1

torsdag, 2. februar 2006, 17:09

Jeg har nu været ud og købe mig et S-VHS stik der stikkes i et Scart-stik og puttes i fjernsynet, også mit grafikkort i den anden ende.

Den har vist samme billede fra PC'en vha. "Klon" under Nvidia driverinstillinger, men!. Der er ikke farver på skærmbilledet på TV'et!

Det andet problem er at der er en skifter på SCART-stikket så jeg kan skifte mellem IN og OUT. Jeg ville vildt gerne se fjernsyn på min Computerskærm. Hvordan kan jeg gøre det muligt? Skal man have et specielt program?

En der ved hvordan jeg løser de to problemer?

2

torsdag, 2. februar 2006, 17:14

Grunden til at der ikke er farve på signalet KAN være kablet. Hvis der evt. fulgte en lille stump ledning med, som du ikke har brugt, så skal den lige sættes til, da det godt kan løse dit problem.

Det er fordi de billige kabler tit er for ringe i kvalitet, og derfor bruger det ekstra stykke ledning som signal forstærker. Jeg har nemlig selv et af de billige kabler, men da jeg har S-video i fjernsynet, så slipper jeg for at bruge scart stik og det der irriterende ekstra stykke kabel.

Knappen på scart stikket skal stå på IN.

Hvis du vil se TV på PC'en, så ska du desværre ud og købe et TV/Radio tuner kort, og smække i dyret.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Expendable" (02.02.2006, 17:15)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.