Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 8. februar 2006, 20:47

Jeg slukkede min computer en aften, dagen efter om eftermiddagen ville jeg tænde den, men der kom ikke noget op på skærmen.
Nå jeg testede den på en anden skærm men samme resultat. Så var jeg jo overbevidst om at gfx var futtet af så det sendte jeg til RMA, men fik det tilbage og fik afvide at der igen fejl var. Så kørte jeg memtest på mine ram i en anden maskine, så heller ikke rammene. Så måtte det være mit bundkort Asus A8N det sendte jeg til RMA, men heller ikke noget problem der. Så tænkte jeg at det nok var en virus så jeg formaterede. Men det hjalp heller ikke.
Nu her i aftes fandt jeg så ud af at jeg kan Ressette cmos/bios også kommer der noget op på skærmen. Men så hvis jeg slukker den og tænder igen et par min. efter kommer der heller ikke noget op. Altså jeg skal Restte CMOS/Bios hvergang hvis jeg skal have noget signal på skærmen.
Det samme bundkort Asus A8N havde jeg samlet en computer til en ven med, den laver præsis det samme pjat.
Har i nogle foreslag?

Skal i øvrigt siges at ALT starter op men bare ingen signal på skærmen.

Fik også SHG til at bios update.

EDIT: Har skiftet biosbattri

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "celfa" (08.02.2006, 20:51)

2

onsdag, 8. februar 2006, 20:50

er ikke sikker, men kunne forestille mig at batteriet er død?

Hvilken system har du?

3

onsdag, 8. februar 2006, 20:54

Bios battri er skiftet.

Det er det system der er i min sig.
Det har jo kørt fint i 6-7 måneder..

Samme nummer lavede bundkortet med et 7800GTX 2x1gb OCZ, Tagan 780, AMD 64 3700+ SD som også er 6-7 månedere gammelt..

4

torsdag, 9. februar 2006, 12:18

lyder lidt som om der enten er noget galt med selve BIOS chippen, eller at der er noget galt med batteriet, selvom du har skiftet det. Det virker som om at det er sættes ind i BIOS ikke bliver gemt ordentligt.

prøv at køre en "charge run" hvor man har computeren kørende i ca. 12-24 timer uden at den laver noget, prøv derefter at slukke for computeren og vent i ert stykke tid, og se om den booter normalt.

5

mandag, 3. oktober 2011, 22:32

har lige postet et indlæg med samme problem, køre med 2 gtx 560 ti sli. har haft nogle problemer med mine kort blev for varme, så en dag besluttede jeg mig for at skifte om på grafikkortene, så det nederste kom øverst og omvendt, efter det ville jeg starte computeren igen og kunne se i nvidia kontrol panel at computeren ikke registrerede GPU2. jeg slukkede computeren og tjekkede dem individuelt, computeren ville ikke starte op med den gpu computeren ikek ville registrere men ville gerne starte op med det andet, så tænkte det helt sikkert var færdigt. så her lørdags afleverede jeg det ved Proshop. de har i dag ringet og sagt kortet IKK fejler noget. hmmm så håber bare det fordi jeg lavede en dumme fejl som ikke at sætte strømkablet ordentligt til eller lign. Har godt nok ikek overskud til hvis en af a mine andre komponenter er færdige..

6

mandag, 3. oktober 2011, 22:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pal
har lige postet et indlæg med samme problem, køre med 2 gtx 560 ti sli. har haft nogle problemer med mine kort blev for varme, så en dag besluttede jeg mig for at skifte om på grafikkortene, så det nederste kom øverst og omvendt, efter det ville jeg starte computeren igen og kunne se i nvidia kontrol panel at computeren ikke registrerede GPU2. jeg slukkede computeren og tjekkede dem individuelt, computeren ville ikke starte op med den gpu computeren ikek ville registrere men ville gerne starte op med det andet, så tænkte det helt sikkert var færdigt. så her lørdags afleverede jeg det ved Proshop. de har i dag ringet og sagt kortet IKK fejler noget. hmmm så håber bare det fordi jeg lavede en dumme fejl som ikke at sætte strømkablet ordentligt til eller lign. Har godt nok ikek overskud til hvis en af a mine andre komponenter er færdige..

Tråden er fra 2006, tjek lige næste gang ;)

Seneste tests og artikler

0

CM Storm Resonar In-ear Gaming Headset

Hvis du tilbringer megen af di
Læs Mere

1

Xtrfy XG1-R LED mekanisk gamer tastatur

Det kan være svært for produce
Læs Mere

3

Sapphire Radeon R9 290 Tri-X 4 GB

Vi skal i dag se lidt på et Ra
Læs Mere

0

Corsair Graphite 380T

Vi skal i denne test tage et k
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Flere NVIDIA GeForce GTX 980 informationer

NVIDIAs næste high end grafikk
Læs Mere

0

Nyt In Win D-Frame Mini kabinet

In Win har lanceret deres nye
Læs Mere

0

Første trailer til The Hunger Games - Mockingjay Del 1

Første trailer til den tredje
Læs Mere

0

Masser af billeder af NVIDIA GeForce GTX 980

Der er dukket mere end en hånd
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.