Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 15. april 2006, 00:55

Jeg har et helt almindeligt Philips tv jeg gerne vil bruge til min HTPC, hvis jeg kan komme til det..

Jeg har dog ikke været i stand til at forbinde hverken mit gamle eller nye fjernsyn til min pc... Jeg har tænkt mig at bruge mit nuværende gfx til HTPCen, så hvis jeg kunne få noget hjælp til hvordan dælen jeg forbinder computeren med tossekassen, ville det være super!

Jeg har et video kabel, som fulgte med grafikkortet, men når jeg forbinder det til fjernsynet dukker det ikke op i driverprogrammet, med mindre jeg tvinger den til at tænde for videoudgangen (Der kommer dog stadig intet billede på skærmen)

Jeg har prøvet med mit gamle, nye og de gamles tv til min egen pc, og med en vens pc til de gamles fjernsyn... Intet resultat fra nogen af os

2

lørdag, 15. april 2006, 19:19

Tror bedre de kan hjælpe dig hos:
www.hifi4all.dk
eller
www.minhtpc.dk

3

lørdag, 15. april 2006, 22:07

Bump

Har spurgt på minhptc.dk, men har ikk fået svar

4

lørdag, 15. april 2006, 22:12

Måske du skal sætte opløsningen ned så du kan få et billede frem på TV'et. Det gjorde jeg:-)

Har du bare brugt et S-video kabel? og du får slet ingen forbindelse?

5

lørdag, 15. april 2006, 22:27

Er ikk sikker på hvilken opløsning jeg har forsøgt med..

Jeg har forsøgt med både s-video og video... jeg kan dog ikk finde mit s-video kabel :)

Ved ikk om der er forbindelse... billedet hopper lige en gang når jeg propper stikket i, men computeren kan ikke smide et billede over på

6

lørdag, 15. april 2006, 22:33

Har haft samme problemer, men nu da mit video stik er knækket dur det ikke mere..

For at få mit til at du, skulle jeg bare aktivere den sekundære skærm, under mine grafikkort-instillinger og så lige et reboot:) Ender ledningen ikke udi et scart stik, til dit fjernsyn?

7

søndag, 16. april 2006, 00:06

Citeret

Originally posted by K.Hvoldal
Ender ledningen ikke udi et scart stik, til dit fjernsyn?

Niks, men bruger en video/phono til scart converter

Nu har jeg flere gange hørt det med at man skal genstarte i tide og utide.... Det må jeg lige prøve..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (16.04.2006, 00:06)

8

søndag, 16. april 2006, 00:13

Damn :boxed: Den nægter bare at aktivere 2. skærm!

Edit:
Har lige forsøgt at lave samme nummer med at udvide skrivebordet til min skærms D-sub indgang, samtidig med dvi indgangen... det fungerer 100%

Mistænker det kabel for at være problemet... det er nemlig det eneste der ikke er blevet forsøgt udskiftet...

Hvis jeg skal ud og ha mig et nyt kabel, hva ska det så være?
Kortet har 3 udgange.. s-video, d-sub og dvi - ingen af dem bruges til noget andet

Mit fjernsyn har scart indgange og video/phono indgange

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (16.04.2006, 00:30)

9

søndag, 16. april 2006, 01:24

har du sat den til at køre pal og er næsten 101% sikker på at det er 800x600

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
4x4gb Dominator 2133mhz
Corsair AX1200
2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
3x DD5. Dual loop
3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
XSPC Cube

10

søndag, 16. april 2006, 01:26

Ingen effekt :/

11

søndag, 16. april 2006, 02:00

Hmmm og du har også sat tv'ets scart port til s-video in?

Kan nogle gange være problemet.

OG hvis der på scart stikket sidder en "input/output" switch ska den jo os stå på input ;)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

12

søndag, 16. april 2006, 09:36

Det kabel jeg har ser således ud:

Link til edbpriser

Du skal som, JuiCe siger, sørge for at det hele sidder rigtigt mht., til indput/output!

Er der S-Video output i dit grafikkort?
Evt., sig hvilket grafikkort du har elelr tag et billede af det..

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "K.Hvoldal" (16.04.2006, 09:40)

13

søndag, 16. april 2006, 10:42

Så er der købt et guldbelagt s-video til scart kabel :boxed:

Den htpc bliver bare dyrere og dyrere :P nu har jeg smidt 11k efter nye dele - direkte ud af opsparingen

14

søndag, 16. april 2006, 10:57

Citeret

Så er der købt et guldbelagt s-video til scart kabel

Håber da for dig at der er den rigtige indgang i dit grafikkort, ellers så skal du også ud og invistere i sådan en lille ting, der kan få den til at passe ind:)

15

søndag, 16. april 2006, 11:02

Der er skam s-video udgang på grafikkortet ;)

Har brugt denne geniale fætter:
http://av-connection.com/Functions/ConnectionWizard.asp

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (16.04.2006, 11:03)

16

søndag, 16. april 2006, 11:13

Som der bliver sagt, så gå ind i dit tv's opsætning og tjek om den står til s-vhs. Kan godt være problemet.

Men altså min lillebrors phillips fjernsyn virker ikke med s-vhs. Der er det kun en videokabel der funker (det gule) og det ligner seriøst lort. Har prøvet med flere phillips fjernsyn med samme problem :rolleyes:

17

søndag, 16. april 2006, 12:16

Fik lige et s-video/s-video kabel med et grafikkort jeg købte af Ciric... Det virker squ! :D

Tråd lukket ;)
Tak for hjælpen alle sammen

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.