Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 26. marts 2006, 16:53

Hej! min psu ligger på under 3v på +3.3 linjen, så overvejer at købe en ny, men da jeg har et meget begrænset budget, tænker jeg på om man kunne købe en billig brugt psu og så sætte den til at levere stømmen til dvd-drev og harddiske? Men hvordan får jeg den til at starte samtidig med den anden, og kan det overhovedet lade sig gøre?

Jeg har sådan en strømspareskinne fra globe liggende hvis den kan bruges?

mit system:
ASUS p4s8x bundkort
pentium 4 2.4 ghz
2 x 256 mb ddr2100
ASUS geforce 4200 128 mb
everpower psu 300w
2 maxtor harddiske
plextor cd-brænder
lite-on dvd-brænder
cirka 10 blæsere i alt + lys

EDIT: psu'en kører 15a på +12 linien og er kun 300w

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "hygnos7" (26.03.2006, 17:51)

2

søndag, 26. marts 2006, 16:59

Hvordan har du målt dig frem til under 3v?
Man kan godt have 2PSUer men den du har burde være nok.
Men hvordan har du fået tilsluttet 10blæsere? og hvor meget strøm giver du dem?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Teffer" (26.03.2006, 17:00)

3

søndag, 26. marts 2006, 17:05

Den står på omkring 2.98 i bios og i mbm5
blæserne er parallelt forbundet og får 12v med undtagelse af 4 som er skruet ned for vha en fancontroller eller et potmeter

4

mandag, 27. marts 2006, 08:55

Nu ved jeg ikke hvor meget hjemmefusker du er, men du kan da lave en ekstra knap og føre en ledning ned i sort og en i grøn i atx stikket på den ekstra strømforsyning og tænde den på den måde, så kan den trække blæser og harddisk eller hva du nu vil ha den til...

5

mandag, 27. marts 2006, 09:21

lav sådan en her, og brug den til din psu nr.2

kan ikke se hvorfor der skulle være nogle problemer i det. ud over øget støj og strømforbrug.

6

mandag, 27. marts 2006, 09:27

Citeret

Originally posted by Schultz
lav sådan en her, og brug den til din psu nr.2

kan ikke se hvorfor der skulle være nogle problemer i det. ud over øget støj og strømforbrug.

lige præcis :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.