Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 28. juni 2006, 21:12

Hej jeg står i den situation at jeg kan købe en bærbar ret billigt, tror jeg da...

Pris: 6000

Acer travelmate: 4060WLMi
CPU: Intel pentium m760 2ghz, 533mhz fsb, 2mb l2 cache
15,4” wfga wide tftl
Intel graphic media accelerator 900
Ram: 1gb ddr2 dual channel
dual layer dvd brænder
HD: 80 gb

For det første, lyder prisen ikke fair nok?

Jeg har hørt grafikkortet ikke er tilstrækkelig til spilbrug. Hvad skal jeg kigge efter der? F.eks. ville et Geforce 7800 måske være i overkanten... Jeg har planer om at købe et Geforce 6600.

Som i kan høre er jeg ikke den skarpeste til det her bærbar-kapløb, så alt vil være behjælpeligt...

På forhånd tak!
-Peter

2

onsdag, 28. juni 2006, 21:16

Citeret

Originally posted by Pethorr
Hej jeg står i den situation at jeg kan købe en bærbar ret billigt, tror jeg da...

Pris: 6000

Acer travelmate: 4060WLMi
CPU: Intel pentium m760 2ghz, 533mhz fsb, 2mb l2 cache
15,4” wfga wide tftl
Intel graphic media accelerator 900
Ram: 1gb ddr2 dual channel
dual layer dvd brænder
HD: 80 gb

For det første, lyder prisen ikke fair nok?

Jeg har hørt grafikkortet ikke er tilstrækkelig til spilbrug. Hvad skal jeg kigge efter der? F.eks. ville et Geforce 7800 måske være i overkanten... Jeg har planer om at købe et Geforce 6600.

Som i kan høre er jeg ikke den skarpeste til det her bærbar-kapløb, så alt vil være behjælpeligt...

På forhånd tak!
-Peter

Virker som en ret hurtig bærbar til en ganske fornuftig pris med en hurtig CPU/1GB ram, men lad os lige slå det fast: Du kan IKKE opgradere dit grafikkort til en bærbar..

Er den brugt, eller er det nypris?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

3

onsdag, 28. juni 2006, 21:18

Det virker som en ok bærbar.

Jeg tvivler dog på at du kan opgradere grafikkortet. De grafikkort du nævner er vist udelukkende til stationære pc'er

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12238&sid=[/IMG]

4

onsdag, 28. juni 2006, 21:29

Tak for de hurtige svar...

Det er nypris, men gennem en kammerats arbejde, så tror ikke der er nogen syndelig garanti/support.

Jeg var ellers af den forståelse at man var begyndt godt at kunne opgradere/udskifte grafikkort i bærbare, men nu du siger det må jeg nok hellere få det undersøgt ordentligt.

Jeg er rimelig sikker på de nævnte grafikkort findes til bærbare, (godtnok meget dyre) kender en med sådan et kort i sin bærbare: GeForce 7800GTX 256MB

5

onsdag, 28. juni 2006, 21:33

Citeret

Originally posted by Pethorr
Tak for de hurtige svar...

Det er nypris, men gennem en kammerats arbejde, så tror ikke der er nogen syndelig garanti/support.

Jeg var ellers af den forståelse at man var begyndt godt at kunne opgradere/udskifte grafikkort i bærbare, men nu du siger det må jeg nok hellere få det undersøgt ordentligt.

Jeg er rimelig sikker på de nævnte grafikkort findes til bærbare, (godtnok meget dyre) kender en med sådan et kort i sin bærbare: GeForce 7800GTX 256MB

Jeps, de findes i laptopudgaver eller hvad man kalder det. Men det er ikke noget du selv kan skifte, da det er noget der sidder i bundkortet. Laptopudgaverne af kortene hedder "Go" hvis det er Nvidia..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

6

onsdag, 28. juni 2006, 21:51

Hmm... ja, jeg kan se du har ret...
Har også lige læst et par tests om det integrerede grafikkort. Det er vist ikke helt så dårligt som jeg troede alligevel... selv om jeg nok må holde mig fra high-end gaming :-)

Tak for hjælpen ihvertfald

7

onsdag, 28. juni 2006, 22:02

mac Ibook er oxo en mulighed :)

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.