Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 14. februar 2006, 06:09

Hej

jeg har et problem med mine hd

har et sys der starter op på SATA med sys og en ATA hd som lager
men hvis jeg smider en hd mere på ata loader den det gamle sys som ligger på den ata hd
og hvis jeg smider en hd på ata uden sys skriver den at der mangler et sys
jeg har prøvet at smide dem som master og slave på ata 1-2 det er det samme
hvad sker der og hvad kan jeg gøre :ohmy:

Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

2

tirsdag, 14. februar 2006, 08:34

Det der sker er at BIOS prøver at boote fra din ATA disk, men da der ikke er installeret noget OS der, kan den ikke boote..
Du skal ind i BIOS og sætte Din SATA disk til at boote først:)

Dennis Hansen, dehan.dk

3

tirsdag, 14. februar 2006, 11:43

og sandsyneligvis har den smidt NTLDR og visse boot filer på din ata disk...så du skal installere OS forfra......og UDEN at have andre hdd sat til mens du gør det.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

4

tirsdag, 14. februar 2006, 15:45

Hej, det er nu ikke samme problem som jeg har, men jeg har kun ca. halvdelen af min lagerplads på men SATA 250GB harddisk, har fået af vide at jeg skulle installere SP2, men hvis jeg nu ikk har mulighed for det, er der så nogle andre ting jeg kan gøre ? :)

CPU: Phenom 9950 BE
GFX: Radeon 4850 512mb
MB: ASUS M3N72-D
HD:2x Maxtor 500GB SATA
Srøm: 500W Q-tec
RAM: 2x Corsair 2048mb 1066

5

tirsdag, 14. februar 2006, 18:38

Citeret

Originally posted by DeH
Det der sker er at BIOS prøver at boote fra din ATA disk, men da der ikke er installeret noget OS der, kan den ikke boote..
Du skal ind i BIOS og sætte Din SATA disk til at boote først:)

den booter fint op på min sata disk også når jeg har min ata lager disk sat til
men når jeg vil have en ata disk mere på så går der koks i det
også selv om jeg sætter den som slave på ata port 2

det ender nok med at jeg må op i rode værelset og samle en gammel com så jeg kan se hvad der ligger på de diske

6

tirsdag, 14. februar 2006, 18:41

er du sikker på den i BIOS står til og starte op på SATA HD, os efter du har smidt den extra IDE HD i????

For mener nemlig og have oplevet den ændrede boot rækkefølgen på min com engang da jeg smed nogen extra HDs i....

P.O.L.I.T.I = Prostituerede Overvægtige Lorte Impotente Tudegrimme Idioter

7

tirsdag, 14. februar 2006, 19:57

Citeret

Originally posted by Corner
Hej, det er nu ikke samme problem som jeg har, men jeg har kun ca. halvdelen af min lagerplads på men SATA 250GB harddisk, har fået af vide at jeg skulle installere SP2, men hvis jeg nu ikk har mulighed for det, er der så nogle andre ting jeg kan gøre ? :)

nej....du skal have sp2 og så derefter kan du finde den overskydende plads som du så skal formatere og oprette en partition på......

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

8

tirsdag, 14. februar 2006, 20:22

så fik jeg det til at virke ved at sætte første boot til scsi som før stod til floppy
kan ikke vælge sata . kun hd 0-3 . usb . lan . scsi . floppy

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.