Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 10. juli 2006, 11:31

Hejsa Tweakers,

Jeg har et problem:

Når jeg sætter strøm til min comp. kommer der en forholdsvis høj pibelyd fra den og når jeg så tænder skidtet viser skærmen bare - no signal input (eller noget i den dur).

Jeg har forsøgt at frakoble de forskellige bestanddele efterfulgt at et startup for at se om det var en af de komponenter der var skyld i min computers død - men uden held. Jeg har på fornemmelsen at det er bundkortet, men er ikke sikker på hvordan jeg får bekræftet dette.

Hvad tror i det er og hvad vil i gøre hvis i stod i mine sko.

specs:
mobo: Soltek SL-85erv2
gfx: Geforce 4 Ti4200 POV
Ram: DDR 400
HDD: 80gb seagate

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "miniebbe" (10.07.2006, 11:35)

2

mandag, 10. juli 2006, 11:33

Sikker på der er strøm til grafikkortet? Lyder ikke sådan :)

Mvh.

Johann Strønæs Steffensen

3

mandag, 10. juli 2006, 11:35

Der er masser af strøm, blæseren kører på kortet osv.

4

mandag, 10. juli 2006, 11:37

Tjae.. det lyder som du siger som om at det er bundkortet, har du mulighed for at teste gfx, ram og cpu et andet sted?

Dennis Hansen, dehan.dk

5

mandag, 10. juli 2006, 11:38

Nej det har jeg ikke rigtigt - vi har kun en gammel compaq til at stå og så en bærbar mac.

Men hvis det er bundkortet hvordan får jeg så fixet problemet?

6

mandag, 10. juli 2006, 11:56

jeg har et Soltek mobo og fik engang samme hyletone. det var fordi jeg lige havde glemt stikket til min cpu køler efter jeg havde leget lidt med at skille den ad. :O

da jeg satte det på igen kørte den som den plejer - ved ikke om det kan være det.

System :
Intel Core 2 Duo E6550
ASRock 4CORE1333-GLAN
Inno3D 8500GT 512mb
2 GB Kingston HyperX DDR2-800
WD Caviar 250 GB Sata II
Antec Trio-430 truepower psu

7

mandag, 10. juli 2006, 12:08

Har "rodet" lidt med CPU køleren og i et kort øjeblik hylede den ikke, men gav stadig intet billede på skærmen. Og nu hyler lortet igen :S

8

mandag, 10. juli 2006, 12:11

Citeret

Originally posted by miniebbe
Nej det har jeg ikke rigtigt - vi har kun en gammel compaq til at stå og så en bærbar mac.

Men hvis det er bundkortet hvordan får jeg så fixet problemet?

Købe et ny et, eller evt et brugt.. kan ikke koste meget

Dennis Hansen, dehan.dk

9

mandag, 10. juli 2006, 12:17

Min bekymring er bare at skulle flytte CPU over i det "nye" mobo :S Er det ikke altid skide bøvlet og meget risikofyldt?

10

mandag, 10. juli 2006, 12:32

nej du skal bare være forsigtig når du sætter køleren på og ellers følge anvisningerne mht mængde af kølepasta. (s'føli skal du også vende Cpu'en rigtigt, men den kan kun vende på en måde så det skal du ikke bekymre dig om.)

men selfølgelig vil der altid være en lille risiko for at det går galt, men bare vær forsigtig så går det nok

System :
Intel Core 2 Duo E6550
ASRock 4CORE1333-GLAN
Inno3D 8500GT 512mb
2 GB Kingston HyperX DDR2-800
WD Caviar 250 GB Sata II
Antec Trio-430 truepower psu

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Fruitloop" (10.07.2006, 12:34)

11

mandag, 10. juli 2006, 12:40

Citeret

Min bekymring er bare at skulle flytte CPU over i det "nye" mobo :S Er det ikke altid skide bøvlet og meget risikofyldt?

Nej ikke specielt, kan da lige finde en guide til dig:)

Dennis Hansen, dehan.dk

12

mandag, 10. juli 2006, 12:43

Ja det må du meget gerne!

Jeg vil forsøge at få adgang til min data på min HDD. Kan jeg godt sætte den over i den gamle compaq
og så bare starte op fra compaqens windows og så finde data på det "nye" drev?

Eller hvordan fungere den slags?

13

mandag, 10. juli 2006, 12:44

Er det en hyletone der er liesom en forlængelse af de korte bip eller er den mere alarm-agtig? Svagere?
Kommer den i det der kommer strøm på?`Eller når du trykker på powerknappen?

14

mandag, 10. juli 2006, 12:51

Den kommer idet jeg sætter strøm til. Lyden er svag dog ikke til at tage fejl af...

15

mandag, 10. juli 2006, 12:52

Citeret

Ja det må du meget gerne!

Jeg vil forsøge at få adgang til min data på min HDD. Kan jeg godt sætte den over i den gamle compaq
og så bare starte op fra compaqens windows og så finde data på det "nye" drev?

Eller hvordan fungere den slags?

Jo det kan du sagtens, bare du ikke prøver at boote windows'et der ligger på den ;)

Dennis Hansen, dehan.dk

16

mandag, 10. juli 2006, 13:07

Og hvordan undgår jeg lige at boote fra det windows der ligger på disken?

Vil compaqen under opstart spørge om hvilken Windows jeg vil boote fra?

17

mandag, 10. juli 2006, 13:57

Hmm når jeg sætter harddisken til og starter op siger den bare "no system disk error. Replace and strike enter"

Hvad gør jeg forkert?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.