Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 15. februar 2006, 17:45

God ferie tweakers.

Jeg ved godt det ikke er første gang jeg spørger om routere, men jeg skal simpelhen have lavet en beslutning nu. Jeg skal have 4 porte og trådløsmulighed. Routeren må gerne være let at sætte op, USB kunne være meget fedt men hvordan ville det funkere hvis den eksterne harddisk blev sluttet til der, ville jeg så kunne se alle mine film osv. over alt i huset? Ville det belaste netværket meget? eller kun det trådløse ''lan'' når jeg ser/henter ting derfra? Evt belaster det min netforbindelse?
Da der på den harddisk ligger private ting ville jeg så kunne ændre på om f.eks. min lillebror kan pille og se ting på den harddisk og evt ville det være muligt at lave kun en mappe der er tilgængelig for andre end mig?
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=…=25&Submit.y=15

Denne har USB også men er den et godt valg?
De routere der har 2 antenner er det sådan at hvis den pågældene computer mister forbindelsen på den ene kan den køre videre på den anden?
Jeg har nu et gammelt D-Link Accespoint, ville det være det samme som en Router hvis jeg købte en switch?

Bare kom med en masse godt input, ved godt nogle allerede har hjulpet og postet men det er godt forvirrende. :cheers:

2

onsdag, 15. februar 2006, 18:17

Hvilken prisklasse vil du op i ?

3

onsdag, 15. februar 2006, 18:21

Citeret

Originally posted by Aerial
Hvilken prisklasse vil du op i ?

Oh ja min fejl.

700 ca. -/+ 100 Men smid jeres bud så bliver det taget op til overvejelse.

4

onsdag, 15. februar 2006, 18:32

I den prisklasse skal det nok enten være en NETGEAR eller en Linksys router du skal kigge efter. Hvis du vil have det ultimative inden for trådløs router, så skal du nok vælge 3Com, men den koster også derefter desværre. Men som sagt, til de penge vil en NETGEAR eller Linksys router kunne klare opgaven.

Edit: Jeg har selv en NETGEAR WGT624 router, og den har ikke svigtet mig endnu.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Expendable" (15.02.2006, 18:34)

5

onsdag, 15. februar 2006, 18:44

Citeret

Originally posted by Expendable
I den prisklasse skal det nok enten være en NETGEAR eller en Linksys router du skal kigge efter. Hvis du vil have det ultimative inden for trådløs router, så skal du nok vælge 3Com, men den koster også derefter desværre. Men som sagt, til de penge vil en NETGEAR eller Linksys router kunne klare opgaven.

Okay men jeg er meget lun på USB ideen og så vidt jeg kan se er D-link det eneste i den klasse der kan tilbyde USB. Er det ikke kvali? Det er hvad jeg har hørt.

6

onsdag, 15. februar 2006, 18:52

Citeret

Originally posted by HuleFanden

Citeret

Okay men jeg er meget lun på USB ideen og så vidt jeg kan se er D-link det eneste i den klasse der kan tilbyde USB. Er det ikke kvali? Det er hvad jeg har hørt.

OK. Jeg ved ikke helt hvordan løsningen med USB virker, men hvis du har læst diverse tests/anmeldelser, som alle siger god for den, så tror jeg ikke, at du kan gå helt galt i byen. :D

7

onsdag, 15. februar 2006, 19:01

Citeret

Citeret

Citeret

OK. Jeg ved ikke helt hvordan løsningen med USB virker, men hvis du har læst diverse tests/anmeldelser, som alle siger god for den, så tror jeg ikke, at du kan gå helt galt i byen. :D

Det var os min tanke, men jeg vil gerne have resposn herinde fra..

Alle er stadig velkomne med inputs. :)

8

torsdag, 16. februar 2006, 01:33

Alle computere har WinXP Home, kommer det til at betyde noget?

9

fredag, 17. februar 2006, 23:34

Er der nogle der kan hjælpe mig?
Den jeg linker til først er den god eller betaler jeg mest for usb muligheden?
Hvor mange USB Porte? (Kan jeg uddvide dem med en hub?)
Kan jeg hvis jeg smider min eksterne hdd på gøre sådan at jeg kan lave et drev ''offenligt'' på netværket og resten kun til mig?

Jeg ville blive meget glad hvis i ville hjælpe mig med mine spørgsmål! (Alle de andre jeg også har skrevet her i tråden, Men kom bare med inputs.)

10

fredag, 17. februar 2006, 23:48

Asus WL-500G og Asus WL-500G Deluxe har hhv. 1 og 2 USB porte og holder sig begge under 700 kr.

11

lørdag, 18. februar 2006, 00:04

http://www.agen.cz/att/6/N/0/php6N03gE_200.jpg

Vil gerne have 2 usb hvis det er!

Men kan ikke finde den?

Asus er det kvali?

12

lørdag, 18. februar 2006, 00:08

Citeret

Men kan ikke finde den?

Asus er det kvali?

Det kommer lidt an på hvem du spørger, og alt efter hvilke erfaringer de har med Asus, men jeg vil hellere have Asus, end jeg vil købe et no-name brand. :D Hvis du kigger i min sig, vil du se at jeg er tilhænger af Asus. ;)

13

lørdag, 18. februar 2006, 00:16

Citeret

Citeret

Men kan ikke finde den?

Asus er det kvali?

Det kommer lidt an på hvem du spørger, og alt efter hvilke erfaringer de har med Asus, men jeg vil hellere have Asus, end jeg vil købe et no-name brand. :D Hvis du kigger i min sig, vil du se at jeg er tilhænger af Asus. ;)

Ok, jeg har man ubesvarede spg..
Hjælp :))

15

lørdag, 18. februar 2006, 00:42

Citeret

Spørg løs. :D

Læs indlednings posten + flere :D

Men kan godt stille spørgsmål op hvis det gør det lettere!

16

lørdag, 18. februar 2006, 00:45

Citeret

Citeret

Spørg løs. :D

Læs indlednings posten + flere :D

Men kan godt stille spørgsmål op hvis det gør det lettere!

Ohh, he he, troede du spurgte mig om hjælp mht. Asus. :D Sorry. :))

17

lørdag, 18. februar 2006, 11:03

Der er et par stykker der sidder med en ASUS router herinde. Gå tilbage i de tidligere tråde, så kan du se hvem det er.

18

lørdag, 18. februar 2006, 11:36

Pt. er det en af disse jeg ser på:
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=…=25&Submit.y=15
1# Hvilken en er bedst?
2# Hvad er forskellen?
3# Er det et godt valg?
4# Ville jeg så kunne sætte printer og USB-HDD til så jeg kan printe og have 250gb server trådløst i hele huset?

Hvis JA!

5# Kan jeg så gøre sådan at det kun er en mappe som hele huset deler, og resten er mit private? (Det er jo min HDD, og har kun 60gb i min laptop)
6# Når der bliver hentet ting fra harddisken vil det vel trække fra vores ''Trådløse Lan'' eller hvad?
7# Og vil dette ''Trådløse'' lan langsomgøre vores internet?
8# Er en router = switch + accespoint? (Eller er der fordele / Ulemper)
9#Hvad gør de routere med 2 antenner?

19

lørdag, 18. februar 2006, 11:52

Jeg skal have stofanet..

Når de reklamere med familie opkobling: http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=21

Jeg har godt forstået at jeg ikke skla betale for det men kan de i princippet ikke se hvor mange vi er på?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.