Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 3. august 2006, 22:59

Davs Der...

skulle bruge et nyt lydkort igos
m/dts-dd5.1 og optisk eller coxial udgang til forstærkeren igos
der lige kommet Ringenes Herre 1-3 extendet HDTV dts igos
så jeg må have nyt lyd kort igos

gir` du et link eller et godt råd der...

THX M8s

igos = ikke åsse KYLLINGEN fra tøløse siger det konstant...igos...hehe

2

torsdag, 3. august 2006, 23:02

det staves "ikke også" ......

creative xfi er det bedste lydkort du kan købe til pcen.....så¨med de krav regner jeg med at det skal bruges til noget seriøst.....

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

3

torsdag, 3. august 2006, 23:20

Enig med fragman...

Men ellers er der Terratec's lydkort som et alternativ hvis det er.

4

torsdag, 3. august 2006, 23:48

Citeret

Originally posted by Fragman
det staves "ikke også" ......

creative xfi er det bedste lydkort du kan købe til pcen.....så¨med de krav regner jeg med at det skal bruges til noget seriøst.....

Det kommer helt an på hvad men skal bruge sit lydkort til.

Hvis det eneste formål er at lave Dolby Digital (DD) og DTS passthrough til en reciever, så er der ingen grund til at købe et Creative kort.

Et AudioTrack lydkort fra XS-Sound.dk kan klare den opgave mindst lige så godt som et Creative kort.

http://www.xs-sound.dk/data/products/maya51mkii/info.asp#

5

torsdag, 3. august 2006, 23:48

Et super lydkort er HDA X-Plosion som kan encode real-time alt multikanals lyd til DTS-connect/DDLive; selføgelig kan den også lave passthrough af DTS/DD fra DVD'er.

6

torsdag, 3. august 2006, 23:57

Citeret

Originally posted by Nimrod
Et super lydkort er HDA X-Plosion som kan encode real-time alt multikanals lyd til DTS-connect/DDLive; selføgelig kan den også lave passthrough af DTS/DD fra DVD'er.

Helt enig. Det kommer an på behovet - det koster bare 3x så meget som AudioTrack-kortet. ;)

7

fredag, 4. august 2006, 00:10

Citeret

Originally posted by Zulu

Citeret

Originally posted by Nimrod

Helt enig. Det kommer an på behovet - det koster bare 3x så meget som AudioTrack-kortet. ;)

Fulstændig enig. Hvis hans eneste krav er DTS/DD passthrough kan det sikkert gøres endnu billigere - et Sandberg, SBLive lydkort eller endda hvis bundkortet har optiske/elektrisk s/p-dif .

Har iøvrigt haft selv et Audiotrak Maya 5.1 (ikke MKII) som jeg var udemærket tilfreds med.

8

fredag, 4. august 2006, 00:34

Er helt enige med de kort fra XS-Sound.dk ! Har selv et MAYA EX5, som er løsningen midt i mellem og et ydersy godt alternativ. Billede
De har så nu kun den nye udgave MAYA EX5 QE V2 som er det samme bare med en del forbedringer. Overvejer faktisk at skifte.

Har haft en hel del Creative kort - men ingen af dem har spillet så godt som mit EX5. Desuden så undgår man eventuelle støjgener fra andre hw-ting, da dette jo er USB og det gør også at der no problemos med driver og installation. :9xo
Er også unik hvis man har en bærbar og vil ha' go' lyd ud af den. :9xo
Og lige et + mere - de sender fragtfrit i helle DK og yder sublim service. Ihf. min erfaring. :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (04.08.2006, 00:55)

9

fredag, 4. august 2006, 00:57

Det var godt nok hurtigt der...ikke også

jeg har et REALTEK AC 97 onboad med optisk dd7.1 men uden dts
og et E-MU0404 kort optisk/coxial uden dd og dts

og jeg skal bruge et nyt kort til

HDTV movies fra HARDDISK med dd/dts

musik videoer fra HARDDISK med dd/dts

FLAC musik fra HARDDISK

HALF-LIFE 2 DEATHMATCH...lol

alt bliver hørt via nad forstærker og highend senheizer hørebøffer

det skal være optisk da jeg har 5M hifi kabel (kr 600.- dam)
og det ville være fedt hvis det optiske stik sad i selve lydkorted og ikke i en adapter ligesom E-MU0404 gør

har kigget på de der fra creative men jeg syntes ikke jeg kan se noget optisk stik på selve korted
er alle creativs kort med adapter til optisk stik ?

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "DonRon" (04.08.2006, 01:12)

10

fredag, 4. august 2006, 01:11

Citeret

Originally posted by DonRon

FLAC musik fra HARDDISK

og det ville være fedt hvis det optiske stik sad i selve lydkorted og ikke i en adapter ligesom E-MU0404 gør

har kigget på de der fra creative men jeg syntes ikke jeg kan se noget optisk stik på selve korted

det var vist det rigtige sted jeg fik lavet min tråd...skide godt egon

Så er der nogle, efter sigende, kanongode kort her: http://www.xs-sound.dk/data/products/index_hda.html

elller den nyere udgave: http://www.xs-sound.dk/data/products/xplosion/index.html

eller her: http://www.xs-sound.dk/data/products/pro…hifi/index.html

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (04.08.2006, 01:20)

11

fredag, 4. august 2006, 01:14

det var egentligt billigt...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

12

fredag, 4. august 2006, 03:48

Kan varmt anbefale X-plosion 7.1 har det selv og det spiller bare

desværre kan ingen af creatives kort encode i Dolby eller DTS hvilket X-plosion 7.1 klarer uden sved på panden dog kræver det lidt mere cpu end creatives kort men hvis det skal sluttes til et anlæg er det nok det bedste lydkort på markedet

nogen der vil købe et soundblaster 5.1 ?

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Wolf_of_dk" (04.08.2006, 03:51)

13

fredag, 4. august 2006, 06:15

4 real

kan creativ ikke klare en gang dts/dd5.1 via forstærkeren

heller ikke det der creative xfi

det der X-plosion 7.1 har dts og dts og dolby digital live og jeg skal komme efter dig
men skal det ikke også have dolby digital 5.1 det er da det alle mine film er i og HVAD ER dolby digital live hvornår bruger man det...syntes ikke jeg har set det før på noget medie
jeg HAR kigged lidt på det og det ser ud til at bortset fra "bare" at føre dts/dd til forstærkeren laver den også dts/dd lyd ud af almenlige kilder

og tak skal du ha for ikke at prøve og tøre dit gamle kort af på mig..eller er du bare en super dårlig sælger...lol

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "DonRon" (04.08.2006, 06:29)

14

fredag, 4. august 2006, 08:28

Nu er der forskel på at skulle hw encode DTS og så passthrough det. Stort set alle nye lydkort med optisk eller spdif udgang kan passthrough et DD eller DTS signal.
/Peter

15

fredag, 4. august 2006, 10:54

Citeret

Originally posted by pekr
Nu er der forskel på at skulle hw encode DTS og så passthrough det. Stort set alle nye lydkort med optisk eller spdif udgang kan passthrough et DD eller DTS signal.
/Peter

Jeg vil mene det samme, så længe din forstærker har DTS/Dolby Digital decoder indbygget, så er et passthrough jo længe nok til at dække det behov.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

16

fredag, 4. august 2006, 11:56

Citeret

FLAC musik fra HARDDISK

Du kan prøve at kigge på http://www.hifi4all.dk eller google vedr. en diskussion optisk vs elektrisk; jeg mener, at til korte afstande (under 10m) er elektrisk faktisk bedst da konverteringen elektrisk -> optisk ikke er billig at lave i høj kvalitet på et lydkort.

Da du skal bruge dit setup til hign-end (med hørebøffer?) bør du også kigge på en lydkort som fungere godt sammen kernel streaming (eller ASIO), således at du får bit-perfect playback, se evt. AVS forum.

Skal du også se film med multikanals lyd vil det være en meget godt idé, at købe det tidligere nævnt HDA X-plosion lydkort som kan real-time encode til DD/DTS. Hvis du fx har en film encodet med MPEG-AVC og 5.1 kanals lyd encoded i AAC, kan du via HDA lydkortet lave AAC lyden om til DTS/DD som din forstærker forstår; ellers skal du have en masse analoge udgange fra de lydkort hvis du vil have multikanals lyd.

17

fredag, 4. august 2006, 12:33

Citeret

Originally posted by ayu

Citeret

Originally posted by pekr
/Peter

Jeg vil mene det samme, så længe din forstærker har DTS/Dolby Digital decoder indbygget, så er et passthrough jo længe nok til at dække det behov.

nix for så for du ikke surround i spil fordi at de fleste anlæg kun har en analog indgang (2 kanal) og da cratives kort ikke kan encode for du ikke surround via digital

så cretives kort kan ikke lave surronud med et hifi anlæg i spil eller noget andet der ikke allerede er encodet på forhånd og det er faktisk kun DVD film derer det

18

fredag, 4. august 2006, 13:09

Citeret

Originally posted by Wolf_of_dk
nix for så for du ikke surround i spil fordi at de fleste anlæg kun har en analog indgang (2 kanal) og da cratives kort ikke kan encode for du ikke surround via digital

så cretives kort kan ikke lave surronud med et hifi anlæg i spil eller noget andet der ikke allerede er encodet på forhånd og det er faktisk kun DVD film derer det

Gik ud fra at det var film der var det primære, og han nævnte at han spillede HL2 Deathmatch, med et "lol" bagefter gik jeg ud fra at det bare var engang imellem, og ikke noget seriøst.

Anyhow så lyder de kort fra xs-sound som en god investering. Creative laver nogle gode kort, men hold da fast hvor er deres drivere da bare ringe, må sige jeg er selv noget i tvivl om hvad mit næste lydkort skal være!

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

19

fredag, 4. august 2006, 20:37

ayu... så du ikke min "SIG" jeg spiller et par timer dagligt (HL2_DM) spiller det ind på hvilket kort man vil ha`?

Den primare grund til jeg vil have et nyt kort er dts

MATRIX (HDTV) dts 15 GIGA
skal denne film hw encode DTS eller passthrough ?

det ser ud til at i alle sammen (tak) anbefaler X-PLOSION 7.1 DTS CONNECT ik`...så det blir nok det

20

fredag, 4. august 2006, 21:03

Citeret

ayu... så du ikke min "SIG" jeg spiller et par timer dagligt (HL2_DM) spiller det ind på hvilket kort man vil ha`?

Den primare grund til jeg vil have et nyt kort er dts

MATRIX (HDTV) dts 15 GIGA
skal denne film hw encode DTS eller passthrough ?

det ser ud til at i alle sammen (tak) anbefaler X-PLOSION 7.1 DTS CONNECT ik`...så det blir nok det

passthrough da den allerede er i DTS lydformat

du bliver glad for X-plosion kortet :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Wolf_of_dk" (04.08.2006, 21:04)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.