Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

søndag, 19. februar 2006, 14:32

Citeret

Originally posted by HuleFanden
Jeg har godt forstået at jeg ikke skla betale for det men kan de i princippet ikke se hvor mange vi er på?

Nej, de kan ikke se en flyvende fis. Det eneste de kan se er aktivitet på din externe IP. De kan ikke se om det går til én eller flere PC´ere på dit interne net. Det sørger din router for at holde styre på.

Stofa er bare nogle hustlere ;)

22

søndag, 19. februar 2006, 14:54

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Jeg har godt forstået at jeg ikke skla betale for det men kan de i princippet ikke se hvor mange vi er på?

Nej, de kan ikke se en flyvende fis. Det eneste de kan se er aktivitet på din externe IP. De kan ikke se om det går til én eller flere PC´ere på dit interne net. Det sørger din router for at holde styre på.

Stofa er bare nogle hustlere ;)

Hos tele2 gir man da os 2-3,- kr for hver ekstra obkobling (IP)

23

mandag, 20. februar 2006, 01:39

Citeret

Pt. er det en af disse jeg ser på:
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=…=25&Submit.y=15
1# Hvilken en er bedst?
2# Hvad er forskellen?
3# Er det et godt valg?
4# Ville jeg så kunne sætte printer og USB-HDD til så jeg kan printe og have 250gb server trådløst i hele huset?

Hvis JA!

5# Kan jeg så gøre sådan at det kun er en mappe som hele huset deler, og resten er mit private? (Det er jo min HDD, og har kun 60gb i min laptop)
6# Når der bliver hentet ting fra harddisken vil det vel trække fra vores ''Trådløse Lan'' eller hvad?
7# Og vil dette ''Trådløse'' lan langsomgøre vores internet?
8# Er en router = switch + accespoint? (Eller er der fordele / Ulemper)
9#Hvad gør de routere med 2 antenner?

Come on TWEAKERS!! Go for it.

24

mandag, 20. februar 2006, 16:13

Hvad skal jeg bruge de store porte til?

http://images.google.dk/imgres?imgurl=ht…6lr%3D%26sa%3DN

Edit: Link fix.

Edit: Link fix 2

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "HuleFanden" (20.02.2006, 16:15)

25

mandag, 20. februar 2006, 16:14

Citeret

1# Hvilken en er bedst?
2# Hvad er forskellen?
3# Er det et godt valg?
4# Ville jeg så kunne sætte printer og USB-HDD til så jeg kan printe og have 250gb server trådløst i hele huset?

Hvis JA!

5# Kan jeg så gøre sådan at det kun er en mappe som hele huset deler, og resten er mit private? (Det er jo min HDD, og har kun 60gb i min laptop)
6# Når der bliver hentet ting fra harddisken vil det vel trække fra vores ''Trådløse Lan'' eller hvad?

1. Tja, har kigget på D-LINK´s website, så er kan jeg sgu ikke finde "AirPlus XtremeG+ DI-824VUP+" ... men kun D-Link DI 824VUP+

2. Tror de er ens. Det kan være forhandlerne og/eller EDBpriser der har lavet en lille fejl. Fandt dette "billede" på siden hvor D-LINK har deres DI 824VUP+ :

www.dlink.co.uk/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFC…s7g2KDmKkYTtOM=

www.dlink.com.sg/products/?pid=274

3. Den lader til at være fin. Det eneste man måske lige kunne ønske sig var 1 Gbit og 108 Mbit WLAN, men jo mere man vil have, jo mere koster det somregl også.

4. Printer ja, ikke HDD.

5. Ja, der er ingen problemer med adgangskontrol på "netværks-harddiske". Det letteste hvis du vil have et "LAN-harddisk" (NAS - Network Attached Storage) er jo nok at købe et externt kabinet til formålet der så har ethernet-tilslutning som bare skal i røven på routeren.

Fx.
www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159499
www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92312

En "færdig-lavet" løsning kan naturligvis også fås.

http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=…=16&Submit.y=14

Note :
NAS @ Network Attached Storage
A hard disk storage device that is set up with its own network address rather than being attached directly to the computer that is serving applications or files to a network's users. By using a NAS, both applications and files can be served faster because they are not competing for the same processor resources. The NAS is attached to a local area network (typically, an Ethernet network) and assigned an IP address.

6. Jepper.

7. Om WLAN vil gøre dit internet langsommere ? Hm, kun hvis du har fandens hurtig internet.

8. "router = switch + accespoint" ... Nej.
Der er en del forskelle på en router og en switch. Istedet for at prøve at forklare det helt fra bunden, så kig HER. Har du nogle spørgsmål, så bare fyr løs.

9. Bedre dækning. Generalt set. Kommer også an på hvor kraftig senderen er i dyret. Ofte kan man se det på producenternes website under "Wireless Transmit Power" eller ligende. Som fx på denne router. Det er dog ikke altid det står "let tilgængeligt" uden at man skal kigge diverse PDF-filer igennem med specs.

Vil man fx. have sit hus skal "lyse" op med trådøs dærkning, så kunne man smide sådan en her fætter op på taget. Så er det helt sikkert dækning når man sidder nede i haven ... :))

Man kan dog også forholdsvis let lave sin egen antenne .... som endda kan give et større signal-boost end man måske umiddelbart skulle tro. Men de fleste folk har ikke brug for antenner ud over den/dem der sidder i routeren.

26

mandag, 20. februar 2006, 16:19

Citeret

Citeret

1# Hvilken en er bedst?
2# Hvad er forskellen?
3# Er det et godt valg?

Hvis JA!

1. Tja, har kigget på D-LINK´s website, så er kan jeg sgu ikke finde "AirPlus XtremeG+ DI-824VUP+" ... men kun D-Link DI 824VUP+

2. Tror de er ens. Det kan være forhandlerne og/eller EDBpriser der har lavet en lille fejl. Fandt dette "billede" på siden hvor D-LINK har deres DI 824VUP+ :

www.dlink.co.uk/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFC…s7g2KDmKkYTtOM=

www.dlink.com.sg/products/?pid=274

3. Den lader til at være fin. Det eneste man måske lige kunne ønske sig var 1 Gbit og 108 Mbit WLAN, men jo mere man vil have, jo mere koster det somregl også.

4. Printer ja, ikke HDD.

5. Ja, der er ingen problemer med adgangskontrol på "netværks-harddiske". Det letteste hvis du vil have et "LAN-harddisk" (NAS - Network Attached Storage) er jo nok at købe et externt kabinet til formålet der så har ethernet-tilslutning som bare skal i røven på routeren.

Fx.
www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159499
www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92312

En "færdig-lavet" løsning kan naturligvis også fås.

http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=…=16&Submit.y=14

Note :
NAS @ Network Attached Storage
A hard disk storage device that is set up with its own network address rather than being attached directly to the computer that is serving applications or files to a network's users. By using a NAS, both applications and files can be served faster because they are not competing for the same processor resources. The NAS is attached to a local area network (typically, an Ethernet network) and assigned an IP address.

6. Jepper.

7. Om WLAN vil gøre dit internet langsommere ? Hm, kun hvis du har fandens hurtig internet.

8. "router = switch + accespoint" ... Nej.
Der er en del forskelle på en router og en switch. Istedet for at prøve at forklare det helt fra bunden, så kig HER. Har du nogle spørgsmål, så bare fyr løs.

9. Bedre dækning. Generalt set. Kommer også an på hvor kraftig senderen er i dyret. Ofte kan man se det på producenternes website under "Wireless Transmit Power" eller ligende. Som fx på denne router. Det er dog ikke altid det står "let tilgængeligt" uden at man skal kigge diverse PDF-filer igennem med specs.

Vil man fx. have sit hus skal "lyse" op med trådøs dærkning, så kunne man smide sådan en her fætter op på taget. Så er det helt sikkert dækning når man sidder nede i haven ... :))

Man kan dog også forholdsvis let lave sin egen antenne .... som endda kan give et større signal-boost end man måske umiddelbart skulle tro. Men de fleste folk har ikke brug for antenner ud over den/dem der sidder i routeren.

Hvorfor kan jeg ikke tilslutte min eksterne usb HDD dertil ? :D

27

mandag, 20. februar 2006, 16:23

Citeret

Er ikke 100% på at du ikke kan det, men tror det sgu ikke. Hvis du kunne det, så ville producenterne vel nok ikke kalde det for en USB PRINTERPORT... Der skal nok noget (mere) eletronik til hvis den skal understøtte harddiske på samme måde som en "SAN-box".

28

mandag, 20. februar 2006, 16:32

Citeret

Citeret

Er ikke 100% på at du ikke kan det, men tror det sgu ikke. Hvis du kunne det, så ville producenterne vel nok ikke kalde det for en USB PRINTERPORT... Der skal nok noget (mere) eletronik til hvis den skal understøtte harddiske på samme måde som en "SAN-box".

Kan du give et bud på en med USB - HDD Mulighed.

Hvor stor hastighed lan har den jeg linker til ?

Kan ikke finde D-link DK telefon nummer.

Ringede til Midtdata.dk, de siger at jeg sagtens kan tilslutte en USB HDD i stedet?

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "HuleFanden" (20.02.2006, 16:42)

29

mandag, 20. februar 2006, 16:44

Citeret

Næ. Tror du skal hen og købe en god router og en god "SAN/NAS-box". Det er vel også til at overleve.

Faldt lige over denne SAN-endhed på EDBpriser da jeg sad og kukkelurede lidt

www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=152207
anmeldelser :
www.edbpriser.dk/Review.asp?Kind=0&ID=32076
www.tomsnetworking.com/Reviews-226-ProdID-SC101.php

Kunne være meget nice med sådan en med to harddiske i der kører RAID-1 til backup (osv) :))

Citeret

Hvor mange Gbit lan.

Huh ?

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (20.02.2006, 16:50)

30

mandag, 20. februar 2006, 16:44

Citeret

Citeret

Næ. Tror du skal hen og købe en god router og en god "SAN/NAS-box". Det er vel også til at overleve.

Faldt lige over denne SAN-endhed på EDBpriser da jeg sad og kukkelurede lidt

www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=152207
anmeldelse : www.edbpriser.dk/Review.asp?Kind=0&ID=32076

Kunne være meget nice med sådan en med to harddiske i der kører RAID-1 til backup (osv) :))

Citeret

Hvor mange Gbit lan.

Huh ?

Har edit i posten oven over.

Læs der :D

31

mandag, 20. februar 2006, 16:49

Citeret

Hvor stor hastighed lan har den jeg linker til ?

Det er vist
100 Mbit LAN
54 Mbit WLAN
... så vidt jeg lige husker.

Citeret

Kan ikke finde D-link DK telefon nummer.

Bah ...

http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9ChptNKIC4A…bYqOpImMq5i7g==

De ligger lige ved siden af hvor jeg bor næsten ... :))

Citeret

Ringede til Midtdata.dk, de siger at jeg sagtens kan tilslutte en USB HDD i stedet?

Okey, men hvis de siger det, så er det jo forhåbenligt rigtigt.

32

mandag, 20. februar 2006, 16:55

Daaah. De har lukket.

Okay, lad os sige den kan bruge HDD'er via usb..

Hvordan gør jeg mapper private derpå?

Altså så der kun er 1 mappe til alle på netværket..

Alle mine private ting ligger jo derpå.

De der andre porte der er på det billede jeg postede før, de der store porte, hvad er de til?

33

mandag, 20. februar 2006, 17:02

Citeret

Daaah. De har lukket.

Heh... Det er jo også fredag .... Øhm mandag ... :))

Citeret

Godt spørgsmål. Ved jo ikke hvordan det virker. Det gør Midtdata jo ...

Men hvis harddisken popper op som et netværksdrev som de vel påstår, så kan du jo vel sørge for at kun bestemte brugere har adgang til diverse ting og sager.

Citeret

De der andre porte der er på det billede jeg postede før, de der store porte, hvad er de til?

Ikke en flyvende fis sikkert. Det er en COM-port og en "gammeldags" LPT-printerport.

34

mandag, 20. februar 2006, 17:09

Citeret

Citeret

Daaah. De har lukket.

Heh... Det er jo også fredag .... Øhm mandag ... :))

Citeret

Godt spørgsmål. Ved jo ikke hvordan det virker. Det gør Midtdata jo ...

Men hvis harddisken popper op som et netværksdrev som de vel påstår, så kan du jo vel sørge for at kun bestemte brugere har adgang til diverse ting og sager.

Citeret

Ikke en flyvende fis sikkert. Det er en COM-port og en "gammeldags" LPT-printerport.

Kan jeg ikke bare putte alle mine ting ind i en folder og sætte kode på ??

OG lave en mappe uden kode?

35

mandag, 20. februar 2006, 18:07

Nogle ting siger at jeg kan bruge hdd på routeren andre siger nej.

NOGLE Der kan gøre det 100% klart?

36

tirsdag, 21. februar 2006, 17:43

Man kan ikke koble min usb hdd på. Desværre.

Dog skriver Midt Data at bla. LaCie har lavet nogle hdds der kan plugges direkte i en normal router.

Kan jeg så ikke få en USB <-> Netstik omformer? (Så ledes at jeg ikke skal købe en ekstern mere)

GrillRotten (og alle andre kloge :))) --> Jeg har et accespoint, og kan ikke se hvorfor det er jeg skal have en router. Kan du prøve at uddybe, jeg har læst lidt på den side du linkede til.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "HuleFanden" (21.02.2006, 17:55)

37

tirsdag, 21. februar 2006, 19:06

Citeret

heh, så fik jeg ret alligevel ... :9xo

Citeret

Dog skriver Midt Data at bla. LaCie har lavet nogle hdds der kan plugges direkte i en normal router.

Ja, så er vi tilbage til de der SAN/NAS-kabinetter.

Citeret

Kan jeg så ikke få en USB <-> Netstik omformer? (Så ledes at jeg ikke skal købe en ekstern mere)

dunno. Men faldt over den her router hos Netgear

Directly Attach Your External USB Drive or Memory Stick
With NETGEAR's 108 Mbps Wireless Storage Router you can have convenient access to your media and other files wherever you go. Just attach a USB hard disk drive or memory stick to your router and store all your files from any computer on your home network. From then on, you can remotely access your MP3s, photos and other stored files on the USB disk or memory stick from any wireless LAN notebook or desktop PC in your home or office, and from any web-connected PC away from your home or office. Wherever you are, you can seamlessly share files with your friends and family members by using the familiar Windows click commands, "File>Open" and "File>Save As" or by using the "drag-and-drop" icon method. And wherever you are, you can easily retrieve or save files to your router-attached disk drive by simply clicking on a remote file access icon on your PC desktop screen.

www.netgear.com/products/details/WGT634U.php
www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=183137

Citeret

GrillRotten (og alle andre kloge :))) --> Jeg har et accespoint, og kan ikke se hvorfor det er jeg skal have en router. Kan du prøve at uddybe, jeg har læst lidt på den side du linkede til.

Hvordan forbinder du til internettet nu ? Hvor mange computere har du ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Router

38

tirsdag, 21. februar 2006, 19:15

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

With NETGEAR's 108 Mbps Wireless Storage Router you can have convenient access to your media and other files wherever you go. Just attach a USB hard disk drive or memory stick to your router and store all your files from any computer on your home network. From then on, you can remotely access your MP3s, photos and other stored files on the USB disk or memory stick from any wireless LAN notebook or desktop PC in your home or office, and from any web-connected PC away from your home or office. Wherever you are, you can seamlessly share files with your friends and family members by using the familiar Windows click commands, "File>Open" and "File>Save As" or by using the "drag-and-drop" icon method. And wherever you are, you can easily retrieve or save files to your router-attached disk drive by simply clicking on a remote file access icon on your PC desktop screen.

Citeret

Jeg har et accespoint, som standart er min 6515WD tilsuttet også har resten af huset en fælles comp..

Den ser satme fed ud, kan den alt det der vi snakkede om?

Kan du anbefale den? er det kvalitet? :D

http://buy.overstock.com/images/products/L1134910.jpg

Hvor hurtigt lan ? :D

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "HuleFanden" (21.02.2006, 19:20)

39

onsdag, 22. februar 2006, 07:58

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Jeg har et accespoint, som standart er min 6515WD tilsuttet også har resten af huset en fælles comp..

Den ser satme fed ud, kan den alt det der vi snakkede om?

Kan du anbefale den? er det kvalitet? :D

http://buy.overstock.com/images/products/L1134910.jpg

Hvor hurtigt lan ? :D

:))

Det hvor du linker til viser de en printer der bliver tilsluttet via netstik ? :ph34r:

Hvorfor?

Kan man evt købe en USB hub og få flere ind/ud gange til usb routeren?

Har i effaringere med PixMANIA? Hvilket nationalitet er de? Har nogle prøvet deres RMA?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "HuleFanden" (22.02.2006, 12:38)

40

onsdag, 22. februar 2006, 15:25

Citeret

:))

Det hvor du linker til viser de en printer der bliver tilsluttet via netstik ? :ph34r:

Hvorfor?

Kan man evt købe en USB hub og få flere ind/ud gange til usb routeren?

Har i effaringere med PixMANIA? Hvilket nationalitet er de? Har nogle prøvet deres RMA?

Skader ikke at undersøge det lidt selv ... ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.