Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 5. august 2006, 17:12

Hej!

Først og fremmest. Jeg har to computere; en stationær og en bærbar.

Stationæren:
Asus A7V333 bundkort
AMD Athlon XP 1800+ 1.53 GHz processor
512 mb DDR SD Kingston Ram
Asus GeForce 6800 V9999/TD 128 mb DDR grafikkort

Bærbar:
Intel Centrino 1.73 GHz processor
512 mb DDR2 ram
ATI Mobility Radeon X700 256 mb ram (128 grafik/128 system)

Jeg kunne nu godt tænke mig at vide, om en af disse computere, med evt. flere ram, vil kunne trække Battlefield 2 el. lign. spil godt.

Benjamin Strøm

2

lørdag, 5. august 2006, 17:16

Citeret

Originally posted by benjaminnr1
Hej!

Først og fremmest. Jeg har to computere; en stationær og en bærbar.

Stationæren:
Asus A7V333 bundkort
AMD Athlon XP 1800+ 1.53 GHz processor
512 mb DDR SD Kingston Ram
Asus GeForce 6800 V9999/TD 128 mb DDR grafikkort

Bærbar:
Intel Centrino 1.73 GHz processor
512 mb DDR2 ram
ATI Mobility Radeon X700 256 mb ram (128 grafik/128 system)

Jeg kunne nu godt tænke mig at vide, om en af disse computere, med evt. flere ram, vil kunne trække Battlefield 2 el. lign. spil godt.

Benjamin Strøm

Den primære er da ret fin som jeg lige ser det. Burde godt kunne køre BF2 rimeligt svjv, men ikke helt i top selvsagt. BF2 især er glad for mange ram.
Dog er den langt fra prangende på systemsiden, dvs bundkort og cpu.

3

lørdag, 5. august 2006, 17:19

Vil det sige at flere ram i den stationære måske vil hjælpe?

4

lørdag, 5. august 2006, 17:26

ret mig hvis jeg tager fejl men sluger BF2 ikke 1.5 gb ram?

i såfald vil det optimale være 2x1 gb og køre dual core

5

lørdag, 5. august 2006, 17:29

Det re faktisk også faldet mig ind, men hvilke ram skal så købe? I ved: "billige og gode". Og så selvfølgelig ram der er kompitable med mit bundkort (PC333).

6

lørdag, 5. august 2006, 17:31

Citeret

Det re faktisk også faldet mig ind, men hvilke ram skal så købe? I ved: "billige og gode". Og så selvfølgelig ram der er kompitable med mit bundkort (PC333).

Kingston ValueRAM :)

7

lørdag, 5. august 2006, 17:31

Citeret

det er netop en del af problemet. Det bundkort er skidt.
Kingston 2x1 gb value pc3200 er ganske ok. Men jeg synes enten du burde skaffe dig et NF2-bundkort eller skifte både bundkort og CPU når du er i gang. Det vil give en masse mere.

8

lørdag, 5. august 2006, 17:34

Arhhh okay...... lappeløsning = noget værre gøjl...... elendige computerhalløj - damn you, damn you!

9

lørdag, 5. august 2006, 18:04

Citeret

Arhhh okay...... lappeløsning = noget værre gøjl...... elendige computerhalløj - damn you, damn you!

Hehe det er da en opgradering. Men måske ikke den bedste. Men er det de penge der er til rådighed er det da en mulighed. Ville dog nok bruge pengene på bundkort og cpu i første omgang og smide ram efter den senere hvis du ikke har penge til begge dele.

10

lørdag, 5. august 2006, 19:17

lige meget hvor go`bærbar du har...kan den ikke trække den slaks spil ovenligt...al for kompakt...ingen køling...

omkring stationær anbefaler de fleste 3G ram...
du kunne også godt bruge nogle flere dedikeret grafik ram

jeg er selv på vej over til Corsair DDR2 ram, sata600 harddisk og pci express bund/grafik kort

CPU: AMD ATHLON64 3200+
MOBO: MSI K8NEO PLATINUM (MS-7030) NVIDIA NFORCE3
GPU: P.O.W. NVIDIA GEFORCE 6800GT (256MB)
RAM: 2x 1G KINGSTON VALUE PC3200/400
DVD-RW: PLEXTOR PX-716A
HD: 2x 200G MAXTOR DIAMOND PLUS
AUDIO: E-MU 0404 DIGITAL
PSU: CHILI INOVATION 510W

11

søndag, 6. august 2006, 11:29

Citeret

Originally posted by DonRon
lige meget hvor go`bærbar du har...kan den ikke trække den slaks spil ovenligt...al for kompakt...ingen køling...

Hva er det for noget vrøvl?
Du kan få bærbare der er næsten lige så hurtige som stationære, tag fx Zepto zNote 6015W med Geforce Go 7600 og Core Duo. Kølingen har intet at sige her. På Min egen bærbar bliver cpu og chipsæt (Dermed også GFX) kun kølet en enkelt heatpipe og en meget lille række kobber finner. Den klarer det meget godt, og for det meste så kører blæseren faktisk ikke.

Men hvis du vil have en ultimativ gaming bærbar, så har Alienware lavet en med 19" skærm, Athlon64 FX-60, 2gb DDR 400mhz ram og sidst men ikke mindst; 2x Go 7900GTX 512mb ram..

Back to Tropic:)
Jeg ville ikke opgradere den stationære der, det kan ikke betale sig. I stedet ville jeg kigge efter en billig Athlon64'er med et ASRock DualSATA mobo så du kan bruge både dine ram og grafikkort. derefter ville det næste der skulle opgraderes ram'ene; enten 2x512mb eller 2x1024mb.

Hvis det har interrese har jeg en vild Opteron 146 (Det samme som en Athlon64 faktisk) som jeg overvejer at komme af med;)

Dennis Hansen, dehan.dk

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DeH" (06.08.2006, 11:33)

12

søndag, 6. august 2006, 13:24

OK. Tak for tipsene. Jeg gør ikke noget foreløbigt. Faktisk overvejer jeg at vrage alt hvad der hedder spil på PC og i stedet købe en XBOX 360.

13

søndag, 6. august 2006, 13:30

synes det er lidt tamt at sige at en bærbar ikke kan køre Bf2 ordenligt :)

som tidligere nævnt så er minimum 1 Gb ram klart at foretrække.. havde selv 512 i min gamle maskine og selvom jeg sad med et 6800 ligesom du gør, så er det simpelthen elendigt.. jeg smed istedet bare en enkel 512 blok mere i og så var jeg tilfredsstillet... Jeg ville personligt opgradere den bærbare frem for den stationære, da jeg i dag kun bruger bærbar. 1,21 gb ram i min bærbar og det kan klart anbefales frem for 512 mb.

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

14

søndag, 6. august 2006, 13:40

Regner også med at den snart skal nyde godt af flere ram...

Men alligevel. Hvis jeg skulle bygge en ny computer uden noget som helst af det gamle, hvad skal jeg så have i den for at følge GODT med til nye spil?

Jeg har i forvejen et lækkert lydkort, så det skal der ikke tænkes på.
På grafiksiden er det vel også bedst at få et kort med PCI Express.
Den skal endelig heller ikke larme som en støvsuger ombord på et jagerfly.
Min gamle harddisk er en MAXTOR 6L080J4 på 80 GB. Ved ikke om den skal byttes ud?

Hvad skal jeg have af
- Bundkort
- CPU
- RAM
- Grafikkort
- Køling
- Evt. Strømforsyning
- Evt. harddisk

Sikke en drejning denne tråd tog.

15

søndag, 6. august 2006, 13:43

Forresten, hvilket socket skal der være til CPU'en??

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.