Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Originally posted by Zemich
Tja.... Umiddelbart ville jeg da tro at springet til 64'eren var lidt større....
Men det kan da godt være jeg ikke er helt skarp
Tja, det vil man jo altid syntes fordi det er noget ukendt og fremtiden... ....
Hvis der var en der kom med en Barton dengang du sad med en T-bird, så ville springet nok føles det samme, men nu har der jo været PAlomino og Throughbred imellem T-bird & Barton, så springer virker ikke så stort som Barton > Athlon64, så den er jo god nok.... Springet ER større da der ikke er nogen andre kerner imellem Barton & Athlon64 som der jo var mellem T-bird & Barton...
jeg sad lige og tænkte lidt på AMDs XP ratings.... Hvad nu hvis at AMD faktsik have teknologien til at fx. sende en 3,2 ghz på markedet istedet for 3200XP, og at de bare sendte XP processorene ud for at spare penge... Det ville da være hammer smart for AMD...
AMD OpteronDual Core
10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB
Originally posted by Dalingo
jeg sad lige og tænkte lidt på AMDs XP ratings.... Hvad nu hvis at AMD faktsik have teknologien til at fx. sende en 3,2 ghz på markedet istedet for 3200XP, og at de bare sendte XP processorene ud for at spare penge... Det ville da være hammer smart for AMD...
DOOH de får da et totaldårligt rygte.
Prøv at se i bakspejlet folk er sure over at xp3200+ ikke er en 3200mhz
Originally posted by Zemich
Ja okey.... Men springet fra Barton til Athlon 64 er da også større, end fra T-Bred til Barton...
Tja.. Det er jo som man tager det.... Jeg ville sige at det er nogenlunde det samme..... Cachen er blevet dobbelt så stor i begge tilfælde og naturligvis er der kommer flere transistorer i dyret osv....
det er da overhovedet ikke det samme.. opteron/athlon64 er en ny arkitektur, barton er "bare" en t-bred med dobbelt cache
springet til 64bit vil klart være større end det var fra Tbred til Barton .. kan der ikke være meget tvivl omkring .. ulempen er bare at OS og andre ting skal kunne udnytte 64bit ..
men sådan er det jo med alle ting .. neder at Xp 64bit version først kommer engang i 2004 .. så ryger det sjove jo ved 64bit
Originally posted by PLauGe
springet til 64bit vil klart være større end det var fra Tbred til Barton .. kan der ikke være meget tvivl omkring .. ulempen er bare at OS og andre ting skal kunne udnytte 64bit ..
men sådan er det jo med alle ting .. neder at Xp 64bit version først kommer engang i 2004 .. så ryger det sjove jo ved 64bit
Ja det jo det...
Btw PLauGe, hvorfor kan du ikke få det CPU videre med de ram?