Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 17. august 2003, 19:13

Er der nogen begrænsning på hvor langt et netværkskabel må være??? For har tænkt mig at trække et kabel på 200m fra mit arbejde og hjem til mig, så jeg kan få internet fra arbejde.

Ps. er der nogen der ved hvor man anskaffer sig så langt et kabel????

2

søndag, 17. august 2003, 19:21

Citeret

Originally posted by Blueshift
Er der nogen begrænsning på hvor langt et netværkskabel må være??? For har tænkt mig at trække et kabel på 200m fra mit arbejde og hjem til mig, så jeg kan få internet fra arbejde.

Den går ikke - mener man siger max. 100 m - ellers skal der et eller andet udstyr på midtvejs - men kan sgu ikke lige huske det nøjagtigt.....

Der er vist nok en af brugerne her der jobber med den slags - han må jo vide det....... 8) 8)

3

mandag, 18. august 2003, 00:06

Du kan godt trække så langt et kabel, men du vil ikke kunne få 100Mbit ud af det. Men det er vel heller ikke nødvendigt.

Det skyldes det store tab gennem det lange kable. Hvis 100Mbit skal opretholdes skal der en repeater på ½ vejs.

Du kan købe en rulle kabel i flere antenne/parabol butikker, men flere PC butikker laver også kabler efter ønske.

4

mandag, 18. august 2003, 00:27

Citeret

Originally posted by Tweak.dk
Du kan godt trække så langt et kabel, men du vil ikke kunne få 100Mbit ud af det. Men det er vel heller ikke nødvendigt.

Det skyldes det store tab gennem det lange kable. Hvis 100Mbit skal opretholdes skal der en repeater på ½ vejs.

Du kan købe en rulle kabel i flere antenne/parabol butikker, men flere PC butikker laver også kabler efter ønske.

OK - så huskede jeg ikke helt forkert - er jo ikke lige den slags info man går og husker - for hvornår faaaaaaanden har man brug for at trække 200m netværks kabel....... ;) ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WizzarD" (18.08.2003, 03:07)

5

mandag, 18. august 2003, 01:30

Citeret

Originally posted by Blueshift

HA HA det vil jeg sku også så

hvor køber man 15 KM kable ?( ;)

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

6

mandag, 18. august 2003, 01:54

Trække et 200 m kabel fra job til hjemmepc ?? he he - Burde man ikke kunne lave en eller anden trådløs-løsning ?

7

mandag, 18. august 2003, 12:36

Om så dit arbejdes Internetforbindelse er nok så hurtig (med mindre de er ISP og på backbone) kan du fint klare dig med 10 megabit på det kabel. Testet længde på UTP CAT-5 er 137.5 meter så vidt jeg husker. Med CAT-6 kabel kunne du sikkert forbedre det en del. Men for kun Internetforbindelse så må en lille trådløs ting med et netkort da kunne gøre jobbet for dig :)

Jeg HADER signaturer!

8

mandag, 18. august 2003, 12:54

OK - det var så for langt :( Jeg har undersøgt det og det er 300 US fod man kan trække ethernet. Trådløs koster ca. 5000 for en der duer bare lidt og rækker 50 meter.

Jeg HADER signaturer!

9

mandag, 18. august 2003, 13:52

Har ikke prøvet at lave trådløst netværk der skal kunne række så langt men et eks fra edbpriser =>Buffalo Airstation Wireless Laptop Starter Kit
Indeholder en trådløsrouter og en 4 port switch. Rækker 125 m indoor og 570 m outdoor ;)

Pris 2099,- ;)

Sikkert ikke den bedste kvali - men en ok pris synes jeg.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Aerial" (18.08.2003, 13:53)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.