Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 21. maj 2006, 11:22

Som sagt så slukker den når jeg spiller. Også bare nogle små spil som zelda og sådan noget. Der kommer ikke nogle advarsel op om at den slukker eller den lukker heller ikke normalt ned. Den slukker bare. Hvis jeg beder den om at genstarte slukker den også bare.
Har en 3.4 pentium 4
2 gb ram og 256 mb radeon x1600
Er der nogle der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre?

2

søndag, 21. maj 2006, 12:17

skriv flere specs om din pc, alder på stumper og størelse på din psu for det kunne da være det og hvad er evt. oc'et og hvor meget så er der lidt at kigge på

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz
Sapphire TRI-X R9 290 4GB OC
12 gb Corsair CMX6GX3M3A1600C9
Samsung 840 Evo 120 GB ssd + WD 500 3ABYX
Logitech G500 ~ 24” BenQ G2420HD
CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ eDimensional Audio FX2
750W CorsairTX ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

3

søndag, 21. maj 2006, 15:03

Det hele er ca 1½ år gammelt. har ikke oc.
Kører med et bundkort der hedder soltek intel sl-915g-l
Aner ikke psu'en men regner med en 300. Der er low noise på den og på cpu'en.
Kan det være varme da ifølge aida ligger den på 80-84 grader når jeg småspiller og det er ikke store spil.
Har desværre ikke den store forstand på pc så hvis jeg skal fortælle mere om den må i lige fortælle mig om hvordan jeg finder ud af det :D

4

søndag, 21. maj 2006, 15:34

For at i har noget at finde ud af åbnede jeg dyret og kiggede på det. Det er en northq 400 psu og på cpu'en sidder der en t2 thermaltake tror jeg den hedder.
Den var så rimelig beskidt så prøvede at tage den ud. Rensede fanen med nogle vatpinde og den klods der sidder bag ved den var også meget beskidt så den fik også en tur. Efter jeg har samlet den igen ligger tempen nu på 38 grader

5

søndag, 21. maj 2006, 19:25

hvis cpuen er 80-84 er det klart den slukker

Max 70 grader

6

mandag, 22. maj 2006, 06:48

Citeret

Originally posted by BloodEp
For at i har noget at finde ud af åbnede jeg dyret og kiggede på det. Det er en northq 400 psu og på cpu'en sidder der en t2 thermaltake tror jeg den hedder.
Den var så rimelig beskidt så prøvede at tage den ud. Rensede fanen med nogle vatpinde og den klods der sidder bag ved den var også meget beskidt så den fik også en tur. Efter jeg har samlet den igen ligger tempen nu på 38 grader

rengøring skal foretages en gang i kvartalet for at holde søvet væk og det er helt sikkert temperaturen der gjørde det, tør godt postå at du kan spile nu uden den gå ud :9xo
P.S. brug en lille kompressor til at blæse støv væk det er da langt det nemmeste

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz
Sapphire TRI-X R9 290 4GB OC
12 gb Corsair CMX6GX3M3A1600C9
Samsung 840 Evo 120 GB ssd + WD 500 3ABYX
Logitech G500 ~ 24” BenQ G2420HD
CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ eDimensional Audio FX2
750W CorsairTX ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

7

mandag, 22. maj 2006, 07:06

Brug en kompressor til at rense computeren med. Det virker, skal jeg lige love for. Bare pas på ikke at skyde for meget luft ud, det kan ødelægge dit hardware.

Mvh.

Johann Strønæs Steffensen

8

søndag, 28. maj 2006, 01:01

klart godt at rense sin computer... støvet kan i sidste ende ødelægge blæseren.

havde et par computere som "patienter" i sidste uge, der havde det problem at de pev, ny CPU køler, og voila ingen piv, men hvis du kunne se hvor meget støv der sad i selve køleren, så vil du ikke kunne forstå at den ikke skreg i smerte i stedet for.

Renser ca. min computer(e) hver måned

Dog dem der ikke bliver brugt så meget, bliver renset efter ca. 3-4 måneder,

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

9

mandag, 29. maj 2006, 19:36

Citeret

Originally posted by Rafal Pyszko

Citeret

Originally posted by BloodEp

rengøring skal foretages en gang i kvartalet for at holde søvet væk og det er helt sikkert temperaturen der gjørde det, tør godt postå at du kan spile nu uden den gå ud :9xo
P.S. brug en lille kompressor til at blæse støv væk det er da langt det nemmeste

en gang i kvartalet ö

Jeg bliver nødt til det hver måned :D Fucking Zalman kølere :D

10

tirsdag, 30. maj 2006, 10:36

Wooooow der bliver rengjort meget. Jeg rengør måske en gang om året. Max tror jeg.
Og der er ikke engang meget så. Og nej, jeg har heller ikke støvfiltre hvilket ellers er en god løsning.
Afskaf gulvtæpperne og stil computeren på bordet. Det tror jeg er hovedårsagerne til at min er ret ren.
Ud over det er kompressor falrigt. Af samme grund som man ikke må skyde sig selv med dem, der kan komme lidt rust eller sand eller noget ud. Og det kommer hurtigt. Det kan godt lave skader. Det er måske lidt usandsynligt men jeg gider ikke løbe risikoen. Desuden kan det skade blæserens lejer.
En støvsuger er heller ikke god, friktionen omkring plastikmundstykket kan opbygge en statisk ladning som kan aflade ned i hardwaren. Det kan dræbe det.
Jeg plejer bare at skille det lidt ad og bruge aftørring og evt lunkent vand. Husk at lade tørre :))

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.