1

søndag, 12. februar 2006, 21:45

Hej
Jeg håber at i kan hjælpe.
Jeg skal have en ny pc til især billedbehandling, og vil høre om i kan komme med nogle gode råd.
Hilsen Jan

2

søndag, 12. februar 2006, 21:47

den skal i hvert fald have mindst 512 mb RAM, ellers tager det en helvedes tid at loade de programmer.

Deruover må den helst ikke have onboard grfikkort

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

3

søndag, 12. februar 2006, 21:51

min 1 gb ram og en dual core cpu som Athlon64 X2 4200+ er klart at anbefale:)

Dennis Hansen, dehan.dk

4

mandag, 13. februar 2006, 08:10

Hvilken slags billedbehandling?

råt 3D arbejde i f.eks. solid eller photoshop billedbehandling ?

Syns jeg har hørt en bette fugl synge om, at intel + en go spandfuld ram skulle være bedst til det hårde, hvor det vel næsten kan være 'ligemeget' hvilken cpu du har til det lette.

5

mandag, 13. februar 2006, 08:20

Hej

Nu ved jeg jo ikke om du har et stramt budget, men ved billedbehandling er ram meget vigtigt. Så som minimum skal der være 1 gb ram og gerne mere.

En kraftig CPU er også at foretrække. Nu har jeg ikke så meget tjek på denne del men jeg kunne forestille mig at en 64 bit cpu sammen med 64 bit styresystem (når de kommer) vil give rigtig god ydelse.

Derimod betyder det ikke så meget om du har et brølende 3D kort. Hvis computeren ikke skal bruges til spil men kun til billedbehandling (samt kontorarbejde o.lign.) vil et Matrox grafikkort være at foretrække.

Skærmen er meget vigtig. LaCie, Nec og Eizo retter mange af deres skærme mod grafikere. 2 gode bud vil være:

LaCie Photon 20Vision II
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126622

LG L2010T
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=169434

Ham der har skrevet bedømmelse til LG-skærmen (Jakob Dam Knudsen) er, som han skriver, grafiker og jeg har snakket nogle gange med ham på fotokritik.dk. Han har temmelig godt styr på tingene så hans ord mener jeg man sagtens kan tage for gode varer (i modsætning til mange andre bedømmelser på EDBPriser.dk).

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.