X1900 rygterne der løber er også interessante, hvis ydelsen er ok med 256MB ram og den evt. reducerede standard gpu core hastighed, så kunne det også være et spændende kort, hvis man kan OC det op på hastigheder som alm. X1900XT.
Kunne godt spotte det som et potentielt best buy, til dem som ikke bruger andet end opløsninger på 1280x1024 på deres fladskærme.
Originally posted by Sajmon
Når man har 2 GB ram, kan man køre helt uden swap - forudsat man får justeret windows til det.
Min personlige erfaring, er så at det ikke giver noget at smide swap på en anden fysisk disk, i disse tider. Dengang med P3 og sløve HD controllere og diske, var der en ide i det - idag er det sq ligemeget.
har rodet lidt med det over på skolen når jeg har kedet mig, og synes virkelig det gjorde en forskel da jeg fik smidt swappen over på en anden scsi disk, skal dog lige siges at der kun sider 256mb ram i pc'en så det er nok også derfor man kan kunne mærke forskellen. har dog ikke prøvet p min egen spand....
Ville nok vælge et osse vælge amd men bundkortet sku have FULD pci-e x32 understøttelse
SØGER OPTERON 185 til s. 939
Dont hate tha playa, hate tha game
CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
PSU: 450watt, 14A på 12'ern
CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A
Ja der er jo mange meninger om hvad det skal være AMD eller Intel, jeg må indrømme at det Intel setup bliver mere og mere spændende.... Nogen der ved noget om Intel snart står til at skifte til nyt socket lige som AMD ?? eller om det først bliver til næste år eller noget....
Når man OCér Intel så er det vel bare og hæve FSB ?
Overvejer måske enda at smide 4GB ram i især hvis i siger at Value rammene er næsten lige så gode som de noget dyrer Corsair er...
Intel Core2Duo E8400
Asus P5E - Deluxe
Corsair XMS2 4GB PC6400CL4
XFX ATI Radeon 4890/1024gddr5 X2
Seagate 500gb / 32mb SATA2
OZC 850W
Scythe Ninja +
Zalman GS1000 Black
Asus 24" TFT
4GB er total overkill.... meget dumt synes jeg IMO, ja bare hæv FSB og se hvor hurtigt rammene kører.... der er ingen HTT du skal passe på
CM HAF X 3 x 200mm + 3 x 120mm fans - Intel 2600k@4.4 1,25 vcore watercooled - 16GB Crucial ELITE ram - 430W Thermaltake SMART PSU - 2 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition. System bruger 70W idle i windows. 200w i load i spil.
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "hot_fifty" (15.02.2006, 00:22)
til gengæld mister man en del ydelse hvis rammene ikke kan følge med op...såvidt jeg er orienteret....og dualcoren kræver ret god køling omend den ikke er så varm som 8xx serien....vil anbefale vandkøling hvi sman alligevel er deroppe og spendere
om 4 gb ram er nødvendigt, tvivler jeg også lidt på, men har man råd skader det da ikke
Originally posted by Fragman
til gengæld mister man en del ydelse hvis rammene ikke kan følge med op...såvidt jeg er orienteret....og dualcoren kræver ret god køling omend den ikke er så varm som 8xx serien....vil anbefale vandkøling hvi sman alligevel er deroppe og spendere
om 4 gb ram er nødvendigt, tvivler jeg også lidt på, men har man råd skader det da ikke
Hmm nu skriver du vandkøling, og det er lige netop det jeg ikke vil..damn det er ikke nemt, jeg tror begge systemer ville være gode omend er jeg lidt bange for at den Intel skal have noget seriøs OC for at yde godt og hvis det kraver vandkøling eller larmene luftkøling ja så siger jeg stop, jeg ønsker mig en PC som kan yde godt men være nogenlunde lydsvag, at det så koste lidt ekstra penge via AMD ja så må det blive sådan...
Intel Core2Duo E8400
Asus P5E - Deluxe
Corsair XMS2 4GB PC6400CL4
XFX ATI Radeon 4890/1024gddr5 X2
Seagate 500gb / 32mb SATA2
OZC 850W
Scythe Ninja +
Zalman GS1000 Black
Asus 24" TFT