Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 1. marts 2006, 23:42

Hej folkens. Jeg står overfor at skulle købe en ny tft skærm, og jeg er lidt bange for døde pixels.

Jeg har valgt en Samsung 930BF, da den skulle være super god i spil. Men jeg er lidt bange for døde pixels. Altså som jeg ser det så er en pixel jo ikke særlig stor, hvis der er en fejl vil den så være meget fremtrædende?

Siden samsung har en lidt sløv politik omkring døde pixels, kan jeg så ikke benytte min fortrydelsesret hvis jeg får en skærm med døde pixels, og så bestille en anden af samme type og håbe på at få en ny uden døde pixels?

2

onsdag, 1. marts 2006, 23:44

jo havde nok bare bestilt ved et andet firma så de ikke undrer sig over det... Men altså ja, det kan du sagtens... 14 dages fuld returret såfremt det kommer i original emballage samt kvittering self.

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 2600k@4.2 1,20 vcore watercooled - 8GB Kingston HyperX - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition watercooled.

3

onsdag, 1. marts 2006, 23:48

har endnu ikke haft problemet...er det et lysende pixel så er det bare rma, men det er jo nememre bare at returnere den på 14 dage retten...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

4

onsdag, 1. marts 2006, 23:53

Da jeg købte min tidligere Viewsonic VP201b var der også en håndfuld døde pixels - så sendte jeg den bare retur på mine 14 dages fuld returret og bestilte en et andet sted ;)

5

onsdag, 1. marts 2006, 23:55

Okay det lyder da godt at man ikke er komplet lost når det kommer til det! :)
Samsung bytter først ved 10 døde pixels, så det er ikke helt tiptop :S

6

onsdag, 1. marts 2006, 23:58

Citeret

Originally posted by Carsten_DK
Kommer meget an på..
Jeg havde en Philips, hvor der var en enkelt lysende rød pixelfejl. Jeg havde næsten sort skrivebord, så det var meget fremtrædende.
Fik den da også byttet uden vrøvl, men Philips er vist også en af de eneste, der bytter allerede ved én fejl...

sony dækker også 100% pixelsfejl.

Citeret

Originally posted by AtoM!C

det er meget forskelligt fra skærm til skærm og hvilke typer pixelsfejl der er tale om. og indenfor en hvis mængde centimeter fra kanten af panelet.

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

7

torsdag, 2. marts 2006, 00:02

Citeret

det er meget forskelligt fra skærm til skærm og hvilke typer pixelsfejl der er tale om. og indenfor en hvis mængde centimeter fra kanten af panelet.[/quote]

Nej ikke i det her tilfælde.

"Since a 15 inch LCD display contains 2,359,296 pixels, a19 inch LCD display contains 3,932,160 pixels, and a 24 inch LCD display contains 6,912,000 pixels, having a few "bad" pixels is not considered a defect. It is rare for a monitor to ship with or develop bad pixels. If or when a bad pixel occurs, it is not an indication that more will occur. It is usually a solitary incident.

* For a 15" Monitor - 7 or more bad pixels
* For 17" and 19" Monitors -10 or more bad pixels
* For 21" - 24" Monitors - 17 or more bad pixels.

8

torsdag, 2. marts 2006, 00:17

Citeret

Citeret

Citeret

det er meget forskelligt fra skærm til skærm og hvilke typer pixelsfejl der er tale om. og indenfor en hvis mængde centimeter fra kanten af panelet.

Nej ikke i det her tilfælde.

"Since a 15 inch LCD display contains 2,359,296 pixels, a19 inch LCD display contains 3,932,160 pixels, and a 24 inch LCD display contains 6,912,000 pixels, having a few "bad" pixels is not considered a defect. It is rare for a monitor to ship with or develop bad pixels. If or when a bad pixel occurs, it is not an indication that more will occur. It is usually a solitary incident.

* For a 15" Monitor - 7 or more bad pixels
* For 17" and 19" Monitors -10 or more bad pixels
* For 21" - 24" Monitors - 17 or more bad pixels.

jeg skulle jo gerne sælge produktet :) så ved godt lidt om det, men hvis du vil have mig til at finde den præcise liste frem så skal jeg nok finde den på arbejdet i morgen :D

http://www.inwarehouse.se/bilder_produkt/tft_pixelspec.pdf

skal nok finde resten i morgen

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Helmer" (02.03.2006, 00:20)

9

torsdag, 2. marts 2006, 00:24

Jamen okay, regnede bare med at når jeg så det på samsungs hjemmeside så var det sådan.

Men du må virkelig gerne finde en liste, ville være super pænt af dig! :D

10

torsdag, 2. marts 2006, 13:29

Jeg ved ik hvor i har fra at Samsung først bytter ved 10 pixel fejl, de har 0 pixel fejls garanti som de indførte i januar 2005, som gør at man kan få den byttet indenfor 3 år hvis man har en pixelfejl.

11

torsdag, 2. marts 2006, 19:58

gælder ikke alle slags pixelfejl desværre :)

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.