Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 6. august 2006, 12:04

Da jeg efterhånden er ved at være træt af mit Aopen HQ08 kabinet er jeg på udkig efter et nyt. Jeg har ikke noget problem med at finde et jeg synes der er pænt, og som har en rimelig pris, men jeg vil jo samtidig gerne have noget der er logisk indrettet, så der er plads til min hardware.

Krav:
- ATX
- Logisk indretning
- Meget gerne mindre end Aopen HQ08
- Stilrent (dvs. det behøver ikke være premodded, og rene linier er helt klart hvad jeg går efter)
- Plads til 2 optiske drev og 2 harddiske
- Pris omkring 500 kr.

Farven er ikke det vigtigste, den må dog gerne matche min mus en smule, så tingene vil komme til at passe sammen eftersom de bliver udskiftet. Dog er mine optiske drev samme farve som HQ08, men mon ikke både LG og NEC kan klare seperate fronte i en anden farve.

Så har du / kender til et kabinet der kan leve op til mine krav, må du meget gerne skrive her i tråden.

2

søndag, 6. august 2006, 12:48

Selv har jeg anskaffet mig en model fra producenten Antec. Det har for mit vedkommende været en ganske fin investering til ganske få penge. Kabinettet er rigtig nem at have med at gøre.

Modellen jeg ejer:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=146727

Lidt billigere model:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=100300

Vælger du det kabinet med låge, så ser folk alligevel ikke, at dine dreve har en anden farve ;)

3

mandag, 7. august 2006, 11:14

Der må da være andre end Macimuz der har en brugbar kommentar? ;)

4

mandag, 7. august 2006, 11:57

Citeret

Originally posted by Burger

Nej, min er den eneste brugbare (det har de andre indset) :))

Anyways, er det størrelsen eller vægten af mit gamle kabinet der genere? Mindes i hvertfald det monstrum vejer en del, taget i betragtning.

5

mandag, 7. august 2006, 11:59

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Anyways, er det størrelsen eller vægten af mit gamle kabinet der genere? Mindes i hvertfald det monstrum vejer en del, taget i betragtning.

Størrelsen, vægten, og så synes jeg, at jeg kommer i kambolage med alt muligt når jeg monterer hardware. Men ellers har jeg skam været glad for det :)

6

mandag, 7. august 2006, 12:06

Citeret

Citeret

Citeret

Størrelsen, vægten, og så synes jeg, at jeg kommer i kambolage med alt muligt når jeg monterer hardware. Men ellers har jeg skam været glad for det :)

Hmm jah, der kan måske egentlig godt være lidt trængt i det kabinet, hvis jeg husker rigtigt.

7

mandag, 7. august 2006, 12:24

Citeret

Citeret

Citeret

Altså, jeg ville klart vælge et LianLi kabinet

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp…d156=&Equal159=
det er jo bare at kigge igennem ;)

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40155

Det er det kabinet jeg sidder med pt, og det er rigtig rigtig dejlig. Det vejer ingenting, fronten kan lige smuttes af så der er nem adgang dertil. Hele mobo pladen kan køres ud uden at du behøver at skille alt muligt ad, det er rigtig dejligt at arbejde med :)

edit: Nu skal jeg selvfølgelig ikke gå ind og lave om på dine krav, men ville se om jeg ikke kunne skrabe en smule ekstra sammen og gå for et af de >1000 krs LianLi kabinetter, man kan virkelig mærke at det er kvalitet man arbejder med, og pæne og stilrene er de fleste.

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Hayes" (07.08.2006, 12:26)

8

mandag, 7. august 2006, 12:54

Citeret

Originally posted by Hayes
Altså, jeg ville klart vælge et LianLi kabinet

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp…d156=&Equal159=
det er jo bare at kigge igennem ;)

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40155

Det er det kabinet jeg sidder med pt, og det er rigtig rigtig dejlig. Det vejer ingenting, fronten kan lige smuttes af så der er nem adgang dertil. Hele mobo pladen kan køres ud uden at du behøver at skille alt muligt ad, det er rigtig dejligt at arbejde med :)

edit: Nu skal jeg selvfølgelig ikke gå ind og lave om på dine krav, men ville se om jeg ikke kunne skrabe en smule ekstra sammen og gå for et af de >1000 krs LianLi kabinetter, man kan virkelig mærke at det er kvalitet man arbejder med, og pæne og stilrene er de fleste.

Jeg har haft det ekstra arbejde jeg skulle have i denne omgang, og da jeg snart starter på mit kandidatstudie, er det hvad der har min opmærksomhed fremover.

Det er ikke min økonomi, men derimod mig selv der har sat grænsen på ca. 500 kr. Naturligvis kan +200 kr. også accepteres, jeg er bare ikke voldsom vild med de kabinetter fra LianLi til under 1000 kr, og det kan jeg lide forhandles ikke af en forhandler jeg vil handle med *G*

Det kan godt ske, at LianLi har en høj brugervenlighed, men den brugervenlighed burde også være til at finde hos andre producenter.

Mit problem er, som nævnt i første post, heller ikke at finde et kabinet jeg synes er pænt, men vil gerne høre om folk kan anbefale noget som de mener er værd at købe jvf. de krav jeg har sat op.

Tak for dit input, selvom vi ikke er enige, er det jo også et synspunkt jeg vil tage med i mine overvejelser.

9

mandag, 7. august 2006, 13:20

Jeg tilslutter mig Macimuz angående et Antec kabinet. Før LianLi havde jeg et P160 Performance One kabinet, som jeg stadig havde haft hvis ikke jeg var blev træt af den plasticfront som de desværre udstyrer den med. (Og temp måler i fronten kortsluttede :crazyeyes: )

Kabinettet var ekstremt nemt at arbejde med og ingen skarpe kanter.

Havde jeg ikke selv haft det her svinedyre kabinet, så var jeg hoppet på en P180. Men dette er så igen udenfor din prisramme.

Hvis jeg skulle holde min indenfor din prisramme, så ville valget falde på en Antec SLK3000B som kan fås til 400,- leveret. Den har låge og benytter sig af 120mm blæsere, så du kan holde larmen lidt nede.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | EVGA GTX 280
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

10

mandag, 7. august 2006, 13:42

Citeret

Originally posted by ayu
Jeg tilslutter mig Macimuz angående et Antec kabinet. Før LianLi havde jeg et P160 Performance One kabinet, som jeg stadig havde haft hvis ikke jeg var blev træt af den plasticfront som de desværre udstyrer den med. (Og temp måler i fronten kortsluttede :crazyeyes: )

Kabinettet var ekstremt nemt at arbejde med og ingen skarpe kanter.

Havde jeg ikke selv haft det her svinedyre kabinet, så var jeg hoppet på en P180. Men dette er så igen udenfor din prisramme.

Hvis jeg skulle holde min indenfor din prisramme, så ville valget falde på en Antec SLK3000B som kan fås til 400,- leveret. Den har låge og benytter sig af 120mm blæsere, så du kan holde larmen lidt nede.

Det er nemlig det nævnte kabinet jeg har (og linker til), dog købte jeg min med strømforsyning, da dette var nødvendigt.

Burger kan vel ligeså godt anvende strømforsyningen hun allerede har. Medmindre der er en opgradering i planerne et sted i fremtiden. Hvis ikke, så er der i hvertfald lidt penge at spare, ved at købe det viste kabinet uden.

11

mandag, 7. august 2006, 13:49

Anteccet er overraskende lækkert at arbejde med må jeg sige, men det har ikke helt samme brugervenlighed som man oplever i mange andre kabinetter mht montering af drev osv hvis jeg husker rigtigt.
Hvis du vil bruge pengene på det har jeg selv et godt øje til Lian Li PC-7b plus. dem har multimedia-experten på gul lagerstatus til 800 kr, så det er måske nok uden for dit budget. Til gengæld er det også 120mm blæsere (ligesom det antec) og har en del lækre features. Der mangler en fjernbar bundkort-holder, men ellers går det.
Den store fordel ved Lian Li er dog at du kan købe drevskjulere til dem der passer til alle drev og kabinettet i farven.
Ellers ville jeg nok snuppe det Antec, selvom jeg må indrømme at jeg personligt synes det er noget uskønt ;)

12

mandag, 7. august 2006, 15:19

Jeg har allerede en strømforsyning, og købte nyt system tidligere i år, så der skal ikke opgraderes igen lige med det samme.

Er det alle Antec's kabinetter der er nemme at arbejde med?

Rent designmæssigt er jeg nemlig nok mest til Lifestyle SOLO eller New Solution selvom SLK3000B da ikke er det grimmeste jeg har set.

Der er dog også et eller andet over Super LANBOY selvom jeg ikke er verdens største fan af lysende, blinkende computere og mit hardware har ikke rigtig brug for nogen sej udsigt gennem en rude - så skal jeg jo også på ekstra arbejde med lidt sleeving ;)

13

mandag, 7. august 2006, 18:53

der er også det her hvis det ikke er for dyrt
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167064
tweakup har næsten lige testede det og det fik 100 point

14

mandag, 7. august 2006, 19:08

Citeret

Jeg har allerede en strømforsyning, og købte nyt system tidligere i år, så der skal ikke opgraderes igen lige med det samme.

Rent designmæssigt er jeg nemlig nok mest til Lifestyle SOLO eller New Solution selvom SLK3000B da ikke er det grimmeste jeg har set.

Der er dog også et eller andet over Super LANBOY selvom jeg ikke er verdens største fan af lysende, blinkende computere og mit hardware har ikke rigtig brug for nogen sej udsigt gennem en rude - så skal jeg jo også på ekstra arbejde med lidt sleeving ;)

Ville nok tage Lifestyle Solo af de nævnte. Ganske fint og stilmæssigt kabinet, som vil fungere ganske fint med din mus ;) Ærgeligt du ikke har en sort/grå skærm, men det kan jo altid komme engang i fremtiden :)

Har haft min periode med lys i kabinettet, men idag holder jeg mig fra det. Hvorfor skal det ligne en rumstation?

Undet at have Lifestyle Solo, vil jeg tro Antec bruger en så ens som muligt opbygning af kabinetterne (internt). Jeg var i hvertfald overrasket over, hvad man fik for så få penge.

15

mandag, 7. august 2006, 19:15

Citeret

Citeret

Ville nok tage Lifestyle Solo af de nævnte. Ganske fint og stilmæssigt kabinet, som vil fungere ganske fint med din mus ;) Ærgeligt du ikke har en sort/grå skærm, men det kan jo altid komme engang i fremtiden :)

Har haft min periode med lys i kabinettet, men idag holder jeg mig fra det. Hvorfor skal det ligne en rumstation?

Undet at have Lifestyle Solo, vil jeg tro Antec bruger en så ens som muligt opbygning af kabinetterne (internt). Jeg var i hvertfald overrasket over, hvad man fik for så få penge.

det er næsten helt sikkert blot en anden front.
Mht lys er det jo en snagssag. Jeg kan godt lide det feks i et lian li uden rude - det ser godt ud når det kommer ud af de der blæserhuller foran. Men ellers, ja. Ruder er nemt ret poppede ;)

16

mandag, 7. august 2006, 19:19

Citeret

Originally posted by Slacker
det er næsten helt sikkert blot en anden front.
Mht lys er det jo en snagssag. Jeg kan godt lide det feks i et lian li uden rude - det ser godt ud når det kommer ud af de der blæserhuller foran. Men ellers, ja. Ruder er nemt ret poppede ;)

Vil sige, alt med måde :)

Dertil, så har man ikke meget ud af sådan en rude med lys i, hvis den alligevel står i et skrivebord af en slags.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (07.08.2006, 19:19)

17

mandag, 7. august 2006, 19:30

Citeret

Regner med, at efter kabinettet, så bliver det næste jeg skal have fat i en fladskærm, så det hele kommer til at passe sammen engang med tiden *G*

Så længe det indeni fungerer som det skal, så kan jeg godt leve med en efterhånden gammel skærm.

Jeg faldt dog også lige over et Thermaltake der er IMO også er ganske pænt - nogen der har gode erfaringer med designet indeni?

18

mandag, 7. august 2006, 19:47

Til min tidligere computer havde jeg et kabinet fra ThermalTake. Godt nok en af de der lidt mere popsmarte kabinetter med rude, men inden i var designet rigtig godt. Mener egentlig TT er kendt for et godt design indvendigt.

Cd-rom-dreve og harddiske blev sat fast med skinner, dvs. ingen skruer dertil.

I netop det kabinet jeg havde, var der ekstra god plads til bundkortet. Tror dog måske ikke helt det er så gældende for det nævnte.

19

mandag, 7. august 2006, 19:54

Citeret

Til min tidligere computer havde jeg et kabinet fra ThermalTake. Godt nok en af de der lidt mere popsmarte kabinetter med rude, men inden i var designet rigtig godt. Mener egentlig TT er kendt for et godt design indvendigt.

I netop det kabinet jeg havde, var der ekstra god plads til bundkortet. Tror dog måske ikke helt det er så gældende for det nævnte.

Det ligner heller ikke det typiske skinnedesign, der er altid sådan nogle buer i siden af 5.25-båsene fordi det er der skinnen låser.

20

mandag, 7. august 2006, 20:16

Citeret

Originally posted by Slacker

Citeret

Det ligner heller ikke det typiske skinnedesign, der er altid sådan nogle buer i siden af 5.25-båsene fordi det er der skinnen låser.

Hmm ja, det kan der være noget om, men det mener jeg nu ikke der var på mit TT kabinet dengang. Altså de nævnte buer.

21

mandag, 7. august 2006, 23:43

Har lige læst et par anmeldelser af Thermaltake kabinettet, og det får ret meget ros, så det bliver nok det jeg bestiller.

Skal dog lige have hørt Express Delivery (som er den billigeste forhandler med modellen uden vindue) om de evt. kan hjælpe mig med et par nye fronte til mine optiske drev, da jeg umiddelbart ikke kan finde noget på deres hjemmeside. Hvis jeg nu spørger pænt kan det være jeg er heldig :))

Skulle nogen dog ligge inde med en sølv front til NEC 3551A og et LG Combo drev, må de da gerne lige råbe højt.

23

tirsdag, 8. august 2006, 00:02

Citeret

ellers er det vel ikke være end man kan male dem selv?

Nej jeg må bare i gang med malingen. Men jeg vil næsten tro man kan få et til min NEC brænder et eller andet sted, og så må jeg jo bare skifte mit gamle LG Combo drev ud på et tidspunkt.

Vil du købe dit Aopen kabinet tilbage? *GG*

24

tirsdag, 8. august 2006, 11:09

Citeret

Citeret

ellers er det vel ikke være end man kan male dem selv?

Nej jeg må bare i gang med malingen. Men jeg vil næsten tro man kan få et til min NEC brænder et eller andet sted, og så må jeg jo bare skifte mit gamle LG Combo drev ud på et tidspunkt.

Vil du købe dit Aopen kabinet tilbage? *GG*

Haha, nej ellers tak :razz:

25

tirsdag, 8. august 2006, 11:24

Så er der bestilt et Thermaltake Swing VB6000SNS / Sølv. Så må de bare gerne få det hjem, og sende det videre til mig.

De var desværre ikke interesseret i at give mig et brugbart svar på min mail, så er der nogen der har en dåse sølv spraymaling, siger de bare til *G*

Raijintek Triton Core

De modificerbare AIO vandkølere er efterhånden ved at blive ret populære, og det især fordi det er en billig m
Læs Mere

be quiet! PurePower L8 - 730 watt

Denne gang tager vi et kig på endnu en strømforsyning, som kommer fra producenten be quiet! og deres nye model
Læs Mere

Xtreamer Wonder Media Player

Er du ikke bekendt med producenten Xtreamer, så vil vi i dag lave om på dette. Vi har nemlig modtaget deres Wo
Læs Mere

Samsung Galaxy S6 edge

Her på redaktionen elsker vi, når vi får tilbudt de nye sager til test, så vi var ikke sene til at takke ja, d
Læs Mere

BenQ BL3201PT 4K UHD Monitor

Det sker ikke ret tit, at vi tester skærme her på Tweak.dk, men i samarbejde med BenQ har vi fået en 32" 4K sk
Læs Mere

SteelSeries Siberia V3 headset

Det er ikke længe siden, vi sidst så på et headset fra SteelSeries. På trods af dette tager vi nu hul på endnu
Læs Mere

Kingston HyperX Savage 240 GB SSD

Kingston er på banen med en ny SSD serie i HyperX serien! Vi tester Kingston HyperX Savage 240 GB modellen, so
Læs Mere

Antec Three Hundred Two

Vi skal i denne test tage et nærmere kig på et budgetvenligt kabinet fra produenten Antec. Nærmere betegnet er
Læs Mere

Gratis Android-apps har måske lumske bagtanker

Der findes i skrivende stund over 1,3 mio. apps i Google Play, og mange af dem er gratis. Denne gratisfunktion
Læs Mere

Hvor gammel er du?

Hvor gammel er du? Ja, det ved du selv, men er vi nået så langt i den teknologiske udvikling, at computersoftw
Læs Mere

AMD FreeSync feature lader vente på sig

Glæden var stor, da AMD præsenterede deres modspil til NVIDIAs G-Sync teknologi. AMD's FreeSync var nemlig, i
Læs Mere

Dette Smartwatch slår Apple Watch

Nok er det ikke det første smartwatch, og nok vil bl.a. Apple Watch være foran det. Det lader dog ikke til at
Læs Mere

Windows 10 til smartphones kommer ikke til sommer

Efter lanceringen af Windows 10 Technical Preview er det nye operativsystem blevet mødt med stor fornøjelse bl
Læs Mere

Vild skærm i ny Samsung-phablet

Selvom Full HD-displays først er ved at indfinde sig som standarden for de mange high-end smartphones på marke
Læs Mere

Tweak.dk unboxer Raijintek Triton Core

Vi unboxer her i dag en AIO køler fra Triton med en 240 mm radiator og muligheden for at udvide det eksisteren
Læs Mere

Rusland udvikler sci-fi militærudstyr

Det ligner noget fra Star Trek, men den er god nok. Rusland skulle efter sigende være godt i gang med at udvik
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.