Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 16. januar 2006, 23:02

er der nogen der kender til et site hvor man kan købe noget højtaler stuff. Med dette ment delfiltre og ISÆR tænkt på de dimser der sidder på hjørnerne af store højtalere! Foklaring=der sidder ofte en lille sort plastik dims i hvert hjørne af firkantede højtalere, til for at beskytte mod stød!

Sådan nogle søger jeg, HJÆLP!

2

mandag, 16. januar 2006, 23:07

Du kan i hvertfald godt købe spikes eller pudder til at absorbere stød hos Hifiklubben.dk ...

Det siges at puderne er bedre end spikes, da de omdanner trykkende fra bassen til varme, hvorimod spikes samler det hele i et spist punkt (deraf spikes) ...

har selv puder under mine, og tror da nok de tager noget af det der ellers nemt går i gulvet når man spiller musik.

3

mandag, 16. januar 2006, 23:12

jeg mener sådan nogle til at sætte på hjørnerne af højtalerne, for at beskytte mod flade hjørner!

4

mandag, 16. januar 2006, 23:16

Citeret

Originally posted by Simonthk
jeg mener sådan nogle til at sætte på hjørnerne af højtalerne, for at beskytte mod flade hjørner!

Okay, nu er jeg ikke helt med ... Når de skal transporteres, eller mener du for at undgå skarpe kanter og andet man kan rende ind ?

5

mandag, 16. januar 2006, 23:17

både og, både til transport men vel også for at undgå skarpe kanter!

Men tænkte på dem som en beskyttelse til transport!

6

mandag, 16. januar 2006, 23:22

Tråd flyttet igen igen

7

mandag, 16. januar 2006, 23:27

Citeret

både og, både til transport men vel også for at undgå skarpe kanter!

Men tænkte på dem som en beskyttelse til transport!

De få gange jeg har skulle flytte mine højtalere, har jeg anvendt puder, tæpper og andet blødt både for de skulle ligge godt og fast, men også for at undgå ridser ..

Men kender dog ikke lige til nogle "dimser" til dette specifikke formål ..

8

mandag, 16. januar 2006, 23:33

Citeret

Originally posted by Aerial
Tråd flyttet igen igen

sry så ikke store kasser med enheder i, som hardware!

9

tirsdag, 17. januar 2006, 09:10

Personligt synes jeg det ser mega dumt ud med sådan kanter på højttalerne..
Ville det ikke være en bedre ide bare at bygge kabinettet i noget massivt noget? Det er nu engang en del kønnere..
Hvis ikk, så kan du jo altid selv lave noget.
Har ikk set nogen steder hvor de har sådan kanter, men at skære det ud af en eller anden plastik-kasse, det vel ikk så svært..

Desuden er mine CW'ere ikk blevet skadet under transport, selvom der ikke er kanter på og samtidig vejer 51kg stk. Til trods for at de er blevet flyttet et par gange.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

10

tirsdag, 17. januar 2006, 10:22

Citeret

Originally posted by urbananen
Ville det ikke være en bedre ide bare at bygge kabinettet i noget massivt noget? Det er nu engang en del kønnere..
Har ikk set nogen steder hvor de har sådan kanter, men at skære det ud af en eller anden plastik-kasse, det vel ikk så svært..

Desuden er mine CW'ere ikk blevet skadet under transport, selvom der ikke er kanter på og samtidig vejer 51kg stk. Til trods for at de er blevet flyttet et par gange.

Hvis kabinettet er i træ kan der i hvertfald godt komme ridser når man flytter dem ...

Har min Dali'er desværre bag på, men ikke noget man ser (heldigvis) ..

Men når de bare står fremme, ja så vil det nok se sært ud med kanter på af en slags ...

11

tirsdag, 17. januar 2006, 11:07

Sådan nogle ?

Hjørnebeskytter 47x47x60 mm

eller

Hjørnebeskytter 50x50x70 mm

?

Hvis det er sådan nogle kan de være lige meget at det er fra thansen. Koster ikke alverden og kan være lige meget om du køber dem i thansen eller hifi klubben.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

12

tirsdag, 17. januar 2006, 12:29

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Hvis kabinettet er i træ kan der i hvertfald godt komme ridser når man flytter dem ...

Men når de bare står fremme, ja så vil det nok se sært ud med kanter på af en slags ...

Kommer jo an på hvor meget man passer på dem så.. De gamle dali'er jeg har stående, de er også blevet lidt ridset med tiden, men kun den ene, og det meget lidt.

Og mine CW'er er i træ.

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

13

tirsdag, 17. januar 2006, 12:38

Citeret

Originally posted by celfa
Sådan nogle ?

Hjørnebeskytter 47x47x60 mm

eller

Hjørnebeskytter 50x50x70 mm

?

Hvis det er sådan nogle kan de være lige meget at det er fra thansen. Koster ikke alverden og kan være lige meget om du køber dem i thansen eller hifi klubben.

:clap: jep, de er billige og sku lige meget hvor de kommer fra. TUSIND tak!
Og til jer andre, jeg kan ikke se det grimme i dem :)

14

tirsdag, 17. januar 2006, 12:42

Citeret

Bare i orden.. Så længe det ikk er mine de skal sidde på ;)

Og ja, plastik er vel plastik.. Noget går bare lidt hurtigere i stykker en andet :crazyeyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "urbananen" (17.01.2006, 12:43)

15

tirsdag, 17. januar 2006, 12:51

Citeret

Citeret

Og ja, plastik er vel plastik.. Noget går bare lidt hurtigere i stykker en andet :crazyeyes:

Jeg bygger selv højtaleren i spunplade, og når der ikke kommer noget plastik dækken udover hele kassen, så er spunplade da super nemt at lave skræmmer på!

16

tirsdag, 17. januar 2006, 12:57

Citeret

Citeret

Citeret

Jeg bygger selv højtaleren i spunplade, og når der ikke kommer noget plastik dækken udover hele kassen, så er spunplade da super nemt at lave skræmmer på!

Jo, er da også bare helt i orden.. Har ikk så meget hjemmebyg, men det jeg har, har jeg bare rullet ind i sådan noget beklædningsstof.
Det gør hele looket noget kønnere, og hvis man så vil smække sådan hjørnebeskyttere på, så kan man heller ikk se dem ligeså tydligt, da det i forvejen er sort.

17

tirsdag, 17. januar 2006, 13:36

Citeret

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Kommer jo an på hvor meget man passer på dem så.. De gamle dali'er jeg har stående, de er også blevet lidt ridset med tiden, men kun den ene, og det meget lidt.

Og mine CW'er er i træ.

Det kan vel næsten heller ikke undgåes med lidt ridser ...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.