Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 13. august 2003, 10:32

Hey, jeg kan købe en P4 2,4ghz 800fsb + et ASUS P4800 Delux - E hos midtdata for ca 3200 kr.-

Hey, jeg kan købe en P4 2,4ghz 800fsb + et ABIT Max2 hos shg.dk for ca 3200 kr.-

dvs. prisen er lige meget! Hvad ville I vælge, og kom gerne med begrundelse!! Jeg er vildt meget i tvivl om hvilket mobo jeg skal vælge!!!! ASUS har ogsp AI OC ikke?

Kom så!! Hjælp mig her!!!! evt links til gode/dårlige ting om disse 2 moboer... (Jeg har lagt mærke til at i 3dmark sektionen er de højeste scores lavet på et ABIT mobo... Men på CPU databasen er ASUS mobo vist det bedste...

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
|8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
|120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
|FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

2

onsdag, 13. august 2003, 10:49

Jeg har selv et Abit Max2 og er godt tilfreds med det. Det har kun to "fejl". Det ene er den bug er det med RAM-mhz begrænsningen på FSB 250-255 eller hvad det nu er. Det retter Abit forhåbenligt snart med en BIOS-update. Den kan dog omgås. Den anden er at det højeste man kan hæve VDIMM til er 2,8 volt. Den måtte gerne have været ihvertfald 0,5 volt højere, men det kan så også nemt omgås med et lille hurtigt mod.

Når alt kommer til alt, så syntes jeg ikke er der er nogen grund til at holde sig fra Abit Max2 for det er nu et super nice bundkort. Jeg kan ikke udtale mig om Asus kortet så meget for det eneste jeg kender til det er det jeg har hørt. Det skulle dog også være nice, men jeg har nu aldrig været meget for Asus. Man bærer vel stadig nag til dem. *G*

3

onsdag, 13. august 2003, 11:36

Jo men det med max 250fsb er jo ikke noger problem for os to, da vi nok ikke får vores ram op på over 500mhz ddr... ikke?

Jeg tror også det bliver ABIT... Jeg køber det hos shg.dk, men jeg er lidt itvivl om noget! Det står ikke max2 ved deres, men det må være det for jeg ser max2 på edbpriser og tager linket til max2 boardet hos shg. dk

Jeg bestiller bare over tlf. så jeg er helt sikker på at få det rigtige ;)

4

onsdag, 13. august 2003, 11:40

Citeret

Originally posted by søndergård
Jo men det med max 250fsb er jo ikke noger problem for os to, da vi nok ikke får vores ram op på over 500mhz ddr... ikke?

Jeg tror også det bliver ABIT... Jeg køber det hos shg.dk, men jeg er lidt itvivl om noget! Det står ikke max2 ved deres, men det må være det for jeg ser max2 på edbpriser og tager linket til max2 boardet hos shg. dk

Jeg bestiller bare over tlf. så jeg er helt sikker på at få det rigtige ;)

Rigtigt. Det er ikke et problem på nuværende tidspunkt og hvis det nu var, så kunne man bare omgå den begrænsning med lidt SW-OC. Jeg har overvejet at købe nogle nye RAM, men de timings de har er mildest talt til grin, så indtil videre beholder jeg nok mine RAM. De kører jo også helt fint. ;)

5

onsdag, 13. august 2003, 11:44

Jeg beholder sq også mine! Desuden kan de køre over pc3700 stabilt.... Det er jo dejligt nok!

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.