1

mandag, 26. december 2005, 12:39

Har fået ovenstående WLAN Router af de gamle i julegave, har så lånt en USB dongle af en ven.. En Asus WL-167G..

Jeg har store problemer med at få det til at fungere.. De kan ikke se hinanden og det virker ikke som om at jeg får tildelt en IP.

Har prøvet at følge Linksys'es guide på cd'en, men det hjælper bare ingenting..

Nogen tips og tricks? Skal det virkelig være så svært at sætte trådløst net op? ;(

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

2

mandag, 26. december 2005, 14:03

Det burde det ikke være...

men prøv at resette routeren... kunne jo være at der var pillet ved konfigurationerne...

3

mandag, 26. december 2005, 14:10

Citeret

Originally posted by GiZzZa
Det burde det ikke være...

men prøv at resette routeren... kunne jo være at der var pillet ved konfigurationerne...

Har jeg prøvet x 5 eller sådan.. Der er bare et eller andet der slet ikke funger..

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

4

mandag, 26. december 2005, 14:14

Jeg forstår ikke rigtig problemet... hvad er det den ikke kan`?

Kan du komme i kontakt med routeren via trådløs?

5

mandag, 26. december 2005, 14:22

HUSK at opdatere firmware ellers funker den ik ordenlig

profil: http://www.bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=260585

6

mandag, 26. december 2005, 14:50

Citeret

Originally posted by Connektors

Den burde funke ordenlig... men ja firmware opdatering kan muligvis hjælpe...

7

mandag, 26. december 2005, 15:00

Citeret

Takker.. Vil jeg prøve når jeg får tid! ;)

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

8

mandag, 26. december 2005, 15:05

Citeret

Originally posted by Tarantula

Citeret

Takker.. Vil jeg prøve når jeg får tid! ;)

Hvis du har noget forstand om trådløs og vil have mange flere muligheder så burde du køre på "hacked firmware"...

Der er mange flere muligheder end den standarde...

Anbefaler herfra:

http://www.dd-wrt.com/

9

torsdag, 29. december 2005, 12:23

Er kommet lidt videre i sagen, og nu er jeg kommet på nettet.. Har opdateret firmwaren til nyeste, derved fandt jeg ud af at routeren er den nye v.5 version, som der skulle være lidt problemer med. Blev smidt af igår, her for 10 siden, og nu venter jeg på at den smider mig af igen.. Signalstyrken er "Good", så det er ikke signalet der fejler tror jeg!

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

10

torsdag, 29. december 2005, 14:38

Citeret

Er kommet lidt videre i sagen, og nu er jeg kommet på nettet.. Har opdateret firmwaren til nyeste, derved fandt jeg ud af at routeren er den nye v.5 version, som der skulle være lidt problemer med. Blev smidt af igår, her for 10 siden, og nu venter jeg på at den smider mig af igen.. Signalstyrken er "Good", så det er ikke signalet der fejler tror jeg!

Hvad bruger du af kryptering?

11

torsdag, 29. december 2005, 17:44

Har lidt et lignende problem, at min underbo's internet falder ud i et split-sekund ... Han kører også med sådan en usb-dimmer der ..

Kan være jeg skulle få opdateret til nyeste firmware ...

12

torsdag, 29. december 2005, 21:00

Citeret

Citeret

WPA..

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

13

fredag, 30. december 2005, 01:02

Citeret

Citeret

Citeret

WPA..

prøv uden... :)) (hvis du kan undvære det...)

sæt noget macfilter på midlertidigt...

14

fredag, 30. december 2005, 01:27

Jeg har samme router, og jeg har droppet alt det der hyggelige kryptering, da det gav flere problemer end det løste, så jeg har slået mac-filtrereing til i stedet, så nu er det kun computerne i vores husstand der kan logge på netværket..

CPU i5-6600
MB Asus H110M-Plus
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
PSU EVGA GQ 750
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

15

søndag, 8. januar 2006, 19:43

Kører med WPA kryptering nu, og den hopper sgu stadig af engang i mellem.. Det er super signal lige i øjeblikket, så det er ikke derfor. Har opdateret firmwaren i routeren, men ved sgu ikke om det har hjulpet..

Hvad kan man ellers gøre? Skal jeg prøve at tage det kryptering fra, og bruge MAC-adressefiltrering i stedet? Er det lige så sikkert som kryptering?

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

16

søndag, 8. januar 2006, 23:30

Citeret

Kører med WPA kryptering nu, og den hopper sgu stadig af engang i mellem.. Det er super signal lige i øjeblikket, så det er ikke derfor. Har opdateret firmwaren i routeren, men ved sgu ikke om det har hjulpet..

Hvad kan man ellers gøre? Skal jeg prøve at tage det kryptering fra, og bruge MAC-adressefiltrering i stedet? Er det lige så sikkert som kryptering?

Ja som jeg skrev tidligere.. Prøv uden alt det security og kun med mac-filter som en midlertidig løsning... selvfølgelig er det ikke så sikkert som WPA, men tror ikke chancen er så stor til at nogen prøver at bryde ind....

Prøv uden nogen form for sikkerhed, kun mac filter...

17

mandag, 9. januar 2006, 22:24

et eller andet sted tror jeg det skyldes usb-tingen ...

Min klassekamerat kører nemlig også på trådløst internet gennem min linksys router og hans hopper også ret meget af og på ...

18

mandag, 9. januar 2006, 23:47

Citeret

Originally posted by Macimuz
et eller andet sted tror jeg det skyldes usb-tingen ...

Min klassekamerat kører nemlig også på trådløst internet gennem min linksys router og hans hopper også ret meget af og på ...

Præcis...

det er næsten netkortet der er probz med... men lad ham lige prøve...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.