1

søndag, 26. marts 2006, 18:21

Hej alle sammen.

Da jeg ikke har købt en skræm siden jorden blev opfundet synes jeg at jeg kunne bruge en ny eller to.

Jeg vil gerne ha det ser lidt lækkert ud og evt. 2 skærme da jeg af og til godt kunne bruge det.

jeg har Nvidia 6800 GT fra Leadtek og tror vist jeg mangler den omformer eller hvad det hedder så jeg kan ha 2 skærme på.
Hvor kan jeg finde sådan en ??

Så til skærmen/skærmene.
Som sagt ville det være lækkert med 2 og er villig til at give den lille sum af 1500 ca. så ialt 3000 omkring. +/-
Jeg er klar over det ikke er meget men da jeg er vant til en som kan køre hele 60 hz CRT skærm og har taget i mod utalige slag, spark og skallen så vil det jo føles som at gå fra en farraie til en lada (no offence:))

Jeg har kigget på følgene:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160842
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138717

Håber på noget god feetback. Og tak for din/jers tid.

2

søndag, 26. marts 2006, 19:14

jeg kan kun sige positive ting om den dyre af de 2 skærme du nævner, min bror har en magen til og den kører bare derudaf uden fejl og ghosting og glimrende software til automatisk pivot.. - hvis man skal bruge det :D

og så er der 0-pixelfejl-garanti på..
det kommer fra flere og flere producenter, men man kan være uheldig at finde en uden, som jeg gjorde med min gamle skærm, og der var 2 stk. døde pixels :(

Asus P5W DH DLX + E6600
Gainward Golden Sample 7800 GTX 256 + LG Flatron L1980Q
WD Raptor 74 GB + Seagate 250GB
Corsair XMS2 2 x 1024 MB PC-6400
Logitech G5 Laser + Logitech internet navigator SE
Cooler Master CM Stacker - Black + 450W OCZ Modstream PSU
Sennheiser HD 457 + Logitech Z-5500 Digital

3

søndag, 26. marts 2006, 22:23

Okay er jeg takker for dit svar. Det klart det ofte det dyre er bedst men 4200 for 2 skærme er lidt halv dyrt når man også skal ha blærbar og grafiske programmer for 30000 :) men jeg siger tak. der går dog lige 1 mdr's tid før jeg køber dem

4

mandag, 27. marts 2006, 14:24

Ingen andre som har noget at sige ?

5

mandag, 27. marts 2006, 18:16

Hvad siger du den skal bruges til?

Er det primært til spil, ellers ville jeg nok kigge efter nogle andre skærme.
Du skriver noget om grafiske programmer, på hvilket niveau?
Altså er det meget vigtigt at farver mv. er korrekte osv.?

6

mandag, 27. marts 2006, 20:01

Citeret

Originally posted by MJO
Hvad siger du den skal bruges til?

Er det primært til spil, ellers ville jeg nok kigge efter nogle andre skærme.
Du skriver noget om grafiske programmer, på hvilket niveau?
Altså er det meget vigtigt at farver mv. er korrekte osv.?

er gerne uddannet snrat som grafikker.

De skal også bruges til spil men kun bf2 og cs og det sætter jeg ikke super højt :)

7

mandag, 27. marts 2006, 21:11

Citeret

Originally posted by MaLLe88

De skal også bruges til spil men kun bf2 og cs og det sætter jeg ikke super højt :)

Så er spørgsmålet om du ikke lidt lander mellem to stole ligesom mig?
Jeg har netop investeret i en fladskærm, og det var kort sagt den værste købsbeslutning jeg har været igennem.
Der var så meget materiale og forskellige ting man skulle vide noget om.

Der er umiddelbart tre paneltyper der er mere eller mindre interessante:

TN panel: Det er dem du indtil videre har kigget på.
De er glimrende til FPS spil grundet den høje refreshrate, denne betaler de dog for på andre områder.
Her kan bl.a. nævnes dårligere farvegengivelse, de har heller ikke hele farveskalaen, de fleste viser 16.2 mill farver (6-bit) og bruger såkaldt dithering til resten.

PVA panel: Produceres kun af Samsung, kan dog optræde i skærme fra andre producenter. (Kan vise 8-bit, men er ofte lavet i 6-bit med dithering+FRC for at øge præstationen i spil)
Har bedre farvegengivelse end TN, men lider dog under en lidt langsommere refreshrate.
Dette er der kompenseret for på andre måde, bl.a. gennem brug af dithering og andre tricks.
Dette gør at skærmen også er ganske velegnet til de hurtige FPS spil.

S-IPS panel: Har den ubetinget bedste farvegengivelse, men betaler så prisen med en markant højere refreshrate.
Det er først for ganske nyligt at der er dukket skærme op der er acceptable til FPS. Dette er også den dyreste type.

Bemærk også at det er svært/næsten ikke muligt at sammenligne på tvæs af paneltyper, dette skyldes de forskellige opbygninger.

Dithering og FRC betyder at man firkantet sagt snyder øjet ved at vise to farver som så ligner en tredje.
Der er også andre tricks end dithering, men det er umiddelbart den vigtigste.
Kig her for en mere uddybende forklaring (super side, hvis jeg selv skal sige det):
www.flatpanels.dk

Jeg endte forresten med denne her efter nøje overvejelser, og er indtil videre helt tilfreds.: :))
http://www.flatpanels.dk/970p.php

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "MJO" (27.03.2006, 21:13)

8

tirsdag, 28. marts 2006, 08:21

Citeret

Originally posted by MJO

Citeret

Så er spørgsmålet om du ikke lidt lander mellem to stole ligesom mig?
Jeg har netop investeret i en fladskærm, og det var kort sagt den værste købsbeslutning jeg har været igennem.
Der var så meget materiale og forskellige ting man skulle vide noget om.

Der er umiddelbart tre paneltyper der er mere eller mindre interessante:

TN panel: Det er dem du indtil videre har kigget på.
De er glimrende til FPS spil grundet den høje refreshrate, denne betaler de dog for på andre områder.
Her kan bl.a. nævnes dårligere farvegengivelse, de har heller ikke hele farveskalaen, de fleste viser 16.2 mill farver (6-bit) og bruger såkaldt dithering til resten.

PVA panel: Produceres kun af Samsung, kan dog optræde i skærme fra andre producenter. (Kan vise 8-bit, men er ofte lavet i 6-bit med dithering+FRC for at øge præstationen i spil)
Har bedre farvegengivelse end TN, men lider dog under en lidt langsommere refreshrate.
Dette er der kompenseret for på andre måde, bl.a. gennem brug af dithering og andre tricks.
Dette gør at skærmen også er ganske velegnet til de hurtige FPS spil.

S-IPS panel: Har den ubetinget bedste farvegengivelse, men betaler så prisen med en markant højere refreshrate.
Det er først for ganske nyligt at der er dukket skærme op der er acceptable til FPS. Dette er også den dyreste type.

Bemærk også at det er svært/næsten ikke muligt at sammenligne på tvæs af paneltyper, dette skyldes de forskellige opbygninger.

Dithering og FRC betyder at man firkantet sagt snyder øjet ved at vise to farver som så ligner en tredje.
Der er også andre tricks end dithering, men det er umiddelbart den vigtigste.
Kig her for en mere uddybende forklaring (super side, hvis jeg selv skal sige det):
www.flatpanels.dk

Jeg endte forresten med denne her efter nøje overvejelser, og er indtil videre helt tilfreds.: :))
http://www.flatpanels.dk/970p.php

Tak for din tid :) super dejligt. Dog forviret det mig kun endnu mere hehe. Men hva den du har købt. Hvad gav du for den og er den fon nok. Kommer også an på hvor kritisk du er vel ? :)

9

tirsdag, 28. marts 2006, 08:50

Tag LG Flatron L1780Q
Jeg har den selv.. og den er bare SÅ lækker!!!
Og den er SUPER til game.. jeg spiller selv BF2 og lidt CS på den..
Og jeg har da oz gennemført Most Wanted, Colin Mcrae, F.E.A.R., Painkiller osv. osv. på den... og den klare bare det hele som en drøm!

Mvh Mads :T

10

tirsdag, 28. marts 2006, 12:48

S-IPS laver så også hele billedet på 1 gang, hvorimod TN fx laver det i 2 omgange.....dvs sammenligner man dem direkte over er 8ms TN=16ms S-ips

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

11

tirsdag, 28. marts 2006, 18:55

Citeret

Tak for din tid :) super dejligt. Dog forviret det mig kun endnu mere hehe. Men hva den du har købt. Hvad gav du for den og er den fon nok. Kommer også an på hvor kritisk du er vel ? :)

Hehe ja det blev lidt længere end jeg regnede med, men da jeg nu engang var startet synes jeg ikke jeg ville stoppe igen. ;)

Den jeg har kostede mig ca. 3.500 kr. (Godt der lige var kommet penge tilbage i skat :)) )

Indtil videre er jeg vældig tilfreds, den har klaret de spil jeg indtil videre har smidt efter den.
Har dog ikke prøvet hurtigt CS eller Unreal Tournament endnu.

Og jo det kommer bestemt an på, hvor kritisk man er.
Men på den anden side, vil man jo heller ikke købe noget skidt.
Nok derfor jeg endte med denne "mellemting"
Den har i øvrigt også et fedt design, hvor skærm både kan hæves/sænkes og rotere fra side til side.
Og så er selve skæmen ikke tykkere end ca. 2 cm, super lækkert.
Man kan også vende selve skærmen på højkant så den er bedre til lange tekst dokumenter og internet, ganske interessant feature. ;)

12

tirsdag, 28. marts 2006, 21:42

Citeret

Originally posted by MJO

Citeret

Hehe ja det blev lidt længere end jeg regnede med, men da jeg nu engang var startet synes jeg ikke jeg ville stoppe igen. ;)

Den jeg har kostede mig ca. 3.500 kr. (Godt der lige var kommet penge tilbage i skat :)) )

Indtil videre er jeg vældig tilfreds, den har klaret de spil jeg indtil videre har smidt efter den.
Har dog ikke prøvet hurtigt CS eller Unreal Tournament endnu.

Og jo det kommer bestemt an på, hvor kritisk man er.
Men på den anden side, vil man jo heller ikke købe noget skidt.
Nok derfor jeg endte med denne "mellemting"
Den har i øvrigt også et fedt design, hvor skærm både kan hæves/sænkes og rotere fra side til side.
Og så er selve skæmen ikke tykkere end ca. 2 cm, super lækkert.
Man kan også vende selve skærmen på højkant så den er bedre til lange tekst dokumenter og internet, ganske interessant feature. ;)

Okay det lyder jo som en skærm for mig :)

Jeg synes nu ikke 3500 er så galt. faktisk meget overrasket over det ikke er dyre men det løber jo så lidt op hvis man skal ha 2 (det ser godt ud og så kan jeg spille på lidt flere poker borde :) ) Så men den overvejer jeg da helt sikkert.

Men hva. nu har jeg ikke en skid forstand på fladskærme. Hvor mange fps vil jeg kunne køre fx cs med ? og vil jeg kunne køre bf2. i bedste opløsning osv. altså alt på max for det kan jeg nu og ville jo være trist at gå ned ik :) grafikken er jo nice.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.