1

fredag, 24. marts 2006, 12:22

Kort spørgsmål:

Jeg står foran indkøb af en ny bærbar, og ville høre om der er nogen grund til at investere i core duo?

HHvad er fordele/ulemper set i forhold til en ganske standart centrino?

Mvh
Lumskefisken

2

fredag, 24. marts 2006, 12:29

Du skal gerne købe en med Duo Core :) Den yder en del bedre end en almindelig Pentium M.

Kigger selv på de nye Zepto.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
MacBook Pro 13,3" Retina

3

fredag, 24. marts 2006, 13:18

Ulempe, den bruger en anelse mere strøm... 31 vs 37W mener jeg...

Fordele: Selvom den bruger flere W er chippen koldere, og skal derfor ikke køles så kraftigt... - I den anledning er der mindre aktivitet på laptop kølingen...
- Hurtigere, anvender DDR2 som er køligere end DDR(1)
- Dualcore
- 667QDR
Clocker som en drøm... - Men ikke så brugbart til laptop :P

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

4

fredag, 24. marts 2006, 13:54

Citeret

Originally posted by M.Beier

Fordele: Selvom den bruger flere W er chippen koldere, og skal derfor ikke køles så kraftigt... - I den anledning er der mindre aktivitet på laptop kølingen...
- Dualcore
- 667QDR

Overvejer en 2.0 eller 1.83er - tror du, at den kan OCes til 2.0? For så kan jeg jo spare 1300 kr ;)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

5

fredag, 24. marts 2006, 14:00

Citeret

Originally posted by Dare_Devil

Citeret

Originally posted by M.Beier

- Dualcore
- 667QDR

Overvejer en 2.0 eller 1.83er - tror du, at den kan OCes til 2.0? For så kan jeg jo spare 1300 kr ;)

I laptops anvendes 915 chipsettet, og der kan man vidst ikke clocke... :\
Men ja, med et MoDT (Mobile on DeskTop) vil man kunne...
However ved jeg kun hvad T2600'eren bør kunne... - Og Intel har det med der er stor forskel på hva topmodel og næst bedst osv. kan med max clock.

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

7

søndag, 26. marts 2006, 11:38

Citeret

Originally posted by Lumskefisken
*BUMP*

Hehe :). Hvis du har budgettet til en Core Duo er den klart værd at investere i - i og med, at den har dual core, er den bedre til desktopbrug og du vil opleve et system, som kører hurtigere - især når det er hårdt belastet af mange programmer på én gang ;)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.