2: Tråde
2.1: Hvordan laver jeg en ny tråd?
For at oprette en ny tråd skal du bruge knappen

som er placeret i hvert enkelt fora. Det er vigtigt at lave en ordentlig overskrift på tråden, med en ordentlig overskrift er chancen for at få brugbar hjælp hurtigt meget større end med en dårlig overskrift.
TIPS:
Opbygning af tråd på forummet
2.2: Hvor skal tråden placeres?
Dette er noget som helst erfarne brugere har problemer med, og det kan også af og til være svært at finde ud af hvor en bestemt tråd hører hjemme. Som hovedregl benyttes de forskellige fora dog på følgende måde:
- Hardware & Tilbehør:
Spørgsmål omkring hardware og tilbehør placeres i dette forum. Det kan være spørgsmål til hvilken hardware du skal købe til din nye computer, om nyt tilbehør eller hvis du har problemer med noget af det hardware du har.
Mobiltelefoner, MP3 afspillere, TV, HIFI og brandbare medier hører også hjemme her.
- Overclocking & Køling:
Har du spørgsmål omkring overclocking og køling kan du stille dem her. Det kan også være du vil vise andre brugere hvor meget/lidt du kan overclocke din maskine.
- 3DMark & Andre Benchmark Programmer:
Alle er interesserede i, at deres PC kører så optimalt som muligt, og interessen for benchmark programmer er også stor. Har du lyst til at se hvad andre brugeres computer yder eller har du spørgsmål til din egen score eller andet benchmark relateret så er det her du skal i gang.
- Software:
Alt hvad der omhandler software hører hjemme her, med mindre det drejer sig om benchmarkprogrammer - det er der nemlig seperate sektioner til. Drivere hører naturligvis også til i denne katagori.
Det er vigtigt at være opmærksom på reglerne omkring warez inden du poster et indlæg her. Hvis du er i tvivl omkring reglerne, så kan du finde flere informationer i pkt. 7 her og i de uddybede regler her.
- Blandede spil:
Her hører alle spil hjemme, med mindre det drejer sig om et af de spil der findes i spilsektionen, der har fået sin helt egen sektion.
- Spil sektioner:
En lang række spil har fået deres egen afdeling på Tweak.dk. Her finder du:
Battlefield
Call of Duty
Crysis
Half-Life & Counter Strike
The Lord Of The Rings
World Of Warcraft
- Køb & Salg:
Ønsker du at købe noget, sælge noget eller få foretaget en vurdering af noget du ejer, så er det her det foregår.
For at lave den mest optimale salgstråd er der en vejledning her du kan bruge.
Du kan naturligvis sælge andet end hardware og software.
- Casemodding:
Vil du gerne vise dit casemod frem, søger du inspiration eller har du casemodrelaterede spørgsmål, så høre de til i dette fora.
- Off Topic:
Her kan du placere de tråde der ikke hører til andre steder. Dette betyder naturligvis ikke, at alt bliver godtaget, så brug din sunde fornuft inden du opretter en ny tråd, så kan det ikke gå helt galt.
- Foto & Grafik:
Skal du have nyt digitalkamera, eller vil du bare gerne vise de sidste nye billeder du har taget, så er der Foto & Grafik.
Det er også her du finder signatursticky'en hvor du kan tilføje din signatur, debattere den eller få hjælp til at lave en ny.
- Film & Musik:
Alle spørgsmål i forbindelse med film og musik skal placeres her. Bemærk MP3 afspillere eller software til at afspille film og musik hører ikke hjemme i dette forum.
- For Begyndere:
Her er ingen spørgsmål for dumme når det drejer sig om computere. Formålet med dette forum er at alle uanset viden og erfaring, kan få hjælp. For at må oprette tråde i dette forum skal du have lavet mindre end 50 tråde og besvarelser.
- Hjemmesider - Design & Kode:
Vil du vise din hjemmeside frem, eller har du spørgsmål til design og kode, så skal du bruge dette fora.
- Kommentarer til tests & artikler på Tweak.dk:
Der er en del tests og artikler på tweak.dk, så her kan du komme med feedback til vores tests og artikler.
2.3: Hvordan besvarer jeg en tråd?
For at skrive et svar til en tråd der er oprettet skal du huske at trykke på den rigtige knap i forummet. Mange ta'r i starten fejl af "ny tråd" og "besvar tråd", men det er helt rigtigt hvis du bruger
Du kan dog også vælge

i toppen af hvert indlæg.
2.4: Hvordan ændrer jeg overskriften på min tråd?
Det er vigtigt at lave en ordentlig overskrift når man laver tråden, men det kan jo smutte for selv den bedste, og derfor kan man få brug for at ændre den.
[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=11287&sid=[/IMG]
Hvis du vil ændre på overskriften i din tråd, kan du i bunden af tråden finde en dropdownmenu hvor du kan vælge "close/open" eller "edit". Når du har valgt "edit" skal du trykke OK, og du vil få mulighed for at ændre den.
[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=11288&sid=[/IMG]
Så ændrer du overskriften til noget passende, og trykker på [IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=11289&sid=[/IMG]
2.5: Hvordan lukker jeg min tråd egen tråd?
Det kan blive nødvendigt at lukke sin egen tråd, specielt i køb og salg når varen er blevet købt eller solgt.
Hvis du vil lukke din tråd, kan du i bunden af tråden finde en dropdownmenu hvor du kan vælge "close/open" eller "edit". Når du har valgt "close/open" skal du bare trykke på OK, og så er tråden lukket.
[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=11287&sid=[/IMG]
2.6: Hvordan flytter jeg min egen tråd?
Hvis du har placeret en tråd forkert, kan du enten kontakte en moderator og få personen til at flytte den for dig, men du kan også selv gøre det.
Som når du skal ændre overskriften på en tråd, eller lukke din egen tråd, skal du have fat i den dropdownmenu der er i bunden af din egen tråd. Der kan du nu vælge "move/copy" hvorefter du vil få mulighed for at flytte din tråd til den rigtige afdeling.
2.7: Hvordan tilføjer jeg en afstemning til min tråd?
Du kan tilføje en afstemning når du opretter en ny tråd. Funktionen finder du lige ovenover knappen til "Opret ny tråd".
[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=14032&sid=[/IMG]
Her skal du naturligvis trykke på tilføj, og så vil et nyt vindue blive åbnet.
[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=14033&sid=[/IMG]
Og det er så nu du skal sætte din afstemning sammen.
1: Her skal du skrive dit spørgsmål, f.eks. "Hvilken skærm er den bedste?"
2: Her tilføjer du de svarmuligheder folk kan vælge imellem. Husk du kan maks. tilføje 14 svarmuligheder. Hvis du ønsker at slette en svarmulighed, skal du markere den i oversigten over de svar du har tilføjet og derefter trykke på delete.
3: Her kan du ændre på rækkefølgen i dine svarmuligheder.
4: Her kan du indstille hvor mange svarmuligheder man kan stemme på. Stardard er 1.
5: Når du er færdig med at lave din afstemning skal du trykke på "Add Poll".