Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 19. marts 2006, 17:58

Hej. jeg har et stort problem. det startede for noget tid siden. jeg sad og spillede og lige pludselig begyndte skærmen at flimre og det var ingen billede. jeg skyndte mig selvfølgelig at slukke. det lugtede ikke som om det var brændt noget af. så jeg tændte igen og der kom stadig ingen billede. Men. det lød som om computeren startede op?

Nu har jeg så li prøvet med et gammelt gfx og ram. og computeren startede fint op. efter at have kørt i fem minutter gjorde den nøjagtig det samme igen. bortset fra den ku boote igen bagefter. så nu står den og kører igen.

Hvad kan problemet være? Hjælp.

På forhånd mange tak.

/Anders

Lenovo W510

2

søndag, 19. marts 2006, 18:03

varmeproblem måske....måske skal du lige gøre cpu køleren ren, rense cpuen og køleren forneden og smide nyt kølepasta på...

en 2 mulighed er ½ defekt gfx

en 3 er ram

en 4 er strømforsyning der skal renses....

en 5 er bundkortet

nok i den rækkefølge du skal lede.....siden du har prøvet med andet gfx og nogle andre ram, kunne det evt tyde på cpuen eller psuen....

Asus Rampage RoG x48, QX9770 @ 3,6ghz, pc8000/8500/ 4*2Gb, Seasonic 750W PSU,
Sapphire R9 270X 4GB OC Corsair H80, orthos stable 24/7.

3

søndag, 19. marts 2006, 18:08

Okay. Altså psuen er næsten ny(tagan uo1 efter anbefaling fra dig (; )

Temperaturen på cpu ligger under 30? :S

Lenovo W510

4

søndag, 19. marts 2006, 20:53

Det eneste jeg sådan lige kan se det skulle kunne være er min southbride. der sidder en passiv zalman køler på. når den står i bios bliver den 31 grader står der og når man føler på den bliver den lige under grænsen for man kan blive ved med at holde ved. kan det være det? jeg synes nemlig at have hørt at den sagtens kan klare en 50-70 grader sb'en?

Lenovo W510

5

søndag, 19. marts 2006, 21:53

der er ingen southbridge på normale nforce4 bundkort :) ...men nforce4 chippen kan nemt tåle 60-70 grader ja....

men det kan være et generelt defekt bundkort......eller en ½ defekt cpu....

6

mandag, 20. marts 2006, 09:19

Nu er temperaturmålere noget forbandet sh*t engang imellem. Så inden du sender noget til rma, så prøv lige at mærke på cpukøleren om den bliver meget varm.

Ellers pil den af og monter den igen, det kan være den sidder skævt. rør ved profilen til chipsættet. koger den?

Ellers prøv dine dele i en anden computer hvis du har muligheden, sådan at du kan udelukke alle muligheder, og du til sidst står med en løsning på problemet (evt. en rma af mobo).

7

mandag, 20. marts 2006, 18:40

Okay. Hvor jeg står nu vil jeg så nok sige at det enten er et defekt mobo eller cpu. Er det ikke helt usandsynligt sjældent at cpuen går istykker? for har ikke rigtig mulighed for at teste den andre steder?

Lenovo W510

8

mandag, 20. marts 2006, 18:45

tjoe efter så kort tid er det sandsyneligvis mobo...men netop med den slags er det pissesvært at finde ud af....havde selv lige en p4 her der var delvis istykker, såd erfor ved jeg det :)

9

mandag, 20. marts 2006, 18:45

Kan da lige tilføje at den nu slet ikke vil starte. Der kommer lys i den grønne pære på mobo men ikke mere end det? :s

Lenovo W510