Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 1. august 2006, 08:30

Jeg står i den situartion, at jeg gerne vil investere i et nyt TV (Min. 32" Widescreen).

Min dilemma består så i, om jeg skal købe et brugt 32" Widescreen CRT-TV (100 Hz self), eller jeg skal nuppe et nyt 32" Widescreen LCD-TV.... LDCet kan jeg få for 5.000 kr., mens jeg håber på at kunne få CRTet billigere..´

Men hvad tror i, at jeg vil blive mest glad for? Kan det betale sig, at give de par tusinde mere for et LCD?

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

2

tirsdag, 1. august 2006, 08:51

jeg ville personligt vente og købe et billigt crt...selvom min stue ikke er vildt stor, så er der nu masser af plads til det...om 1-2 år regner jeg med e-cinema teknikken fx er blevet mere udbredt, samt hdtv standarderne rent faktisk er ens rundt omkring....lige nu er det lidt diffust hvad der rent faktisk virker bedst og holder bedst...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

3

tirsdag, 1. august 2006, 18:53

Det tv er ikke særlig godt. Jeg har selv haft fat i et og det suger. Vent og spar lidt penge og køb dig et samsung det kommer du dælme ikke til at fortryde.

Det mirai tv ser mega billigt ud i kvaliteten og billede kvaliteten er heller ikke så god når du sætter det til antenne.

Jeg skiftede til dette. http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=139968
Og det er jeg mega glad for. Det er så stilrent og frækt :crazyeyes:

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Artisan" (01.08.2006, 18:57)

4

tirsdag, 1. august 2006, 19:05

Citeret

Originally posted by Artisan
Det tv er ikke særlig godt. Jeg har selv haft fat i et og det suger. Vent og spar lidt penge og køb dig et samsung det kommer du dælme ikke til at fortryde.

Det mirai tv ser mega billigt ud i kvaliteten og billede kvaliteten er heller ikke så god når du sætter det til antenne.

Jeg skiftede til dette. http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=139968
Og det er jeg mega glad for. Det er så stilrent og frækt :crazyeyes:

Forhåbenlig er det lang tid siden, at du skiftede, da R51 er dybt forældet.

5

lørdag, 5. august 2006, 00:46

jeg ville klart spare lidt, og så få fat i et 37" der understøtter en noget højere opløsning..

32" er mig bekendt kun i opløsningen 1366 x 768, hvorimod 37" kan tage helt op til 1920 x 1080, det tror jeg nu blir noget kønnere at se på, når HD for alvor kommer.

6

lørdag, 5. august 2006, 01:30

tjaa dare devil.... for mig ville det fuldstændigt komme an på hvad det skulle bruges til - hvis du ikke har nogen som helst planer om nogensinde at kunne sætte din pc til skærmen og desuden har plads til et crt er det sikkert en ganske fin (og billig) løsning....

jeg skal selv ha mig et lcd-tv omkring de 37" indenfor et år eller to - men jeg har også store planer om at bruge den til permanent pc-skærm

7

lørdag, 5. august 2006, 01:34

jeg ser HDTV film på min neovo 17" fladskærm fra 1m det blir` vel det samme som at se på 32" fra 5m haha...

har alle HDTV favorit filmne på harddisk...lige hented ringenes herre extended 1-3 25G stk. hehe

der er nogle ok flad tv på marked men kun til film HDTV/DVD

alm. tv skal ses på billedrør og selv om man har et digital tv signal bliver billed kvaliteten dårliger på fladskærm... man skal have et HIGH DEF. tv signel før billed på fladskærmen bliver lige så godt som et billedrør med digital signal

så et 50" fladskærms tv med HIGH DEF. tv signal i fona2000 cirka lige så godt som billedrørs tv med digital signal

så jeg venter ikke på at fladskærmne bliver bedre men på at vi får HIGH DEF. tv signal...

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "DonRon" (05.08.2006, 07:03)

8

lørdag, 5. august 2006, 10:36

Dit valg bør træffes på grundlag af, hvad du skal bruge TV'et til. Sammenligner du billedkvaliteten fra en 32" CRT og 32" LCD vinder CRT'en klart når man ser live TV og almindelig DVD. Med et HDTV signal vinder LCD klart, men kun pga. skarpheden - farverne er stadig alt andet lige bedst på en CRT. Så går du klart efter billedkvalitet skal du vælge CRT'en. Hvis du har en XBOX 360 kan LCD'en dog være intersant.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nimrod" (05.08.2006, 10:37)

9

lørdag, 5. august 2006, 10:42

Citeret

Originally posted by DonRon
jeg ser HDTV film på min neovo 17" fladskærm fra 1m det blir` vel det samme som at se på 32" fra 5m haha...

har alle HDTV favorit filmne på harddisk...lige hented ringenes herre extended 1-3 25G stk. hehe

alm. tv skal ses på billedrør og selv om man har et digital tv signal bliver billed kvaliteten dårliger på fladskærm... man skal have et HIGH DEF. tv signel før billed på fladskærmen bliver lige så godt som et billedrør med digital signal

så et 50" fladskærms tv med HIGH DEF. tv signal i fona2000 cirka lige så godt som billedrørs tv med digital signal

så jeg venter ikke på at fladskærmne bliver bedre men på at vi får HIGH DEF. tv signal...

Offtopic

Film skal ses fra en sofa af! At se LOTR i 1080p på en 1280 x1024 17" LCD er at kaste perler efter svin.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nimrod" (05.08.2006, 11:19)

10

lørdag, 5. august 2006, 17:28

Citeret

Originally posted by Nimrod

Citeret

Originally posted by DonRon

Offtopic

Film skal ses fra en sofa af! At se LOTR i 1080p på en 1280 x1024 17" LCD er at kaste perler efter svin.

off topic ? bliver der ikke snakket fladskærm ?

jeg sidder da også i min sofa ! med benene oppe på bordet

det er jo ikke alle der gider at have et "kontor" setup

meget skarper billed med hdtv på 17" flad ind med dvd på 32" billedrør

perlerne er gratis det er et nyt svin bestemt ikke

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DonRon" (05.08.2006, 19:00)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.