Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

fredag, 4. august 2006, 21:09

kernel streaming (eller ASIO) hmmm...det lyder sq godt...bypass windows bullshit...
hvordan har HDA Digital X-PLOSION 7.1 det med det ?
og er det noget man spec. skal sætte korted op til at gøre eller gør den (korted...lol) det selv...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DonRon" (04.08.2006, 21:11)

22

fredag, 4. august 2006, 21:28

Citeret

Originally posted by DonRon
kernel streaming (eller ASIO) hmmm...det lyder sq godt...bypass windows bullshit...
hvordan har HDA Digital X-PLOSION 7.1 det med det ?
og er det noget man spec. skal sætte korted op til at gøre eller gør den (korted...lol) det selv...

Winamp har både output filtre til kernel streaming og ASIO; kernel streming er noget Microsft har lavet, så det skulle virke med "alle" lydkort, mens for at ASIO skulle virke kræves det at lydkortet understøtter det (jeg kan ikke rigtig se om X-plosion gørt det). Til ren lydafvikling skulle det være lige meget om man bruger ASIO eller Kernel Streaming. Du kan også installere et DirectShow filter, ReClock, som erstatter default DirectShow audio rendere med en Kernel Streaming render, derved vil fx Window Media Player (og Windows Media Center Edition) bruge Kernel Streaming.

23

lørdag, 5. august 2006, 21:35

lige en sidste ting...
der vel mulighed for at sætte mic eller headset om man vil direkte i korted ik`

finder det stadig meget mystisk at creativs kort ikke kan en skid selv om der står dts dd og jeg skal komme efter dig på dem

24

lørdag, 5. august 2006, 22:02

Citeret

Originally posted by DonRon
lige en sidste ting...
der vel mulighed for at sætte mic eller headset om man vil direkte i korted ik`

finder det stadig meget mystisk at creativs kort ikke kan en skid selv om der står dts dd og jeg skal komme efter dig på dem

jo da selvfølgelig hvis det er X-plosion 7.1 du mener

ja blev selv ret skuffet over at Creatives kort ikke kunne derfor gik jeg væk fra dem

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

25

lørdag, 5. august 2006, 23:03

jeg skal nok snart have nyt mobo med pci express 16x kan jeg så stadig væk bruge korted det er jo pci

eller er det kun grafik portene der er pci express og resten pci eller hvordan hænger det sammen

26

lørdag, 5. august 2006, 23:20

pci og pci ekspress er ikke det samme....pci kører meget langsommere, men teoretisk set burde man at kunne få lydkort osv til pci-e (der også laves i små udgaver med 1x 2x og 4x hastighed......af en eller anden grund har fabrikanterne bare ikke fået øjnene op for den mulighed......så der er pci porte i alle bundkort stadigvæk...og de næste par generatioenr også :)

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

27

lørdag, 5. august 2006, 23:38

mange tak for svar

hvad går det her ud på

[pci og pci ekspress er ikke det samme....pci kører meget langsommere]

lol...hvis jeg troede det var det samme...ville jeg ikke have stillet spørgsmålet

og ja jeg håber da at express er hurtiger...lol

28

lørdag, 5. august 2006, 23:41

du skriver at kortet er pci...og om du så kan bruge det i det næste bundkort....jeg har forklaret dig hvordan det hænger sammen og en rimelig sikker virdering af fremtiden mht den slags......ønsker du ikke nybegynder svar, så lad være med at spørge som en...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

29

lørdag, 5. august 2006, 23:59

jeg spørger om der både er pci og pci express på et key board med pci express

hvad f... får dig så til at tro at jeg tror at det er det samme f.... noob

jeg ville da aldrig have stillet spørgsmålet hvis jeg troede det ver det samme... :oops:

f... noob

hvem er det der er nybegynder her
"creative xfi er det bedste lydkort du kan købe til pcen"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DonRon" (06.08.2006, 00:01)

30

søndag, 6. august 2006, 00:35

Siden du nu ikke kan opføre dig anstændigt kan du jo tage konsekvensen, som i denne omgang bliver, at jeg lukker din tråd.

Desuden kan du se frem til at modtage en PM af undertegnede inden længe - for der er vist lige en ting eller 2, vi skal have sat på plads om takt og tone her på forummet!

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.