Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 18. februar 2006, 12:09

AL2416Ws - 24" Wide

24" WideScreen, 1920x1200 WUXGA, 1000:1, 500cd/m2, 6ms, 178°/178°

Ved ikke helt med panelet, kan man game på lortet?

http://www.acer.de/acereuro/page9.do?dau…&crc=3928225035

2

lørdag, 18. februar 2006, 12:14

det skulle du da kunne da Response rate er 6ms så skulle det jo ik være noget problem Martin

3

lørdag, 18. februar 2006, 12:17

Jeg kører jo samme størrelse men kun med 16ms og det er ikke noget problem for mig, så tror bestemt den er ganske fin at spille på når du kommer helt ned på 6ms ;)

4

lørdag, 18. februar 2006, 12:46

ok og der er ingen problemer med sådan et Advanced PVA panel?

5

lørdag, 18. februar 2006, 12:46

du kunne evt. læse lidt her http://www.flatpanels.dk/

asus P8P67 evo
16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
coolermaster 600m silent pro
msi GTX970 gaming.
AOC 24 G2460PG
steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

6

lørdag, 18. februar 2006, 12:55

Citeret

Originally posted by jedimind
du kunne evt. læse lidt her http://www.flatpanels.dk/

Der står mere eller mindre at et PVA panel ikke kan benyttes til spil.

Men det er jo så et standard PVA panel som åbenbart normalt har +20ms respons, hvor denne Acer har 6 ms grey to grey.

Acer AL2416Ws (widescreen) har et 24 tommer 6 ms (g2g) PVA (Samsung LTM240M1) panel.

Men den skærm jeg har nu : "Samsung 181T har et 18 tommer 25 ms PVA (Samsung LTM181E4) panel" har fx ingen problemer med spil?

7

lørdag, 18. februar 2006, 13:08

Jeg har haft 2 skærme med samsung panel (213T og 240T) og begge har ingen problemer haft med spil.

Kender ikke det advanced PVA

8

lørdag, 18. februar 2006, 13:09

Har lige fundet ud af at Acer skærmen har samme panel som Samsung's egen 244T, og den er der da en test af i forumet på flatpanels.dk med et ganske godt resultat.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewt…&highlight=244t

Så tror jeg bestiller AL2416Ws - 24" WideScreen skærm :D

Eneste minus er at der kun er D-Sub og ikke DVI eller andet som på Samsung skærmen, men den koster også 3000 mere.

Nu har min nuværende Samsung skærm også en 5 år på bagen.

9

lørdag, 18. februar 2006, 13:10

Citeret

Originally posted by Martin
Har lige fundet ud af at Acer skærmen har samme panel som Samsung's egen 244T, og den er der da en test af i forumet på flatpanels.dk med et ganske godt resultat.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewt…&highlight=244t

Så tror jeg bestiller AL2416Ws - 24" WideScreen skærm :D

Eneste minus er at der kun er D-Sub og ikke DVI eller andet som på Samsung skærmen, men den koster også 3000 mere.

Nu har min nuværende Samsung skærm også en 5 år på bagen.

Glæder mig til at høre om den er lækker - og måske se et par billeder ;)

10

lørdag, 18. februar 2006, 13:27

Så er den bestilt.

Men det kommer nok til at koste mig en del mere end de 6800,- skærmen egentlig koster, for konen synes godt nok det er mange penge at smide efter en skærm, så nu vil hun også have noget :pokey:

11

lørdag, 18. februar 2006, 13:29

Citeret

Så er den bestilt.

Men det kommer nok til at koste mig en del mere end de 6800,- skærmen egentlig koster, for konen synes godt nok det er mange penge at smide efter en skærm, så nu vil hun også have noget :pokey:

Bare sig til hende hun også kan få lov til at prøve skærmen :P

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

12

lørdag, 18. februar 2006, 23:53

Er det dumt da den kun har D-Sub indgang?

Skal udelukkende bruge den til computeren.

13

søndag, 19. februar 2006, 00:10

Citeret

Måske :rolleyes:

Doesn't that mean that some TVs or monitors won't be able to play high-definition movies, even if the computer can?

Eventually it might. Some early HD TVs have digital connections (such as DVI, or Digital Video Interface) that don't support transmission of copy-protection rules, and Vista won't let these show HD content. Many monitors and TVs today also have high-resolution analog connections that don't support protection.

Vista does have one workaround that will let these monitors and TVs operate, however. If the analog (VGA, or Video Graphics Array) plug is all that is available, for example, the operating system has features that will reduce the resolution of the video, and then recode it on the fly. The result will be video that's slightly fuzzier, without the high resolution of the original, but the video will be watchable at about the quality of today's DVDs.

Vista isn't alone in this feature. New consumer electronics devices that can play next-generation DVDs will also be incompatible with some monitors or TVs deemed insecure by studios.

http://news.zdnet.com/2100-3513_22-5844071.html

14

søndag, 19. februar 2006, 00:19

Citeret

Originally posted by rasmusvn

Citeret

Måske :rolleyes:

Doesn't that mean that some TVs or monitors won't be able to play high-definition movies, even if the computer can?

Eventually it might. Some early HD TVs have digital connections (such as DVI, or Digital Video Interface) that don't support transmission of copy-protection rules, and Vista won't let these show HD content. Many monitors and TVs today also have high-resolution analog connections that don't support protection.

Vista does have one workaround that will let these monitors and TVs operate, however. If the analog (VGA, or Video Graphics Array) plug is all that is available, for example, the operating system has features that will reduce the resolution of the video, and then recode it on the fly. The result will be video that's slightly fuzzier, without the high resolution of the original, but the video will be watchable at about the quality of today's DVDs.

Vista isn't alone in this feature. New consumer electronics devices that can play next-generation DVDs will also be incompatible with some monitors or TVs deemed insecure by studios.

http://news.zdnet.com/2100-3513_22-5844071.html

Uddyber lige at jeg heller ikke ser dvd film på computeren. ;)

Men det du henviser til der er jo også helt generelt og gælder for stort set alle skærme man kan slutte til computeren.

16

søndag, 19. februar 2006, 14:55

Citeret

Originally posted by Lecter
lyder da enormt pebret hvis den kun har D-sub. Tag Dell'en i stedet

Er der nogen der har erfaringer med den dell skærm? Ud over at den faktisk koster lige over 8000,- hvilket er 1200,- mere end Acer skærmen!!!

Dell Ultrasharp 2405FPW 24" widescreen

Monitor size and type : 24" (61.0cm) active matrix TFT
Resolution : 1920 x 1200 (WUXGA+)
Response time / Brightness / Contrast Ratio : 16ms / 500cd/m2 / 1000:1
Dimensions h x w x d : 451 / 551 (compressed / extended) x 559 x 229 mm
Weight : 9.8 kg
Inputs : Analogue / Digital / S-Video / Composite / Component
Height adjustable stand / Audio capability : Yes (100mm travel) / Optional AS500 soundbar
VESA mounting compatible / Security slot : Yes (100mm) / Yes
Integrated powered USB 2.0 hub / 9-in-1 card reader : 4 downstream, 1 upstream ports / CF I/II, SD/mini SD, MS/MS Pro, MMC/Smart Media, Microdrive
Warranty : 3 year next busness day exchange

18

søndag, 19. februar 2006, 15:38

Citeret

Citeret

Originally posted by Lecter
lyder da enormt pebret hvis den kun har D-sub. Tag Dell'en i stedet

Er der nogen der har erfaringer med den dell skærm? Ud over at den faktisk koster lige over 8000,- hvilket er 1200,- mere end Acer skærmen!!!

Dell Ultrasharp 2405FPW 24" widescreen

Monitor size and type : 24" (61.0cm) active matrix TFT
Resolution : 1920 x 1200 (WUXGA+)
Response time / Brightness / Contrast Ratio : 16ms / 500cd/m2 / 1000:1
Dimensions h x w x d : 451 / 551 (compressed / extended) x 559 x 229 mm
Weight : 9.8 kg
Inputs : Analogue / Digital / S-Video / Composite / Component
Height adjustable stand / Audio capability : Yes (100mm travel) / Optional AS500 soundbar
VESA mounting compatible / Security slot : Yes (100mm) / Yes
Integrated powered USB 2.0 hub / 9-in-1 card reader : 4 downstream, 1 upstream ports / CF I/II, SD/mini SD, MS/MS Pro, MMC/Smart Media, Microdrive
Warranty : 3 year next busness day exchange

Jeg har 21" versionen af den skat der. Kan kun sige den er utrolig lækker at spille på, og se film på. Har haft den igennem alle de nye spil på 1600*1200. og skærmen kunne følge 100% med. Kan kun anbefale den.

"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."

Ejer af denne webshop med parfumer, hudpleje, make-up og meget mere!

19

søndag, 19. februar 2006, 15:40

DET ville jeg ikke..... hvis det er en god D-sub er det næsten umuligt at se forskel på det og DVI .....og til en skærm til 6800 må det formodes at D-sub er lavet ganske fint.......

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

20

søndag, 19. februar 2006, 17:06

Lige meget hvor god en D-Sub er, så er og bliver det et analogt signal, hvor imod DVI er digitalt. Alene bare det at sidde med et 100% digitalt system og så bryde dette med et analogt kabel mellem de to digitale enheder (pc og skærm) er jo tankevækkende i sig selv.

Udover det, så må man også tænke lidt fremad. D-sub er og bliver en forældet teknologi. Vista kommer højst sandsynligt ikke til at kunne køre med et analogt signal pga. deres forbandede HDCP og så tror jeg simpelthen ikke på, at du kan vise mig et d sub og et dvi signal af tilsvarende klasse, uden at man kan se forskel.

Så jeg siger igen. Jeg ville 100% betale de 1200 ekstra for DVI.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.