skærm der modtager sit signal (kan ikke forklare det, men det den også siger når man tænder skærmen), men der kommer ikke noget skærmbillede efterfølgende...

Kan simpelthen ikke regne ud hvor problemet ligger?

...

Seneste tests og artikler

1

Xtrfy XG1-R LED mekanisk gamer tastatur

Det kan være svært for produce
Læs Mere

2

Sapphire Radeon R9 290 Tri-X 4 GB

Vi skal i dag se lidt på et Ra
Læs Mere

0

Corsair Graphite 380T

Vi skal i denne test tage et k
Læs Mere

0

In Win 901 - Mini-ITX tower

In Win kender de fleste nok fr
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Flere NVIDIA GeForce GTX 980 informationer

NVIDIAs næste high end grafikk
Læs Mere

0

Nyt In Win D-Frame Mini kabinet

In Win har lanceret deres nye
Læs Mere

0

Første trailer til The Hunger Games - Mockingjay Del 1

Første trailer til den tredje
Læs Mere

0

Masser af billeder af NVIDIA GeForce GTX 980

Der er dukket mere end en hånd
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.