Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 25. januar 2006, 18:38

Hej,

Jeg sidder til daglig, i forbindelse med mit arbejde, og bruge en masse timer foran skærmen og desværre ved et larmende monster af en computer.

Tiden er kommet til at starte fra scratch og bygge en ny, lydløs 'puter.

Det kunne derfor være perfekt hvis der var nogle der havde nogle erfaringer med at købe lydløst (eller i det mindste lydsvagt) hardware.

Jeg skal både bruge et nyt kabinet, strøm forsyning, harddisk og muligvis et nyt grafikkort.

Tilbage har jeg så:

CPU: Pentium 4 2,8 512Kb
CPU COOLER: NorthQ 3312 Giant UFO
MB: Asrock-P4S55FX, FSB800, DDR400DXD
RAM: 512 DDR 3200/400
GFX: GForce, FX5600 - 256MB

Jeg ved ikke om noget af det også skal udskiftes, men det ville selvfølgeligt være oplagt nu når jeg alligevel skal opgradere. På den anden siden er det lige nu vigtigere for mig med en stille computer end en hurtigere.

Alle forslag er meget velkomne.

Cheers
bjawnie

2

onsdag, 25. januar 2006, 18:42

Citeret

Originally posted by bjawnie
Hej,

Jeg sidder til daglig, i forbindelse med mit arbejde, og bruge en masse timer foran skærmen og desværre ved et larmende monster af en computer.

Det kunne derfor være perfekt hvis der var nogle der havde nogle erfaringer med at købe lydløst (eller i det mindste lydsvagt) hardware.

Jeg skal både bruge et nyt kabinet, strøm forsyning, harddisk og muligvis et nyt grafikkort.

Tilbage har jeg så:

Jeg ved ikke om noget af det også skal udskiftes, men det ville selvfølgeligt være oplagt nu når jeg alligevel skal opgradere. På den anden siden er det lige nu vigtigere for mig med en stille computer end en hurtigere.

Cheers
bjawnie

Jeg er ked af at sige det men de mest lydsvage computere er Dell's færdiglavede systemer som er pisse dyre.
Ellers kunne du finde ud af hvad de bruger og så købe noget lignende.

Whenever I’m about to do something,
I think “would an idiot do that?” and if they would,
I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

3

onsdag, 25. januar 2006, 18:43

Citeret

Originally posted by Aagaard1000

Citeret

Hej,

Tilbage har jeg så:

Cheers
bjawnie

Jeg er ked af at sige det men de mest lydsvage computere er Dell's færdiglavede systemer som er pisse dyre.
Ellers kunne du finde ud af hvad de bruger og så købe noget lignende.

Så køb du din næste PC i fona. ;)

Ja de er lidt dyere end at samle selv, men en meget bedre ide end Fona f.eks.

4

onsdag, 25. januar 2006, 18:46

Passer nu ikke helt! Ingen Dell-maskiner jeg har været i nærheden af er specielt stille.. Men lad det nu ligge. (-:

Denne butik kan hjælpe dig mht at få lyddæmpet dine komponenter, og købe lydsvage kabinetter, psu'er mv.
www.webconsult.dk

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=11887&sid=[/IMG]

5

onsdag, 25. januar 2006, 19:21

Hej,

Tak for linket, det ser lovende ud.

Cheers
bjawnie

6

onsdag, 25. januar 2006, 19:26

Hvis du køber noget fra dell eller andet slår dig ihjel:)) Synes det er vilde overpriser. Nu ved jeg selvfølgelig ikk hvad du bruger din computer til, MEN det man kan købe ting på edbpriser.dk og der kan du altså godt få lydløse kølere og lyddæmpnings måtter! Men hvor mange penge har du til rådighed? Og hvad bruger du din computer til generelt? Så kan jeg da lige komme med nogle forslag!

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

7

onsdag, 25. januar 2006, 19:32

Hej

Jeg bruger næsten udelukkende min computer til webudvikling, mne også til noget grafikproduktion. Det er ikke det helt store, men programmer som Adobe Photoshop og Illustrator skal der være plads til.

Prisniveau.. Tja jeg har ikke rigtigt lagt mig fast på noget, men så længe det "kun" er en opdatering indefor en 4000,-

Cheers
bjawnie

8

onsdag, 25. januar 2006, 19:56

Så har jeg sat lidt sammen her:
Asrock dualsata2
Amd 3200
1x Gb Kingston valueram
Asus 6600 med passiv køling
Chill innovation 450
Zalman cnps 9500

Lidt over 4000. Men du kan jo altid tage og sælge nogle af dine dele... Hdd og drev og kabinet har jeg ikk regnet med da regner med du har det. Håber du kan bruge det til noget!

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

9

onsdag, 25. januar 2006, 20:01

Hej,

Tak for hjælpen, men som jeg skrev: "Jeg skal både bruge et nyt kabinet, strøm forsyning, harddisk og muligvis et nyt grafikkort."

Så det er lidt de forkerte dele :)

10

onsdag, 25. januar 2006, 20:01

Citeret

Originally posted by FlowingLil
Asrock dualsata2
Amd 3200
1x Gb Kingston valueram
Chill innovation 450
Zalman cnps 9500

Lidt over 4000. Men du kan jo altid tage og sælge nogle af dine dele... Hdd og drev og kabinet har jeg ikk regnet med da regner med du har det. Håber du kan bruge det til noget!
¨
Jeg ville nu hellere anbefale en Pentium 4 eller Athlon64 X2, da han er webudvikler, ikke gamer:))
Til hans formål er en normal A64'er ikke optimal..

Dennis Hansen, dehan.dk

11

onsdag, 25. januar 2006, 20:12

Citeret

Originally posted by DeH

Citeret

Asrock dualsata2
Amd 3200
1x Gb Kingston valueram
Chill innovation 450
Zalman cnps 9500

¨
Jeg ville nu hellere anbefale en Pentium 4 eller Athlon64 X2, da han er webudvikler, ikke gamer:))
Til hans formål er en normal A64'er ikke optimal..

x2 eller pentium 4 for et budget på 4k?

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

12

onsdag, 25. januar 2006, 20:13

Citeret

Hej,

Tak for hjælpen, men som jeg skrev: "Jeg skal både bruge et nyt kabinet, strøm forsyning, harddisk og muligvis et nyt grafikkort."

Så det er lidt de forkerte dele :)

Det må da sandelig undeskylde men agp grafik kort er race der er ved at uddø! Men kigger da lige på det igen....

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

13

onsdag, 25. januar 2006, 20:30

Rigtig fedt kabinet
geforce 6600gt
Harddisk
Strømforsyning
en lydstille cpukøler
og støjdæmpning

Håber det var bedre:D

EDIT: Må lære at Edite lidt mere 3 posts :O

EDIT linkfix

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "FlowingLil" (25.01.2006, 20:42)

14

onsdag, 25. januar 2006, 20:39

Hej

Tak for svaret. Jeg kigger på det og ser om jeg blev lidt klogere.

15

onsdag, 25. januar 2006, 22:23

ZALMAN VF700-CU

Chill Innovation CP-400P2

Prøv lige at sætte det her i din maskine før du begynder at upgradere... Det burde hjælpe en del, hvis gfx da ikke er passiv kølet..

16

onsdag, 25. januar 2006, 22:27

Citeret

Originally posted by Yilar
ZALMAN VF700-CU

Prøv lige at sætte det her i din maskine før du begynder at upgradere... Det burde hjælpe en del, hvis gfx da ikke er passiv kølet..

Nu er cnps 9500 altså meget bedre end vf700-cu!

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

17

onsdag, 25. januar 2006, 22:29

Hej Yilar,

Kan man være sikker på at den Zalman passer til mit nuværende grafik kort?

Cheers
bjawnie

18

onsdag, 25. januar 2006, 22:32

Citeret

Citeret

Originally posted by Yilar
ZALMAN VF700-CU

Nu er cnps 9500 altså meget bedre end vf700-cu!

Han har allerede en "ok" cpu køler.. Den jeg linker til er en gfx køler...
Den burde passe...

Du kan evt. kigge HER, den siger dog ikke noget om dit asrock kort, men går udfra det er samme slags

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Yilar" (25.01.2006, 22:38)

19

onsdag, 25. januar 2006, 22:36

Hej,

*Cough, cough* ah ja :)

Fedt det kan være det er der jeg skal starte så. Tingene kan jo altid følge med videre til en ny computer.

Cheers
bjawnie

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Striker Platinum GTX 760

ASUS har i denne omgang sendt
Læs Mere

0

be quiet Silent Base 800

Producenten be quiet! behøver
Læs Mere

0

Crucial Ballistix Tracer 1866 MHz DDR3

Crucial har meldt sig på banen
Læs Mere

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere
Seneste nyheder

2

CableMod firma letter kabelsleeving til PSU

De mange store og tykke kabelb
Læs Mere

0

Samsung Z1 med Tizen OS på vej

Samsung er nu på vej med deres
Læs Mere

0

Artikel: Derfor bør du ikke bruge Popcorn Time

Inden vi overhovedet kommer i
Læs Mere

2

Nvidia GTX 960 er ifølge rygter klar til salg i januar

Det nye GTX 960 kort, som jeg
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.